Helt ny här!
Jag vill gärna skriva en liten presentation om mig själv då jag faktiskt har börjat röra mig i så kallade "kattkretsar". Jag har dels varit på utställning (Speedcat) och dels varit på pälsvårdskurs med Erna Dalhejm. Det vore helt enkelt roligt att lära känna fler med likartade intressen!
Min hona som nu snart 7 månader gammal och kommer ifrån Yadhayeziba´s (Pethras) uppfödning. Vi kallar vår älskling för Matilda och hela familjen är störtförälskade i henne. Hon är underbar. I framtiden planerar jag att skaffa fler katter (perser då naturligtvis). Men detta får vänta till dess att jag skaffat mig mer erfarenhet inom området. Matilda är min första katt och jag är mycket angelägen om att hon ska få ha det så bra som överhuvudtaget är möjligt.
Jag vill även passa på att fråga om det finns någon som ska till Stockholm Kattklubbs påskutställning i helgen? Jag ska på söndag och med tanke på att jag är en novis inom detta vore jag tacksam om någon ville hålla ett vakande öga på mig och min Matilda.
Med vänlig hälsning,
Emmy B
Välkommen hit och välkommen som ny perser frälst ;) tyvärr skall jag inte på SK men du hittar säkert någon som skall dit och kan ta dig under sina vingar. Lycka till!
Sajtvärd på Perser iFokus
Välkommen!
Jag ska oxå på SK´s utställning på söndagen så då ses vi. Jag håller gärna ett "vakande öga" på er om du vill. Är nygammal i detta, tagit ett uppehåll från kattvärlden på många år (20 faktiskt…), men nu är jag tillbaka igen och tycker det är roligare än nånsin. Har kanske nåt litet tips att komma med.
Leta på mig där! Jag heter Annelie och kommer med 3 katter (en creme och två vitfläckar)
Vi ses!!
😉
Tack Annelie! Det hade ju varit guld värt! Tyvärr så bor ju Pethra alltför långt bort för att kunna följa mig vart jag än går. Den utställningen jag var på senast ägnade jag nästan uteslutande åt att smyga på andra perserägare och sen försöka efterlikna deras tekniker och göra exakt som det. Det gick väl sådär. Men jag ser fram emot utställningen på söndag och så ses vi absolut där! Med vänlig hälsning, Emmy B
Vad roligt att du hittat hit nu :) välkommen! Matilda var så fin på förra utställningen och det gick ju toppenbra så du har nog inget att oroa dig för. :) pussa på henne ifrån mig :)
Tack! Det känns mycket skönt att ha hittat ha hittat detta forum nu för personer med samma intresse. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att bli med katt men så för några år sedan började jag kika runt mer och mer. Och nu är jag helt fast i detta med perserkatter och dessutom allt som finns runt omkring. Jag vet inte hur många timmar i veckan jsg ängnsr mig att leta på nätet efter prylar, leksamker, shampon mm. Och jag vill ju nu hemskt gärna en till katt. Vi bor nu i en trea och kommer flytta till större så då kar vi plats. Jag är bara så väldigt orolig att jag aldrig kommer att kunna älsks en annan katt så som min Matilda. Ja Pethra jag gör knappn nåttt annat än pussar på den stackars katten :) Jag har en fråga till alla om det här med utepromenader. Jag vill gärna att hon ska få vara ute i friska luften men vi har ingen möjlighet till att slå upp en inhängnad emler näta in balkongen i nuläget (innan vi flyttat). Så det får bli koppelpromenader och jag skulle helst se att hon kommer ut varje dag. Tyvärr så hatar hon att vara ute och vill helst bli buren istället. Och allra helst innanför jacksn. Finns det något sätt atg vända detta? Mågon som har ett tips? Med vänlig hälsning, Emmy
vad roligt att läsa om ditt nyvunna intresse, det är en hel värld!
jag tror inte du behöver känna för hennes skull att du måste ta ut henne, om hon inte vill så trivs hon nog med hemma miljön ;) din nästa katt kanske du kan börja från att den är kattunga att öva utevistelse om du tycker det är mysigt att gå ut och promenera med katten ;)
Sajtvärd på Perser iFokus
Hon är lik sin pappa, han tycker att det är pyton ute ;) och som sagt hon måste ju inte gå ut om hon inte vill. :)
Vad skönt att höra! Jag har tänkt så att eftersom jag åsikten att barn ska vara ute varje dag- så ska även Matilda få komma it. Ja, hon har ju blivit lite som ett tredje barn. Haha! :) Men hon hatar ju verkligen verkligen att vara ute. Och hon trivs hemma där vi kan aktivera henne på andra sätt. Jag gör så nu att hon vara då. Och provar till sommaren igen. Kanske kan hon. Tycka bättre om att känna gräs under tassarna och få jaga fjärilar :) Tusen tack för hjälpen och era råd!
Nu blev det tyvärr ingen utställning för mig. Vilket var anledningen till att jag inte sökte upp dig Anneli. Det var en massa privata tråkigheter som ställde till det, men jag hoppas på att en ny utställningschans kommer snart. Hoppas det gick superbra för alla er som var där och showade loss!