Viktigt
Hej!Nu har jag varit i kontakt med den person som skulle leverar 2 kattungar(ni kommer väl ihåg),har nu pratat med henne igen då hon varit i kontakt med en som ska stara nybörjaruppfödning som ville köpa 2 honkatterungar gärna vuxna och kan ni gissa vem det var.?????????Lena. Helt otroligt
Hälsningar LENA
nämen…
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
vem va det då?

Hon är i farten:Marie Rolandsson = Pia Snällman , tänk er för tjejer när ni ska sälja, hon byter tydligen namn i ett ju

Det är ruskigt att det finns såna människor,och att det inte går att stoppa dem!

Antingen allas våran "……" kan jag tänka mig, eller? den andre galningen!
Egentligen blir jag inte förvånad men hoppas ju att dom nån gång ska packa ihop och sluta båda två.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
glad att jag inte har kull just nu,jag hade inte vågat sälja
Det var inte Pia Snellman……
Hälsningar LENA

Ok då vet vi detta Dockan

Jag måste vara dåligt uppdaterad, jag vet inte vem det är. Någon som vill berätta (privat), känns inte bra att inte veta.
Ha det bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Du får skicka PM dockan så vi vet vem du menar. 

Gärna till mig med! PM alltså.

gärna till mig också.// Lillevi

Usch vad det här är jobbigt, med alla dessa, för jag är övertygad om att det finns betydligt fler djurhandlare än dessa två psykopater, ibland funderar jag på att aldrig mer ha en kull - för kattungarnas skull!!!
Hur kan man försäkra sig om att de INTE hamnar i deras klor? Några tips?
En annan sak som jag tänkte på, kan vi inte dela med oss om alla detaljer om dem utan att skriva deras namn, t.ex. dialekt, utseende, vad de kallar sig nu, vilka katter/hundar de handlar med för tillfället, var de håller hus, etc……..för att i största möjliga mån skydda de små kattungarna? Det vore super att göra det!!
Hjälps vi åt så kan vi iaf skydda våra små kattungar så gott vi kan!!!!
pm mig med gärna

skicka gärna ett pm till mig också.
Jag tycker nästan man blir smått paranoid av alla galningar/bulvaner/djurhandlare osv som cirkulerar runt oss som gamar. Som jag skrev för några veckor sedan så råkade jag ut för en trolig bulvan som bokade och betalde tingningsavgift. Men hon spårade ur totalt när hon fick avtalet i brevlådan. Kattungen har avelsrestriktioner i stamtavlan (vilket jag förstås sa i tel) och jag tror att hon trodde hon gjort ett riktigt klipp och köpt en "billig" avelshane (han sälj ju för sällskapspris). Jag fick ge mig till slut och ge henne pengarna tillbaka för hon blev helt galen! Efter det blir man rätt misstänksam mot alla…Jag väntade tills jag hittade en familj som bor i närheten, som har varit här och tittat och som jag kan åka hem till också.
Marie R har varit i kontakt med en uppfödarkompis till mig. Hon är tydligen en j*vel på att prata kull folk, hon betalar handpenning, sen kommer hon i flådig bil och hämtar katten/hunden och säger att hon sätter in resten av pengarna när hon kommer hem…sen förvinner hon och inga pengar kommer komma in på kontot!! Mina vänner lyckades spåra nr och avböja ev köp, men många blir förstås lurade…Ofta är man ju godtrogen och litar på folk, tror att de är som man själv är…

Hej Fy då
Gärna till mig med, jag har ju bebbar nu
mona

Jag skulle ju aldrig sälja på avbetalning, aldrig någonsin! Skulle de inga pengar ha med vid hämtning släpper jag inte iväg katten heller. Det finns för mkt skit i denna världen!

Näää, samma här, INGA katter på avbetalning, jag agerar inte bank åt privatpersoner och har man inte råd att köpa en katt till priset som är då ska man kanske fundera över om man har råd att äga katten sen oxå för en katt kostar MASSOR av pengar.
Jag är dessutom JÄTTENOGA och tar reda på så mycket som möjligt om personen innan jag lovar bort en katt. Har dom inga referenser så blir det svårt. Jaaa jag vet, men man kan inte vara nog försiktig, det är ju ändå vi som måste föra kattens talan och vara noga med var våra små/stora älsklingar flyttar.
Såna här människor som köper upp katter härsan och tvärsan måste stoppas. MEN HUR????? folk är så godtrogna och blir lätt lurade av människor som manipulerar och ljuger ihop story efter story.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Jag brukar innan köp träffa nya ägaren, men ibalnd träffas man vid köpet, jag säger att ifalll inte det stämmer mellan oss då säljs ingen katt, tingningsavgift betalas då tillbaka. Ett ungt pra kan vara svårt få referens på om detta är första katten, det gäller se o lyssna på dem i detta läget. Någon som har katt innan kan man ju be få referens på. Om det är något mysko el annat jag tycker låter knepigt frågar jag de äldre erfarna uppfödare jag känner både i Sverak och Idp. Är det en uppfödare likaså vänder jag mig till dem som haft uppfödning längre. Gäller att vi uppfödare kan fråga om namn, e-post mm imellan oss. En kedja är inte dum ha för få reda på om personer som vill köpa katt, ofatst har ju de oärliga mailat fler.