Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1501 ggr
[Baboos]
2009-06-30 19:12
0

Denna värme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu får det nog vara slut på denna värme……..
Längtar redan till hösten………………CoolFlörtSkrattande.

Så nu skall man lida igenom juli också…….Kanske lite reng och lite svalare temeratur kanske inte skulle skada.

miascharming
2009-06-30 19:48
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Schyyyyyyy

NEJ NEJ NEJ - SÄG INTE SÅ Tyst

Jag  & sönerna njuuuuter och älskar vädret..& hoppas på att det håller  i sig iaf  till slutet av Augusti Tungan ute

Kram från Mia som älskar värme & sol Flört

Paddiz
2009-06-30 19:56
0

Vi har precis haft regn och åska. Det slog ner i närheten av vårt hus. Fick så lite regn att det inte gjorde någon nytta.

Jag vill ha svalka!!!!!

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Tjing-Ling
2009-06-30 20:52
0

Håller med dej Jonas. Nu får det bli lite svalare så man kan vistas utomhus. Jag orkar inte vara ute när det är så varmt, det kunde räcka med max 23 grader så man kan vara ute. Och för att inte tala om natten, går ju knappt att sova. Vi har en AC på övervåningen till sovrummet, men den för sånt oväsen så den kör vi några timmar innan vi lägger oss och då är där svalt men det blir kvickt varmt igen när man stänger den.

Ann-Louise.

Coolgrim
2009-06-30 21:29
0

Det är ju denna värme många av oss har väntat på. Det finns ju skugga för dom som inte vill va i solen. Själv så går jag mest runt från sol till skugga, dricker caffe frappé och har det skönt på min semester. Katterna ligger i skuggan i skogen hela dagarna på kvällarna blir det livat igen när det blir lite svalare. Jag har inte hunnit raka ner min vita perser Cocos han har sååå mycket päls, men nu kommer han att bli en pudel.

Ha det bra i sommarvärmenCool

Tina

Chiarettos
2009-06-30 22:00
0

Lider också lite grand av värmen trots att jag har längtat efter sommar. Jobbar fortfarande och på jobb är det MYCKET svalt, jobbar på ett fryshus, i och för sig på kontoret men det känns som om kylan går igenom väggarna. Kvällarna sitter jag ute och läser och det är bara så skönt precis lagom temperatur. Nu börjar snart min semester och då hoppas jag på ca 21-22 grader.

Ha det gott

//Bodil

Gardens
2009-07-01 04:09
0

#5 bara 21grader?

igår hade vi 31 grader i skuggan!

u-marklund
2009-07-01 09:49
0

Hejsan,
jag vill då inte att det ska vara slut.
Det må vara varmt, och ibland kan vi väl tycka att det är för varmt.

Men innan värmen kom och det var kallt, vill vi ha det så???
Inte jag:
/Ulla

Tjing-Ling
2009-07-01 09:53
0

#7 Inte vill jag ha det  kallt inte, men bara lite svalare. Mellan 20-23 grader hade varit alldeles lagom, tycker jag.

Ann-Louise.

Annkis54
2009-07-01 13:51
0

#7 håller med till fullo
just nu sitter jag o bara väntar på att hoppa i bassängen
utan bassäng o fläktar ÖVERALLT så hade jag inte klarat mig
visst väntar vi på värmen,,,men inte SÅ HÄR varmt:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Baboos]
2009-07-01 13:53
0

På söndag, på söndag, på söndag……..läste i dag i HP att det på söndag blir det svalare runt 20 grader..

HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLIGT!!!!!!………..Skrattande

Annkis54
2009-07-01 15:42
0

Åh så gott…väntar
på måndag åker vi upp till Bengstfors..vår vecka i stuga vid sjö
mmmmm…underbart

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Gardens
2009-07-01 17:26
0

katterna är helt utslagna idag…sover som grisar utsträckta på golvet i hallen och vardagsrummet.

[Guardians]
2009-07-01 17:42
0

Underbart att få komma hem och njuta av värmen, efter snart två veckor inomhus på sjukhuset så är detta mer än fantastiskt, jag älskar värmen. Här hemma har vi det iallafall svalt inne då vi har aircondition i huset så vi har det skönt överallt, ut och svettas in och kylas ner :-)

Katterna varierar även de med att vara ute och ligga i skuggan under solsängen till att ligga utsträckta på kalla klinkergolvet, har iallafall massor vattenskålar utställda både inne och i trädgården så även de kommer ihåg att dricka när det är så varmt. Vill gärna att värmen ska hålla i sej, nästa vecka åker vi till Danmark där vi har hyrt ett stort hus med egen inomhus + utomhuspool, tar med alla barn, både hemmaboende och utflugna samt respektive, ska bli jättekul och jag bara hoppas jag orkar men de kan ju serva mej istället…

Erna
2009-07-01 17:54
0

Ett tips till varma katter.

Lägg i några isbitar i deras vatten. Dels dricker de njutningsfullt och dessutom fick några lite sysselsättning med att jaga runt isbitarna. Se till att underlaget tål vatten, för det blev mycket vatten runtom, men kul hade dom.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Kakan81
2009-07-01 18:02
0

Nej du, inte vill jag ha det kallt. Jag har längtat efter denna sol och värme sen november. Men å andra sidan har vi jättenära till vatten så jag är ner och badar flera gånger om dagen.

[Baboos]
2009-07-02 18:20
0

Ännu en svettig dag på jobbet………Rynkar på näsan
Fy! Rinner bort snart. Hade man samlat allt så blir det nog lika mycket vatten som i Vättern…………Förvånad

Annkis54
2009-07-02 19:10
0

#16..hehe
kom hit o släng dig i poolen
finns plats för några till :O)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

frukove
2009-07-02 19:21
0

#13 Annica-vad glad jag blir att höra att du är hemma igen!!!!Hoppas du mår bättre och att du får tillbaka krafterna!Vad kul att åka iväg HELA familjen!Hoppas ni får bra väder.Och det är ju bra att du har så många som kan passa upp dej nuGlad!

Här har vi BARA 21 grader idag och lite soldis.Helt fantastiskt har det varit.Nu blir det en pizza och sen ska vi gå ner till havet och ta ett kvällsdopp!

Heléne Fahlgren

[Guardians]
2009-07-02 19:34
0

#18, tack, håller bara tummarna för att jag inte snart blir sjuk igen, det enda de sa var att jag kommer bli det men ingen kan säga med vilka intervaller…….

Ska iallafall försöka njuta av min ledighet nu, imorgon ut till Marstrand och titta på tävlingarna, lördag en vecka till danmark för att sen på torsdag då vi kommer hem packa in ss och katterna och åka mot utställningen i Trondheim, schemat har inte plats för några sjukhusvistelser :-)

Hoppas det var skönt i vattnet.

billyboy
2009-07-03 00:33
0

Även om jag vissa dagar känner att jag går under i värmen så föredrar jag värmen före regnet och rått i luften! Idealet vore sol/värme på dagen, gör inget om det är rejält/ och regn under nattens timmar, då gärna svalkan får komma ordentligt. :o)

[Baboos]
2009-07-03 11:52
0

Det hade varit skönt………men lite långt för ett dopp.

HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI

Men en annan gång kanske.Skrattande

Annkis54
2009-07-03 16:49
0

#21 Flört

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

BeautyAngels
2009-07-04 15:52
0

Är det inte väldigt svenskt att klaga på vädret mån tro*ler* För någon vecka klagade alla på att det bara regnade…

Själv älskar jag denna värme. Sommaren ska vara solig tycker jag. så kort tid på året vi får njuta av solen… Sedan låånga kalla mörka månader,

Visst blir det jobbigt för djuren, men tur att det finns fläktar, markiser och persiener att dra ner Skrattande

Mvh Linda

Annkis54
2009-07-04 18:51
0

svenskt eller inte:):)
jag dööööööööööööör

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tjing-Ling
2009-07-04 19:42
0

Håller med dej Annki, vet snart inte vad jag ska ta mej till, orkar inte mer med denna hetta. Det är jättejobbigt när man mår dåligt av värmen.

Ann-Louise.

four-x
2009-07-05 00:58
0

Jag förstår er som älskar värmen och solen.. ..det är eran tid nu.

Men jag har svårt att klara av värmen, mår inte bra alls. Dels har jag lite överflödigt "fluff" som steks i värmen och dels äter jag medicin för mitt diskbråck vilket gör att jag mår illa av värmen..

Skulle jag dessutom vara i solen så blir jag knallröd och sen eventuellt lite beige. Fast solen här på Gotland har lyckats ändra lite på det så att jag fått lite mera färg när jag är ute i trädgården.

De enda katterna som trivs i värmen är rexarna,, ,,de andra ligger utslagna på stengolvet ute eller inne.'

Här är "Bickan" som tagit sin tillflykt ut på stenarna i skuggan..

ha det gott

lillan

Tjing-Ling
2009-07-05 16:56
0

Idag är det skönt här i Halmstad 23 grader och molningt, och det har kommit lite regn men det var inte många droppar.

Men det har i alla fall svalkat av lite. Härligt.

Ann-Louise.

Sunrunners
2009-07-05 17:24
0

# 23 skrev :"Är det inte väldigt svenskt att klaga på vädret mån tro*ler* För någon vecka klagade alla på att det bara regnade…"

Jag har alltid trott att det är väldigt finskt Skrattande.

Nu har värmen försvunnit från Finland, det är ganska kallt, blåsigt och regnskurar då och då.

Annkis54
2009-07-05 17:31
0

#28 haha
ja där ser man….vi klagar nog lite till mans
vad det än är för nåt
I Trollhättan är det oxå svalare idag
men då ska man ju helt plötsligt göra en massa saker..så svetten rinner ju ändå
jag var ute o handlade lite mat nyss…o det var fler än jag som tänkte så…om jag säger så:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Baboos]
2009-07-06 18:53
0

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! NU REGNAR DET……..Skrattande
Gu vad sköööööönt!Skrattande och det blåser lite…….Skrattande

[Baboos]
2009-07-07 13:57
0

Jag förmodar att alla har hört att Ryssvärmen kommer snart med grader över 30 och stannar ett tag………Cool Gråter Skrikandes.

TROR JAG SKALL GRÄVA NER MIG DÅ TILLS DET BLIR SVALARE.Skrattande

mitanellis
2009-07-07 15:53
0

Men nu tycker ju jag faktiskt att det är alldelens för kallt idag! Oskyldig

Kennel Mitanellis - http://www.mitanellis.se (Bichon Havanais)

SussiF
2009-07-07 16:22
0

Brrrrrr, NU tycker jag att det är för blött och kallt !! Duggregn och knappt 15 + grader :-(  Nej…. tacka vetja sol och värme.

[Baboos]
2009-07-07 16:40
0

#32,33

Tycker ni!?
Här över 20 grader solsken.
Och idag tycker jag det är ett skönt väder ute. så här kunde det vara resten av sommarebn också.Skrattande

Paddiz
2009-07-07 17:06
0

#34 - Jag håller med dig - idag har vi ett skönt väder.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever