Mjölkstockning?
Min hona är inte så sugen längre på att ge di till kattungen. Hennes juver är nu stora och hårda men inte varma/röda och hon har inte ont.
Är det något att oroa sig för eller är det normalt att det blir så när kattungen ska vänjas av? Han är 8 veckor idag…

Ja de kan ju ha en hel del mjölk ett tag efter de diat klart, men ha koll på henne så det inte blir mjölkstockning, va en duktig hona du har som har så mkt mjölk kvar, har haft en som varit sådand också.Går inte ungarna till henne alls mer? Mina brukade gå ta en slurk imellanåt mot slutet, detta va bra för då minskade mjölken i mängd med.
Det låter precis som hon sinar själv
matar endast när hon känner att hon måste tömma lite och när det är gjort och hon känner att det räcker så går hon och på så sätt sinar hon det själv för att tillslut inte ha något kvar tills han flyttar..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
många av mina har haft stora kakor…som en 3-4 cm i diameter…o det har sinat av sig självt
men jag har alltid galastop hemma…så när de blir så kakiga..så har jag koll ett antal ggr per dag så att det inte ökar
har du galastop hemma….??
behöver du så skickar jag till dig med posten
om du är orolig o behöver tills imorgon så kan jag dra iväg till brevlådan som töms kl 22 så har de det imorgon??
Har inget galastop hemma. Du får gärna skicka till mig!

Annki du kan du! vad är nu detta: galastop, man lär sig nytt hela tiden.
jo..det är några droppar som man kan ge om de får mjölkstockning
har alltid det hemma…har använt det ett par gånger
funkar jättebra

Och vad hittar man dem?
Fasen detta skulle man ju haft själv en gång i tiden
recept från vetten
jag ser alltid till att jag har saker o ting hemma
ska fixa mig ett nytt nu nästa gång jag träffar honom

Ja riskudde är med bra som man lägger i micron för sen lägga på mjölkstockning.Finns mkt fina tips!
ja..men grejen är ju den att om det ska vara fetvadd eller värmedyna…som funkar jättebra….så ska de ju ligga på…o hur får man katten att ligga stilla så att vadden eller värmen får göra sitt??
sen finns det kanske något homeopatisk medel för samma sak oxå

men det finns de som vill ha en gosestund med värme, inte kan de springa runt med detta, jo som #9 skriver går det ju perfekt. Men med vetekudde springer inte jag heller runt, då sitter jag vid tv eller nått liknande
När galastopen kom på posten hade det redan gått över av sig själv! Skönt att ha hemma ändå om det skulle komma igen…
Tack Annkis!!
vad gott att det löste sig
alltid bra att ha hemma ..ifall….