Ständigt geggiga ögon :(
Undrar om ngn har ngt tips till katt med ständigt geggiga ögon ?
Vi tvättar och tvättar och kör en kur ögondroppar ibland.
Men de ständigt geggiga ögonen återkommer alltid :((
Mina övriga katter är aldrig kladdiga i ögonen så det kan omöjligt vara ngt" smittsamt som går i kattgruppen ".
/ Tycker så synd om min kisse sed sina kladdiga ögon
Självklart har vi varit hos veterinären och då fått ögondroppar med mkt kortvarig effekt.
Det är väldigt svårt att uttala sig om något man inte sett. Irriterade ögon kan bero på så mycket. Har din veterinär kollat om ögonlocket är inrullat mot ögat ? Det gör också att ögonen riner därför att de små hårstråna då irriterar ögat och tårkanalen fungerar inte som den ska.
//Rita
geggiga eller rinniga?
har ni provat Jean peu ögontvätt?
det finns även ett puder som heter Eye envy, det är antiseptiskt och minskar tårflödet somt håller rent.
har dem undersökt om katten har knäckta tårkanaler?
det låter hur som helst inte normalt, att det rinner lite är en sak, men som du beskriver låter som något inte riktigt stämmer, som föregående sagt också, har dem tittat efter entropion?
kan du lägga upp bild på ögonen så vi får se?
Sajtvärd på Perser iFokus

Vore jag dej så skulle jag ta ett ögonpaket från SVA där får du klara besked om katten har något virus. Alla katterna behöver inte ha symtom för att det skall vara något. Det är heller inte bra att katten skall behöva gå på ögondroppar jämt o ständigt.
//Lena
S*Loveline´s Perser
www.lovelines.se