kenneklubben
Hej!
Som ni vet har vi öronmärkt Conchi. I samband med det fyllde jag i en lila blankett "kennelklubben". Visste inte varför men jag fyllde i och dem sa jag skulle få ett brev hem från dem. Fick den nyss där jag ska betala 120 kr för registrera Conchi. Måste man göra det?
Sen en till fråga, Percy är chippad men han har inte fått någon kennelklubben brev och inbetalning. Är det bara så för öronmärkta katter? vart är dem chippade katter regristerade om dem öronmärkta är det hos kennelklubben. Väldigt förvirrad
Du har fått ett inbetalningskort från SKK för att det är dom som har registret över registreringar även på katt. Det är dit folk kan vända sig för att få reda på vem ett upphittat id-märkt djur tillhör. 120 kr är en engångskostnad och i coh med att du betalar den så står du med i deras register, om Conchi skulle komma bort så hittar de hennes ägare annars finns hon inte i något register.
Fick du inte samma brev när Percy id-märktes?
/Lotta
Nej, det enda jag fick var ett par klistermärkte med nr som han har i sin chippning =S detta skedde bra länge sen, trott nu hela tiden allt är bra nu med ärendet
, sen ringde jag agria och anmälde numret för dem

konstigt det är så stor skilnad på kostnader på hund o katt egentligen, kajsa betalde jag in för nu, kostade 70:-, men jag vet det kostar 120 :- för katt sen innan, men tycker knepigt det kostar mer ha en katt i datorn än en hund
Aaa ju, låter lite skumt. Men som sagt trodde Percy nu e chippad och allt e OK om man springer bort. Men,nej hans chippnr finns inte med i deras databas,kollade igår . Prata me hans uppfödare,som genomförde chippningen och han sa han skickade in pappret ,men att antagligen den inte kom. Och har inte förstått helt heller detta att jag skulle ha fått ett papper på percy,detta var nu ½ år sen,hade jag vetat så hade jag reagerat en månad efter. Igår var jag jätte förvånad, och aa blev sur
varför dem ska ta betalt,ingen har sagt jag ska betala detta (har min jobbiga vecka också). Så det va kaos hemma,sen det med vad händer med Percy osv…

Men detta är ju ingen fara Diii, ta det lugt nu
Ta denna inbetalning så fort du får lite pengar över här.