Perser iFokus

Perser

Etikett: 06-till-salu
Läst 5227 ggr
jenay
0

Perser och exo till sällskap.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Föräldrar =
Kopparkullens Rubin W62(vit och orangeögd) .
Key to fames Last dance A01(vit med blåa fläckar).

Födda 12-07-28 .
Leveransklara vid 12 veckors ålder .
Leveras avmaskade, dubbelvacinerade, chipade,registrade hos Sverak och veterinärbesiktigade.
Van vid hantering och rumsrena. Sociala och gosiga .

Dolda felsförsäkrade 3år i Svealand .

1 Perserhona vit ( tingad).
2 Exopojkar svart/vita.
www.snuttandinstudio.se

jenay033-033@hotmail.com

SE Never Gives Up

Skrattandeha en bra dag. kram

Razzmatazz
11

Det här är inte skrivet för att vara elak men en katt är inte vit med blå prickar utan blå med vita fläckarGlad

//Rita

[SimonJennah]
0

Lycka till, fina katter :)

jenay
0

jaha jag skrver väl min info som jag vill så folk förstår såna som inte är

uppfödare utställer utan vanlig jansson. tack dom är jätte bra temprament på mina kattungar.Cool

jenay
0

denna tjejen  är åter till salu pga oseriös köpare. ville bara pruta på Rynkar på näsan

priset. denna kisse ha extra tår. alltså bara sällskaps katt.

annzoo
0

#4 tog du fullt betalt för kattungen?

SaraGutis
2

Man prutar inte på levande varelser! Rynkar på näsan

Firinella
0

Ett gott råd som jag har som riktlinje är att om jag skulle få en kattunge med någon defekt så naturligtvis så säljer jag den billigare men det är bara hur jag gör/Laila

annzoo
0

#7 så gör jag också =)

jenay
0

jo men hon ville ha den grattis. och det gick jag inte med på. 1500kr är hon värd. om inte mer????.

Mewz
2

Värdet beror ju även på vad som är fullpris och vad defekten i fråga är för något. Ett harmlöst navelbråck åtgärdas ju enkelt, och en knick tex medför ju att katten fortfarande är utställningsbar som kastrat.

Ibland får man vara glad över att hitta rätt hem om det är specialfall, då det kan medföra restriktioner på försäkringar osv men nej, rent generellt så prutar man inte på på priset.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

jenay
0

hon ha etra tår så hon funka rinte till utsl el avel men är en super gosig perser dam. ligger och spinner vid huvudkudden.Skrattande.

frontera1
0

Hej!

Har du en bättre bild på den vita kattungen om den är kvar?

Vart finns den?

Mewz
1

Men du säljer kullen till avel? Trots extra tår på en unge?

jenay
0

12 haR pmat dig. 13 du jag säljer denna kullen ändast till sällskap ser du inte rubriken??? per och exo till sällskap.  Cool.

jenay
0

här är en bild på summer, se ut som hon är odis bärare med. men hon är bara sällskap.

Mewz
0

Jag såg den kullen på blocket (iaf dom föräldrarna) och där stod det avel och utställning?

annzoo
0

#16 nu har jag också sett annonsen… Jag hoppas du inte sålt någon till avel av den kullen speciellt då du vet att mamman tidigare gett avkommor med defekter. Dålig start på din uppfödning…

Headturners
0

#16 #17 Snälla kan ni inte ta detta privat med Jeany istället, det börjar bli riktigt tröttsam läsning Tungan ute Har mycket svårt för anonyma inlägg där det inte finns en människa SOM STÅR bakom orden som skrivs. Suck.

annzoo
0

#18 så du tycker de är ok att sälja defekta kattungar till avel (enligt samma kull fast på blocket)? Jag står bakom de jag skrivit även om DU inte vet vem jag är.

Headturners
0

#19 Jeany har ju två kullar och hon har flertal ggr sagt att de defekta säljs till sällskap.. Så ta det privat nu snälla………………….

Och hur vet DU att jag inte vet vem du är? Flört

annzoo
0

#20 för att du antydde att du hade svårt för anonyma inlägg där det inte finns någon som står bakom Flört För vet du vem jag är så är jag ju inte anonym eller..

frontera1
0

Du ville ju sälja den defekta kattungen för 3000kr till mig  inte 1500 som du skriver här.

Mewz
0

Var går gränsen för anonymt? Obestämd Är rätt övertygad om att de flesta vet vem jag är, men det betyder ju inte att jag måste skriva med mitt stamnamn/riktiga namn för att tas på allvar.

jenay själv är ju anonym? Både i sina annonser och på sin hemsida?

Jina
0

"Sällskap och avel" på denna kull på Blocket. Den andra är "sällskap, utställning och avel".

Angående anonymitet: Mewz är för mig mindre anonym än Jenay/Madde. Det beror ju på ens sociala nätverk.

JessicaN
1

Måste bara fråga av ren nyfikenhet, varför står det Madde som säljare av denna kull på Blocket? Du heter ju något annat.

heliotropes
1

Då jenay har denna tråd på till salu får ni gärna ta era frågor och funderingar direkt till henne via PM.

Mvh Eva,medarbetare på PIF.

Eva // medarbetare på Perser

jenay
0

ursäkta mig, det är helt enkelt felskrivet och när mina intresenter  frågar säjer jag att katterna är endast till sällskap. pga skönhetsfel  och inte defekter.  jag har skyddad identitet och därför kallar jag mig  madde.Cool

annzoo
0

#27 då kanske du borde ändra i annonsen på blocket om du nu har skrivit fel?
Nyfiken om du menar att du enbart har skyddad identitet på blocket med namnet "madde" eller om det är även i verkligheten?

JessicaN
0

#27 Ett tips bara, om du har skyddad identitet så kanske du inte ska ha både ditt riktiga namn och bild på din iFokus sida. Bara ett tips för vem som helst kan bli medlem på iFokus och gå in och läsa det.

Minisen
0

Fattar inte heller varför man tar kull på en hona som lämnar kattungar med defekter…

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Solitaire
8

Snälla ni som på olika sätt kritiserar Jenay och hennes avel här: varför tar ni inte och ringer upp eller mejlar henne och hör om ni kan hjälpa till på något sätt?

Det är väl ganska uppenbart att det här är fråga om en ny uppfödare som är i behov av en del stöd. Hon sitter nu med två kullar och det är inte helt lätt att sälja katter just nu, speciellt inte om man inte har bra bilder att visa upp. Jag bor i en annan del av landet än Jenay, så jag kan tyvärr inte besöka henne och hjälpa till praktiskt. Finns det ingen som bor i närheten som kan åka dit och fixa till bebisarna litet grann, och ta litet proffsiga bilder??

När det gäller biten som handlar om att ta kull på en hona som lämnar defekter så tror jag att vi alla är överens om att det givetvis inte är bra, men ingen av oss (väl?) känner till bakgrundshistorien i detalj, och då finns det ingen anledning att döma någon.

Framförallt är det inte särskilt konstruktivt att attackera en person från alla håll och kanter på det här sättet. Det enda det resulterar i är att den som attackeras blir arg och ledsen och drar sig undan. Så ska det inte behöva vara bland oss uppfödare här på PiF, tycker jag. Låt oss istället stötta varandra, och räcka ut en hjälpande hand till den som behöver.

Jina
2

Att vara uppfödare är ingen rättighet.

Solitaire
1

#32 ?? Vad vill du säga med det? Utveckla, tack.

MonicaLagerquist
1

Vi är många som försökt hjälpa henne.

Stolt ägare till tre La permer

Solitaire
0

#34  Jag säger inte att ingen har försökt hjälpa henne, men om du tar en titt på inläggen i den här tråden så ser du nog att det finns en hel del ganska elaka påhopp.

Mewz
0

Och jag ser då inte ett enda "elakt påhopp". Som #32 skriver så är det väl ändå ingen rättighet att föda upp? Och som #34 skriver så är det många som försökt hjälpa och supporta men det är svårt att hjälpa någon som inte vill/kan ta till sig information som ges.

Jag är mer än gärna support/mentor men kan inte vara det åt alla, utan i första hand blir det till mina egna "avelsköpare" även om jag såklart mer än gärna är bollplank över rasgränserna.

Vart finns honkatternas uppfödare? Det är ju dom i detta fallet ska ta sitt ansvar för katter som är sålda till avel.

Firinella
0

Hur har det gått Jenny? Fått någon eller några av dina 9 kattungar sålda eller tingade? Några måste väl snart vara 12 v./Laila

Solitaire
4

#36 Så du tycker inte att det är ett personligt påhopp att kritisera någon för att sälja defekta kattungar, att inte sköta kattungarna ordentligt (annan tråd), att utannonsera dem på fel sätt mm? Det är ju inte bara fråga om den här tråden, utan flera andra också. Ställ dig frågan om du själv skulle vilja bli utsatt för något sådant?

Däremot håller jag med dig om att det är uppfödarna som sålt honkatterna till Jenay som i första hand borde hjälpa till. Även den som lånat ut hankatten har ett ansvar. Det hindrar inte att vi andra också bör kunna stötta i den mån vi kan, exempelvis genom att ge goda råd här på PiF. Jag vet att flera har försökt göra det, och det ska de ha all heder för.

Jina
6

#33 Jag menar att jag lagt ner mycket energi på att hjälpa TS, över telefon, mail och PM. Jag inser att TS har vissa svårigheter, men det är som sagt ingen rättighet att vara uppfödare. Klarar man inte att ta till sig kunskap, ge kattungar en bra uppväxt och köpare det stöd de förtjänar, ska man se sig om efter en annan hobby.

Solitaire
0

# 39: OK då förstår jag vad du menade. Håller med i princip, men ser även en annan dimension, nämligen att det inte enbart är TS som kan göras ansvarig för situationen (se #36 och #38).

Med detta har jag sagt vad jag har att säga i den här diskussionen.

Jina
1

#40 Håller med dig om "urmoderansvaret".

jenay
0

tack lalia för du fråga har fått tingat en kattunge än så länge. går segt men jag ha ingen brådska.dom bli sålda tids nog.

era påhopp ta jag väldigt negativt jag bli ledsen.

ha fått fixat vetrinär intyg så jag kan få avelsförbud på dessa tre ungar som daimy är mamma till. summer thunder och ligtnhing.

nytagen bild i går på summer.

MonicaLagerquist
5

#42 Tyvärr är det ju inte säkert att ett avelsförbud hjälper.Det bästa är ju att kastrera de kattungar som pga hälsoskäl inte ska gå i avel.Buskavlare struntar i avelsförbud.

Hoppas att du hittar bra hem till dina kissebarn.

AgnetaB
0

Håller med 43.

yadhayezibas
1

Jag håller med, kastrera dom innan flytt så är du säker på att det inte avlas vidare på dom. Väldigt synd för kattungen i #42 ser väldigt söt ut med en härlig benstomme.

jenay
0

ok ja jag tycker med det är synd för hon är desutom ode eye bärare. suck.

jenay
0

ha ändrat annonsen nu på blocket så nu kanse man kan slippa ert gnäll.

annzoo
1

#46 hur ser man att en katt är ode eye bärare? nyfiken

Mewz
0

Finns inget som heter så, även om den "marknadsföringen" är något som jag ser en hel del av hos framförallt utländska uppfödare.

jenay
0

nr 48 jo det ser man om du titta på fotot på summer ena ögat lyser rött och inte det andra. och det är inget fel på kamran. 49 jo det finns faktikst både ode eye och ode eye bärare det är när katten har ett blått och ett guldt öga. el som du sepå summer ena ögat lysér rött hon är alltså ode eye bärare. men hon är nu tingad som sällskap.

jenay
0

jag är inte utländsk  uppfödare jag är svensk hehehehe.Cool

jenay
0

ska ta nya foton på grabbarna iSkrattande helgen.

Mewz
0

Återigen, finns inget som heter oddeyebärare, så enkelt är det och om det finns några nya rön bland genetiken på som jag skulle ha missat så får du jättegärna pm:a med länkar :)

Àlfadís
0

Vill bara inflika att buskavlare kan man aldrig skydda sig emot.

Men det bästa skyddet är att ta BRA betalt för sina kattungar tror jag!

Samt att ha en bra kontakt med köpare och verkligen prata med hen om allting och försäkra sig hens intentioner.

MonicaLagerquist
0

#54 Jo det kan man genom att sälja kattungar som inte säljs till registrerade uppfödare kastrerade.

Àlfadís
0

Ja absolut! Glad Men då gäller det ju alla kattungar som säljs som sällskap

MonicaLagerquist
0

#56 Ja men de som av hälsoskäl är det ju ännu viktigare att kastrera.

Àlfadís
0

Ja men hon måste ju också upplysa ev kattungeköpare om att det finns hälsoaspekter på kattungarna.

MonicaLagerquist
0

#58 Ja med det är väl självklart.Förvånad

jenay
0

hanarna  är inte tingade ännu. ps detta är en till salu tråd.

pm om intresse finns.

jenay
1

denna gosige kille och hans brosa finns kvar att tinga levklara mvh jenay. obs endast sällskap.

jenay
1

thunder

jenay
0

ligtnhing. söker sällskapshem lev klaRA.

jenay
0

dessa killar är jätte social rums rena och hur gosiga som helst . dom har färgen svart smoke 03.

jenay
0

nu är endast ligtning kvar super go kille.

jenay
0

nu är endast ligtning kvar super go kille.