Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 558 ggr
catchic
2007-07-19 23:09
0

Välja torrfoder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla kattälskare!

Jag undra på om nån vet om ett bra foder för kräsna katter med känslig mage. Ja har provat en del men kan liksom inte hitta rätt. Nu har ja Hills för känlig mage men den verkar inte hjälpa. Pro plan hade ja innan den och den älskade mina små. Absoluta favoriten är purina one som ja använder som godis. Eftersom de är ett billigtt foder undrar ja vad de är för skillnad.

Glad för svar

Summerwinds
2007-07-19 23:44
0

Är det en eller flera katter som har känslig mage? Har den/de alltid varit känsliga eller är det något tillfälligt? Om du gjort ett hastigt foderbyte kan de ju reagera även på Hill's foder för känsliga katter eftersom de inte är vana vid den maten.

Royal Canin är ett bra foder som många, många använder. Där finns bla Sensible 33 för känsliga och kräsna katter.

Bart
2007-07-19 23:58
0

Här åt katterna RC Sensible tidigare pga att den ena tjejen hade så känslig mage.Det funkade jättebra på hennes mage och de andra mådde oxå bra på det.Jag bytte för ca ett år sedan till Eukanoba,då hon inte längre har så känslig mage och Eukanoba har ju lite mer köttinnehåll.

catchic
2007-07-20 02:42
0

Okay… Ja har haft royal canin men de tyckte de inte om. De är bara persern som e känsli och de kom efter att ja kastrerade henne… När ja ringde vetten sa dom att de är inte ¨nåt farligt så länge hon äter dricker och är pigg… Hon är väldigt pigg… har aldrig varit så pigg förut. De är så svårt med att hitta rätt foder tycker ja. Vet bara att de ska vara högt köttinnehål om ja förstått de hela rätt. Bytte till hills för en månad sen… ska ja prova rc eller ska fortsätta med hills ett tag till?

Annkis54
2007-07-20 03:02
0

Är det Hills Id du har nu
om jag har fattat det rätt så är väl den det snällaste för magarna
men oavsett vad du tar..så kan du inte bara hoppa från den ena till den andra
då reagerar många katter.
det du behöver göra är att hitta nåt som först lugnar ner magen…o hon är riktigt dålig så kanske du får ta kokt fisk…är hon riktigt riktigt dålig så kanske du först får fasta henne 1 dygn
sen när hon har rättat till sig så går du jätteförsiktigt över till ett snäll torrfoder som är bra…ett fullfoder
finns flera både hos Hills o Royal även andra kan jag tänka mig
lycka till…o låt o höra hur det går

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-07-20 09:52
0

Hade jag varit som du skulle jag provat: JAMES WELLBELOVED som är kända för ha foder som hjälper känsliga magar. Detta är kanonmat, du får nästan gå in på deras sida där de berättar mer om sin mat: http://www.jameswellbeloved.se/page42.php

Du kan säkert få reda på vad närmaste återförsäljare finns genom maila dem, här finns detta foder i Göteborg, men inte på alla ställen.

englagirl
2007-07-20 12:06
0

Håller med #5

Jag ger alla mina katter vuxna som bebisar James Wellbeloved torrfoder både kattungefoder och vuxenfoder och alla mina katter har stabila magar och dom får så fina pälsar oxå. Att katterna dessutom ÄLSKAR det gör ju inte saken sämre så nu serveras det nästan bara Jamesmat här hemma.

Ett kvalitetsfoder som är ett bland det bästa på marknaden enl nån undersökning gjord för ett tag sen, minns bara inte var jag läste det, hmmmm, börjar bli senil eller? Undar om det var Silverkattens tidning? nån som vet?

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
2007-07-20 12:32
0

#6 jag kan också medge min älskar detta fodret, det luktar gott och är ett kvalitefoder som är värt att prova. Vi har alltid detta hemma.