Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 912 ggr
miapia
0

hela min kull dog ifrån mig

ja hela min kull gick i från mig  vetrinären  har sickat in 2 st kattungar nu till obduktion för att se vad det är som hänt dom

jag får vackert sitta o vänta på dom hinnatr  något

dom har även tagit alla blodprover som tänkas kan på mamman bara för jag skall vara lungn

jag vill ha reda på allt

jag är väldigt ledesn just nu o kommer nog inte vara här så mycket nu framöver

jag måste få smällta detta  stora missöde

jag har gjort allt för dom  vattenflaskor  välling  sockerlösning osv osv men inget har hjälpt inte ens  vet hjälp med min sista som va i livet  hon dog i   vetrinärens varma hand GråterGråter

manbukten
0

Mycket tufft stackars dig.

Förstår att du går undan och sörjer

Mona

Bart
0

Så hemskt tråkigt!Gråter Hoppas du snart orkar komma tillbaka!

Kittentotts
0

Du behöver en tid för smälta detta, det tar lite tid att hämta upp sig. Jag tänker på dig MiaPia och du vet att det är bara plinga om du vill prata av dig.Fruktansvärt tråkigt ledsamt alltihop.Nu får vi hoppas veterinären kan ge dig ett svar som löser alla frågor också, du har gjort vad du kunnat. Massa Kramar till dig!

simzonites
0

Oj, gick det så snabbt efter vi hade telefonkontakt…Jag tror som jag sa att det bästa är att låta obducera de små för att eventuellt kunna få ett svar på vad som var fel. Vad bra att de kollar upp mamman också. Du har gjort allt du kunde ibland räcker inte ens det till. Tänker på dig!

Kram Lotta

/Lotta

Bullan
0

Huvva vad tråkigt:(

Det är så ledsamt när de små bara försvinner. Hoppas att du får något konkret svar på vad som hände de små….och att mamman får vara frisk.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

krasivis
0

Stackars dig och stackars lilla katt mamman.

Jag förstår att det känns hemskt just nu.

Kram

Elisabet m kattor

Annkis54
0

Åh MiaPia
jag hade ingen aning
usch vad tråkigt för dig
jag skickar dig o mamma katt ..goda kärleksfulla energier
kram

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

blackangel
0

e så ledsen då jag hör sådant här buhuuu, tänker på dejLedsen

ophelia
0

Men lilla gumman så förfärligt.Jag finns här för dig om du känner att du vill prata.Kramar om dig i en stor tröstkram./Sylvia

Chiarettos
0

Så tråkigt, känner verkligen med dig. Hoppas du orkar komma igen när allt detta tråkiga lagt sig.

Bodil

dexter
0

Usch va tråkiga nyheter,ta den tid du behöver det är viktigt med att processa så tunga saker,hoppas att du kommer tillbaks så småningom!!!! Skickar en styrke kramGråter

AnnaKarin
0

Jättetråkigt !! Miste själv sex kattungar i samband med förlossning förra året - det är tungt.

Vet inte hur det är på Perser/Exotic men på Devon Rex är det ganska vanligt med blodgrupp B. Om mamman är B och pappan är A kan det få förödande konsekvenser för ungarna varför vi testar för blodgrupp på våra avelsdjur.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Marita-L
0

Åh vad tungt Miapia..stackars..många stärkande kramar från mig.
# 12 kramar till dig också och jag håller verkligen med dig om det du säger.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Maggie
0

Beklagar det som hänt.. /Maggie

Summerwinds
0

Usch så tråkigt! Hoppas du får svar vad det var för fel. /Eva

Lovebuffen
0

Lider verkligen med dig!! Har själv gått igenom något liknande och det var oerhört tufft. Men man kommer igenom det så småningom, det kommer du också att göra!

Många varma tröstkramar till dig!

elza
0

Ååååååååå hjärtat

Jag vet att du kämpat med dina små.. du kunde ingte gjort mera . du vet var jag finns om du behöver kaffe,,, tänker på dig ..

Prizma_o_Kristall
0

Gråter Saknar ord…..

Tröstkramar till dig!

Kramar//Carro

furulyckans
0

SÅ TRÅKIGT MIA ATT DET GICK SÅ GALET.HOPPAS DU FÅR SVAR PÅ VAD SOM GICK FEL.

KRAMAR

Harlibries
0

Åh…miapia!

Vad så otroligt sorgligt….
…jag vet hur du känner dig! En av mina har åxå gått över….
…lilla paddflickan min hon blev bara ett dygn!

Kramar i massor!

Tina

miapia
0

som jag har längtat efter dessa småttingar ni kan inte ana

min andra kull har ju bott hos min sambo pga vi separerade för några månader  och ag ville inte oroa varken dom eller mamman  så jag lät dom stanna hos  han .. så dom är ju liksom inte intill mig hela tiden

denna kullan hade jag haft hos mig hela tiden fått pysla om gosa busa oav oav nu har jag bara  deras ledsna mamma som bara skriker o skriker här hemma ..

jag hoppas verkligen jag får svar snart från sva i uppsala

jag uppmanar alla andra uppfödare att ta blodprover på sina kissar så blodgrupper stämmer överens  o ta lärdom efter va jag kan råkat ut för inte för jag vet ännu så länge om detta är problemet ..

men det kan mycket väl vara så här..

dom har tagit blodprover osv osv på mamman pga jag ville ha det så här

och jag bad dom  ta massor av prover på 2 av ungarna som dog sist  så jag få veta ..

detta va nog bland det jobbigast jag varit med om tro jag jag som längtat sååå efter detta dessa småttingar..

jag tacka alla för dom pm jag fått som försöker stötta o trösta mig ..

man kan ju undra varför man skall vara uppfödare igentligen just nu

jag har kämpat skall ni veta  och jag har inte sovit 10 timmar på 4 dyg för jag inte skulle missa något och för att ge dom små värme o vätska men det hjälpte inte tyvärr

IdaJ
0

Hoppas du får veta vilket fel det var…

Tycker så synd om dig att förlora alla…

Du har gjort allt du kunde och mer kan man inte göra.

Bullan
0

#21. javisst är det hemskt att förlora alla. Jag gjorde ju det nyss också. Bullans 2 bäbisar. Hon är dräktig nu igen, och jag hoppas verkligen att det inte beror på blodgrupper…för då är det litet försent att göra något åt detta nu också. Jag hinner väl knappast få provsvar så fort. Hon föder någon gång under 1:a veckan i Juli. Men hon beter sig mkt "friskare", denna 2:a gången. Hon fick penicillin efter det att hon förlorade 1:a kullen, i förebyggande syfte.

Jag var i princip 99% på väg att kasta in handduken, och skita i allt vad uppfödning hette. Men så sa min "mentor" inom detta….en mkt erfaren uppfödare, att på1:a gångshonor, så är det inte allt för ovanligt att det går åt pipan…och att det bästa var att para om igen på 1:a löpet igen…med samma hane. För det naturliga för en katthona som mist sina bäbisar, är att skaffa ny kull så fort som möjligt. Det är så utekattare gör. Och det brukar sällan vara problem på 2:a försöket.

Nu vet jag inte om din hona var en 1:a-gångare….men…GE INTE UPP!!!! Då min mentor berättade detta för mig, så lyftes en stor sten från mitt hjärta…och jag har nytt hopp om att det ska gå bra denna gången.

Så, du är inte ensam om dessa tragedier…men det ÄR fruktansvärt jobbigt då det händer.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Notaquita
0

Jag känner för dig. Verkligen. Förra året hände detta mig flera gånger. Vi kom aldrig fram till någon vettig förklaring. Nu verkar det vara över (ta i trä!).

Låt oss veta om dina obduktioner ger några svar.

Tröstkram

Anna & Katter

Bart
0

Jag har råkat ut för att mista 2 kullar valpar när jag födde upp Papilloner.Tredje gången dog 2 av 3 och fjärde gången klarade vi kullen.Båda hundarna fick PC före parning2,3 och 4,och tiken strax före förlossning dessutom,då det visade sig vara coli e bakterier hon hade.Valparna bara tynade bort,ville inte äta var slöa redan från början.Det finns så mycket det kan bero på när de bara dör,coli e bakterier är en anledning,det kan även katter få och jag antar det kan ge samma skador på fostren.Ville bara dela med mig av min erfarenhet.Och jag vet hur jobbigt det är att mista de små,och hur man än kämpar så går det inte.

Millan71
0

Är verkligen ledsen för din skull…

Raktajinos
0

Usch vad ledsamt. Jag är ledsen för din skull.

/Catharina

Summerwinds
0

Hej Maria, har du fått tillbaka provsvaren och obduktionspapperna ännu? Har inte "sett" dig här på länge. Verkligen ledsamt det som hände Ledsen

miapia
0

det tar upp till 4 veckor ungefär sa sva när jag ringde dit förra tisdagen ..

jo jag är här i bland men sen händer det andra tråkigheter med

min brors fru krockade med en bil för 9 dagar sen i tingsryd och spräckte skallen osv osv över 100 brott i ansiktet  och hon har ej vaknat ännu tyvärr

så jag  har lite annat att tänka på nu

men jag finns här i bakfgrunden hela tiden

jag lova skriva när allt detta är klart med sva

jag lovar skriva så fort svaren kommer

tror nog ni är minst lika nyfikna som jag va tusan detta kunnat vara  för något

jag har aldrig någonsin hör något liknande

så jag hoppas alla har översende med jag är borta

väldigt obehagligt detta med min brors tjej man vet inte ännu och hon överlever detta eller om hon någonsin kommer vakna mera

Lovebuffen
0

Ibland….är livet tufft, nästan oöverstigligt tufft….. Det är fruktansvärt med din brors fru!!! Så alldeles för mycket för dig.

När livet är outhärdligt svårt, då gäller det att komma ihåg att det kommer att vända till det bättre igen…att lita på livet där……ta en dag i taget……för…..efter regn kommer alltid sol!

Skickar massor med tröst- och styrkekramar till dig!!!

miapia
0

tack så mycket

detta är väldigt svårt för mig därför orka jag inte med att sitta här hela tiden just nu

men jag är o titta till det *ler*

kan inte vara utan er här

Annkis54
0

skickar massor med positivt energi härifrån oxå
ta hand om dig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Summerwinds
0

Usch så mycket tråkigheter Ledsen Skriv och berätta om svaren efter de kommit när du har tid och känner att du orkar…ingen brådska för vår skull Glad

sassa59
0

Usch vad mycket tråkigheter på en gång Mia.

Hoppas att du possitiva besked så snart som möjligt.

Tänker på dig

Kram Åsa

miapia
0

jag hör av mig så fort jag vet något om mina kattungar jag lovar

jag har inget att dölja och jag gjorde  vad jag kunde 

jag vill med veta varför osv

Kittentotts
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hoppas på det bästa för din skull! nä det är ingen ide vara rädd för tala om vad som än visas, jag har haft 1 obduktion, då fick jag veta denna pojken hade vattenskalleGråterJag va så ledsen, han levde till han va 13 veckor, han va så frisk tills han blev 11 veckor, då blev han förlamad i omgångar i bakbenen, sen även i ryggen, fanns ju inget göra, det är skönt få veta svaret, jag trodde det va hans skutt fr mitt ben som gjorde honom illa första gången, nästa gång blev han förlamad genom at jag badade honom, jag trodde jag gjorde illa honom båda gångerna, men han va ju så sjuk bara! Här är min kasper som blev 13 veckor:

englagirl
0

Tröstkramar från mig oxå, detta är ju en fruktansvärd upplevelseGråter

#36 tröstkramar till dig oxå som miste denna vackra krabat

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

manbukten
0

Hemsk upplevelse.

en uppfödares fasa. Ha det so gott det går.

Mona

miapia
0

putt