Hur gör ni när ni har kattungar?
Hej jag ska para min Lizzie med grannens Exotic hane när hon börjar löpa och jag undrar hur ni gör sen när ni har kattungar hemma. För jag antar att dom inte får vara överallt i hela erat hem. Vissa vet jag brukar göra ordning en hage med kompostgaller eller typ ha dom i köket mm. Så nu är min fråga hur gör ni? Lägg gärna in bilder så jag får ett hum om hur man kan ha det hos dom. Tacksam för alla svar! 
MVH Liza 
Jag har aldrig fött upp katten men varför para en perser med en exotic? Dom kan väl aldrig bli godkända för registrering och är ju då "bara" huskatter.
#1 Perser och exotic är sk syskonraser och får paras fritt. De långhåriga ungarna registreras som perser, de korthåriga som exotic. Det kan bli båda delarna i en kull.
Jaha, där ser man. Nu lärde jag mig något nytt. 

Jag fick en begagnad barnvagnsinsats och hade dom i den till dom kunde komma över kanten. Jag hade den inne i sovrummet. När dom skulle flytta har jag dom i v-rummet i en stor inhängnad som jag byggt ihop av mdf. Den har jag byggt så den kan bli större när ungarna får mer spring. När dom har vuxit ur den fick dom springa fritt i v-rummet först senare i hela huset.
Tina
#4 Vilken söt katt du har! Hon ser rätt liten ut, hur mycket väger hon? 
Har du något foto på inhängnaden? 
MVH Liza

Först är mina i en vanlig flyttlåda som man sedan bara kan kasta. Sedan när de börjar röra sig mera så har jag de i en fd hundbädd. Sedan får de gå fritt i mitt sovrum för att sedan slussas ut med de andra katterna. Jag har då sovrumsörren öppen o galler för så de kan se o lukta på varandra./Laila

#7 Söta kattungar 
MVH Liza