Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 802 ggr
Dockan
0

Royal Canin

Jag undrar var ni tycker om Royal Persian 30.Jag ger mina katter det,men har hört att många slutat för deras katter har blivit feta i pälsen tycker inte mina är det.Man kan ju bli tokig på alla sorters mat och vilket som är bäst för våra .LENA

Hälsningar LENAGlad

[sugarcane]
0

Jag är lite skeptiskt till Royal Canins upplägg med 73 oliks sorters mat för alla tänkbara raser/katter/åldrar. Studerar man innehållet är det ju i stort sett detsamma, det är form och storlek på bitarna som skiljer. Det luktar marknadsföringstrick lång väg. Nu har ju jag en exotic, så mina pälsobservationer är kanske inte tillämpliga på perser, men det som verkligen gjort susen med Soysas päls är - Mjaus blötmat! Nu äter hon 100% blötmat och mår som en prinsessa och ser ut som Miss Universum! Kyss

Min andra kisse (en perserskogis) käkar 100% torrfoder, och har själv fått välja mellan RC, Hill's och Eukanubas antihårbollfoder. Hon föredrog Eukanuba. Planen är att konvertera henne till Mjaus blötmat i sinom tid när vi båda är mogna för det… Glad

Pippiputti
0

Mina 4 äter det och 1 har en fet päls men om det skulle bero på fodret vet jag inte.

Kittentotts-deleted
0

Jag vet inte om detta beror på fodret, jag varierar mellan sorterna i RC t mina, många äter även Kittenmaten då vi haft en del ungar i huset på senaste tiden. Jag har även katter som är torra i pälsen, så nja! Men mina får mjukmat, nötfärs dagligen, de talar om för mig genom att bilda flock o springa efter så jag snupplar över dem att de vill ha något annat än det som står framme, och de ger sig inte förrän matte fattat. Ingen ide jag försöker äta själv på morgonen innan jag serverat mina prinsessor o prinsar i detta huset. Här styr de en del, och de mår bra allihop, har aldrig haft problem med vikter el annat, de är alltid lagom goa i hull även de som är fertila.

Bart
0

Mina äter numera Eukanoba,som de verkligen älskar och har fått bättre pälsar av ,tycker jag.De åt tidigare RC Sensible och ibland Persian.De var inte så förtjusta i Persian,däremot älskar de Persian kitten.Eulanoba är lite dyrare,men innehåller mer kött.

Uffe
0

Mina äter RC Persina, men kjag har aldrig märkt att de skulle bli speciellt feta i pälsen

Dockan
0

Räcka ut tunganTror ni att många köper Royal för att dom har uppfödarrabatt???.Det tror jagHej Hopp LENA

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Det tror inte jag, uppfödarrabatter finns hos fler fodertillverkare. Uppfödarservicen är lite olika, men jag minns under en perion hos någon fick uppfödarna papphus till kattungar i kattungepaketen. Så det skiljer nog ganska mycket från fabrikant till fabrikant och som sagt rabatter finns lite här och där

Maggie
0

Mina killar äter den, de gillar verkligen den!! Persern äter absolut inget annat..  Medans exoticen inte är fullt lika kräsen, vill gärna lyxa till det ibland.. Fast vad han än får så äter han bara lite för att sen återgå till sitt torrfoder!!

Kittentotts-deleted
0

Jag tror inte det beror på rabatten man får hos RC, jag har rabattkort hos alla snart tror jag, fick även prover fr Iams nu då jag fick kattungar, men ingen gillar detta foderSkrattande Har även fått prover fr Nutro o James Belowed el va de nu heter, men de väljer bort dessa foder. Ja då är valet enkelt. Jag kan också tala om att fodersorterna hos RC har definitivt olika smaker o luktar olika, det kan jag tala om då vi provat fram vilket våra katter tycker mest om. Vi har oftast 2-3 olika sorter då våra väljer olika.