Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1449 ggr
ninuuus
9

Katt med diarre - tips för andra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tips som kanske kan hjälpa  någon annan med samma problem:

Hej på er,

Jag har en perserhane på sju månader och han har haft diarre nästan lika länge. Jag har varit hos veterinärer hit och dit, de har testat för parasiter, blodprov, osv, men inte hittat något fel.

Jag trodde hoppet var ute ända tills jag klev in i en djurbutik för att köpa maten som veterinären ordinerat. Jag hade prövat allt, blöt mat, torr mat, RC gastro intestinal, RC sensivity control and so on.

Jag köpte maten som veterinären ordinerat, vilket nu var RC sensivity control, men efter några dagar var diarrén tillbaka. Jag gick till djuraffären för hjälp då de pratat om organisk mat, och att de haft tre sådana här fall innan under alla deras år men detta 'botat' dem.

Jag köpte den organiska blötmaten utan några större förhoppningar på att det skulle fungera. Nu sitter jag här en vecka senare, en katt som aldrig mått bättre och han har inte haft diarré en enda gång sedan jag började med denna mat. Energin är tillbaka, och man kan se hur bra han mår bara genom att titta på honom.

Jag är så lycklig så jag spricker -  om någon här lider av samma problem som jag genomgått så hoppas jag att detta kan vara till någon hjälp. Jag bor dock i Italien, så bilden på maten kanske inte går att få tag på i Sverige, men man kan säkert hitta liknande mat som fungerar lika bra.

Om någon har frågor eller liknande så är ni välkomna att skicka ett PM.

Vänliga hälsningar,

Nina och Yoda

ninuuus
0

Bild på maten kommer här:

ninuuus
0

Innehållsförteckningen av maten, om bilden hamnar uppochner kan ni ladda ner den och vända på den sedan.

heliotropes
1

Det låter jätteskönt att du har fått rätsida på magen. 🙂 Tack för att du delar med dej av dina erfarenheter.🙂

Eva // medarbetare på Perser

AgnetaB
0

Bra du delar med dig för alltid hjälper det någon. Har aldrig sett maten dock.

Vid dålig mage kör jag skonkost, kokt kyckling, torsk, rå lammfärs o ger samtidigt Diarsanyl, Prokolin mm. Då de verkar bra ger jag RC gastro intestinal (torr o blöt) o brukar fungera men tar många veckor. Sedan är jag superförsiktig när jag börjar gå över till annan mat o fortsätter samtidigt med den gammla maten tills jag törs sluta med den.

mallabralla
0

Härligt! tack för du delar med dig!

Sajtvärd på Perser iFokus