Dräktig eller löper?
Min hona ska nu vara 5 veckor dräktig om det tagit sig när jag parade henne med min hane.
Men i förrgår började hon visa löpbeteende, hon åmar sig och stryker sig på allt och alla, hon vänder upp bakdelen och hon pratar men inte som vid löp då hon verkligen gastar nätterna igenom så att man inte kan sova, nu pratar hon bara och bara på dagtid lite ibland.??
Hon har gått upp 200g men ser betydligt rundare ut än vanligt, hon har hallon.
Eftersom jag trodde att hon löpte satte jag henne till hanen igen men då blev hon jättearg och fräste och slog mot honom.
Hon har haft två kullar innan och kan inte minnas att hon betett sig såhär?
Kan det vara för att min ena andra hona löper?Hon började ett par dagar innan.
Sen en fråga till…..
Min andra hona som är parad med samma hane är på vecka 7 nu, hon har illröda tuttar och det är även större, men bara en liiiten kula på magen, hon beter sig verkligen dräktig men tvivlar ändå eftersom hon inte är tjockare och också hon bara ökat lite i vikt 300g??
När bör hon löpa om ifall det är en skendräktighet?
Hade för mig att det var sjunde veckan nånting?
Jag upplever att våra honor blir om möjligt ännu mer tillgivna när de är dräktiga, mer tillfreds med sig själva. Men de har aldrig visat löpbeteende vad jag kan minnas…
Hona 2 kanske bara har en bebis i magen då blir ju inte magen så himla stor. 😉
Jo hon är extremt tillgiven men hon visar ju upp löpbeteende dock för henne ett lite onromalt löpbeteende…
Jag har haft honor som visat "löpbeteende" i slutet av dräktigheten, inget har varit fel för det. Är du osäker kanske du ska ultraljuda och ta reda på om hon verkligen är dräktig?
Lycka till!🙂
Nej det är ju mest att man går och funderar, kommer ju visa sig vilket det är,
skumt bara.. verkar ju inte vara ett parningsbart löp iaf..
Hon äter även mindre som vid löp, men gastar alltså inte på nätterna som hon alltid gör annars vid löp.. Men får avvakta…
Hon har varit tyst hela dagen idag och mest vilat/sovit, pratade lite innan men gick sen o la sig igen, får se hur det fortlöper, vill ju ha Colourpointbebisar, har ju ändå väntat 4 år nu ❤️
Båda verkar tomma….