färgfråga
blir bara lite osäker på min exotics färg. hon är creme men hon har även lite markeringar. är inte så hemskt bra på teckningar men räknas hon som solid endå ?
mamman är blåsköldpadda och pappan är creme.
ursäkta bilden. hade ingen bättre =/
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Så gott som alla röda och cremefärgade katter har "spökteckningar" dvs man ser mönster trots att de är solida, eftersom båda föräldrar är solid så har jag svårt att tänka mig att hon är annat än solid.
Är någon av föräldrarna tabby, spotted eller tigré? Om inte så är det s k spöktecken som röda och cremekatter brukar ha utan att vara mönstrade. En mönstrad katt har ljusare parti runt nosen, ljus eyeliner och ljusa öronkanter. Har du en ansiktsbild du kan visa oss på katten?
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lättare se om du visar ansikte med, men ser ut vara spökmarkeringar
det är nog spökmarkeringar …väldigt vanligt..men du har inget foto där man kan se fram ifrån?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

lite svårt att få en bild på henne. hon sover ;)
närmaste mönstrade katten är henne farfars far. han är svartbicolortigrè.sen är det nästan bara solida bakåt.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Bilden visar en helt klart solid,, ingen ljusare haka, ingen ljusare färg på pälsen i öronen, ett tips kolla undersidan av svansen är "samma" färg som resten av katten Är den solid, skulle den vara jljusare är det en agouti.
Jag gick kurs för Ylva Stockelberg i helgen och fick massor av tips på färgerna. Den kursen rekommenderas varmt!!!!
Klar solid.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
helt klart solid med lite spökmarkeringar på sidorna 
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

En liten rättelse bara. Alla solida/smoke katter har ett hudmönster som oftast syns främst när de är unga. Skillnaden mot rött och creme är att dessa spökisar försvinner på ett helt annat sätt. Dessutom om katten är korthår så syns de tydligare än om katten är långhår.
jag håller med de andra
helt klart solid
#6..vi i vår klubb ska åxå få en utbildningshelg med Ylva Stockelberg..
jag kan INGENTING..tror du att det finns chans att nåt har fastnat efter den helgen