Utställnings frågor
Hej!
Jag kommer snart flytta till Göteborg och funderar då på att ställa ut min katt. (Bor just nu i en liten by i Småland så jag har inte riktigt kunnat ställla ut min kisse här).
Men saken är att jag knappt vet något om utställningar. Vad krävs för att en katt ska kunna få vara med? Vad dömmer dem? Och finns det några ställen i Göteborg man kan ställa ut sin katt på?
Ursäkta om detta är dumma och enkla frågor, men jag vill helt enkelt bara lära mig. 
åh klart du ska ställa denna underbart vackra tjej, först måste du bli medlem i en kattklubb om du inte redan är det, finns massor så det är bara att välja någon du tycker ser trevlig ut. efter detta väljer du ut en utställning du vill gå på, kolla inbjudan hur du betalar och vart du ska skicka anmälan, anmälningsblanketter finns på sverak.se. fyll i anmälan och skicka in, du får sen en bekräftelse hem i brevlådan.
på utställningen behöver du ha en burklädsel, katten skall vara showbadad och du kan trimma henne för att runda till öron och svans, be någon kunnig i närheten visa dig och det kan vara bra att ha någon som guidar dig på utställningen för det kan vara rätt rörigt och svårt att hålla reda på allt om man är ny!
lycka till!
Sajtvärd på Perser iFokus
Glöm inte att katten måste vara vaccinerad. Det är 1-årsregel men senast 15 dagar före utställningen (karenstid) annars kommer du inte längre än till veterinärbesiktningen.
Lycka till!
Läs om utställningar här www.sverak.se
Fin look! Har hon mer vitt än det som syns på bilden?
/D
En fråga till dig: har du kontakt med uppfödaren till katten? Fråga denne i första hand och läs på Sveraks sida, där hittar du allt som du behöver veta.
Du kanske behöver hjälp med badet och prepareringen? I din kattklubb kanske det finns någon som kan hjälpa till.
Glöm inte att ta med till utställningen: nyfixad katt, alla intyg, burskynken och ett glatt humör.
Lycka till med din fina katt!
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se