Perser iFokus

Perser

Etikett: 06-till-salu
Läst 3046 ggr
19Mikaela93
0

Till salu till rätt hem!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blues är till salu till rätt hem utan andra djur. Han är världens snällaste katt som spinner nästan jämt och han är väldigt sällskapssjuk så INTE till ett hem där han får vara själv hela dagarna. Det bästa han vet är att sova i sängen tätt intill och att mysa framför tv:n. Blues är social och orädd, 100% rumsren och klöser bara på klöspelare. Tänk på att en Perser kräver pälsvård och det är ett stort plus om du har haft en Perser förut, så att du vet vad det innebär med kammning och bad. Han är importerad från Polen och han är kastrerad.

Finns i Falun, Dalarna och det vore ett stort plus om du bor i närheten.

Endast seriösa bör höra av sig då han söker ett livslångt hem!!!

Lena: 070-6290203 (Förra ägaren) Mickan: 073-6598690

///Mickan

sötsigne
1

Tyvärr har jag andra djur (=katter) annars hade han gärna fått bo hos mig 😃

19Mikaela93
0

#1 Det är riktigt synd att han inte kommer överäns med andra katter för i övrigt så är han en riktig dröm katt. Anledningen till att jag skrev djur är för att jag inte vet hur han funkar med tex hundar då jag vet att han är svartsjuk av sig.

Du bor också i Falun va??? Själv bor jag i nedre norslund :)

///Mickan

mallabralla
0

åh vad synd att det inte gick vägen med honom :(

Sajtvärd på Perser iFokus

Lovelines
0

Men hade du inte en katt  från Linda som det oxå var problem med? 

//Lena

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

19Mikaela93
0

#4 PM:r dig!

///Mickan

19Mikaela93
0

#3 Ja det är synd att det inte funkade med honom för i övrigt så är han en dröm katt…..jag vill värkligen inte omplacera honom men jag har inget val jag måste tänka på dom andra katterna……

///Mickan

mallabralla
0

brukar ta ett tag för en hane att få ur sig hormonerna, upp till 6 månader, men kanske lite lång tid att vänta.

Sajtvärd på Perser iFokus

Razzmatazz
0

Har du några nya foton av honom ?

//Rita

19Mikaela93
0

Jag lyckades ta några nya idag, han är tyvärr otvättad i ansiktet på fotona…

///Mickan

19Mikaela93
0

Ett till :)

///Mickan

Razzmatazz
0

Oj, det var lite skillnad. Stackars liten som ska flytta runt.

//Rita

sötsigne
0

Ja det skär i hjärtat. Hoppas han hittar ett varaktigt hem med mycket kärlek och pyssel, det är han värd!

19Mikaela93
0

#11 #12

Jag är hans tredje hem och hittar jag inte det rätta hemmet åt honom får han stanna för det viktigaste för mig är att han har det bra. Men det vore ju bäst för honom att få ett där han blir ompysslad hela dagarna och blir bortskämd. Han har det ju väldigt bra hos mig men jag vet ju att han kan få det bättre i ett hem där han får vists fritt. Jag och min pappa bor i en lgh på 70 kvm och den har vi delat av på hälften men han blir ofta ensamm då jag är borta mellan 8-16:00 på dagarna. Det känns jättetufft att behöva omplacera honom för bara på dom här 4 veckorna så har han stulit mitt hjärta….han är helt underbar på alla sätt och vis men tyvärr så kommer han inte överäns med andra katter…

///Mickan

sötsigne
1

Vill inte den som importerade honom ta tillbaka honom då? Varför sålde hon honom i sin tur?

Hittar du inget annat alternativ så hör av dig, han kan ju iaf få provbo med mina huliganer. Vem vet, det kanske går utmärkt. Och vi bor ju så nära varandra.

SaraGutis
0

Han är jättefin Mickan!❤️ Som jag skrev tidigare i din andra tråd så har jag varit i samma situation och det är så himla jobbigt när man inser att katterna inte mår 100% bra och det vill man ju som djurägare!

Jag håller tummar och tår att du hittar ett fint hem där han får vara ensamkatt.

Lycka till och som sagt, jag vet hur ont det gör i ens hjärta, men vad ska man göra!? 😕

Mvh//Sara

19Mikaela93
0

Hon som importerade honom kunde inte heller behålla honom pga att han inte kommer överäns med andra katter och hon har bestämt sig för att att inte ha någon katt kvar. Jag tror tyvärr inte att det är någon ide att du tar hem honom för han är helt omöjlig med andra katter…. Vart i Falun bor du?

Tack Sara!

///Mickan

Razzmatazz
4

Jag förstår inte hur den som importerade honom kunde låta dig ta hem honom eftersom han redan hos henne inte kom överens med andra katter? jag tycker det verkar väldigt ogenomtänkt och inte alls för kattens bästa. Bara för att man inte ska ha några katter kvar kan man inte låta dom flytta bara för att chansa, man måste tänka på katten i första hand.

Jag tycker det är tråkigt att läsa sånt hära. dessutom ser han inte ut som en lycklig katt på dina bilder🤔

//Rita

sötsigne
0

Precis vad jag tänker också #17 !!

Fattar inte att man bara kan låta honom flytta (alltså den som importerade honom) utan nån uppbackning. Och till ett hem med katter i redan, eftersom det verkar vara problemet att han inte trivs med andra…..

Och som du också skriver, han ser helt olycklig ut!!! 😕

Man blir jätteledsen över sånt här!!

19Mikaela93
1

#17 #18

Hon trodde att han skulle lungna ner sig när han blev kastrerad. Han är inte olycklig han är bara trött på fotona…..han hade nyss vaknat…. :)
Jag tycker själv att hon hade kunnat berätta att han var knepig med andra katter, då hade jag nog inte ens köpt honom….

///Mickan

19Mikaela93
0

Nya foton på Blues, han flyttar hem till Lena igen på fredag men är fortfarande till salu!

///Mickan

19Mikaela93
0

En till

///Mickan

19Mikaela93
0

Och sista

///Mickan

Razzmatazz
2

Flytta igen ? För att sedan flytta åter igen???

Stackars katt 🤮

//Rita