Underbett hos kattunge
Hej!
Precis fått besiktningsprotokollet där det visar att kattungen har underbett på ca 0,5mm. Är det något försäkringen täcker? Kan det uppstå problem och avråder ni från att köpa katten?
Detta är besiktningen inför överlämning. Är orolig att det kommer uppstå problem senare i framtiden och att man kommer spendera mycket tid och pengar hos veterinär.
Kan jag få tillbaka handpenning?
Vad hade ni rekommenderat?
Kan inte veterinären ge den informationen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: tänker du att jag ska ringa veterinären som besikta? 🙈
#2 Precis.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Står det ingen kommentar om anmärkningen?
Det kan växa till sig när katten blir äldre.
Är det en sällskapskatt du ska köpa? Har du tänkt ställa ut katten?
#4: står endast lindrig bett som kommentar
#5: ja en sällskapskatt men är orolig för komplikationer senare i livet o att den ska ha ont
Har fått svar från veterinärkliniken att man inte kan garanterat något. Att det ev kan behövas åtgärdas senare o då lär försäkringen inte täcka. Men det kan även "växa bort". Hon jag pratade med avrådde mig från köp :(
#7: Om det bara är 0,5 mm är det så litet att det inte spelar någon roll.
Hur kunde de mäta ett så litet underbett?
#9: ingen aning. Men pratade med en på kliniken som avrådde pga anmärkning för försäkringen kmr inte täcka..

Antar att du menar 0.5 cm? Alltså 1/2 cm. Inte 1/2 mm?
#11: va jag kan se står det mm, men personen på kliniken avrådde från köp trots att jag nämnde 0.5mm eftersom det är en anmärkning o försäkring kommer inte täcka då..

#12 0.5 mm är ju knappt mätbart. 0.5 cm låter mer rimligt.
#13: ja precis. Veterinären måste nog ha skrivit fel för det är ju svårt att mäta 0,5mm
Hur gammal är kattungen?
#15: 12,5v gammal
#16: Avvakta och se om underbettet minskar. Är det en Sverrak-uppfödare?