Varning för Exspot!
Flera katter har dött eller blivit allvarligt sjuka av fästingmedlet Exspot. Djurägarna har missat att det inte får användas på katter.

Konstigt detta har pågått flera år med misstag, man tycker folk borde kunna läsa.Tror mer att de har medlet hemma el köper detta för hund för det är mer drygt o mer i förpackningen, det är så korkat dumt, stackars katter som får lida för dessa hemskheter.
bra att tråden kom upp i alla fall tycker jag

Ja det är bra att man skickar ut informationen, men jag tycker man borde förstå som djurägare att hund o katt är 2 olika djur, varför? Nä det är bra detta kommer ut så fler inte gör detta misstag, detta gäller också loppmedel mmm, ge aldrig saker som är för hund t katt, detta är för starkt.
jag vet att jag har varit på väg att göra samma misstag för några år sen
jag skulle ha banminth till avmaskning på katt..o såg att det för hund var sååå mycket billigare..men som tur var så frågade jag först hehe
det är inte självklart att man tänker på det
brrrrrrrrrrrrrr stackars våra djur

Ja jag vet! har sett det är mkt billigare, just detta gör folk testar. Man kan ju fråga sig varför hundar har billigare, det borde vara enligt mängd det kostar så detta hade varit lika för alla, vi borde kunna köpa mängder till bättre pris med måna katter, vet jag frågade på apoteket om man inte hade förpackningar med fler till uppfödare, men icke! så löjligt! borde finnas på recept fr veterinärer att få ut