Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 2743 ggr
Minisen
0

(N)Misty Moon Charm Penny "Saga"

Här kommer lite bättre bilder på min Saga! Kyss
Skriv gärna vad ni tycker!
Tyvärr är hon lite kletig under ögonen, har lite problem med det. Hon är ändå nybadad när kortet togs så efter bara 1 h så såg hon ut såhär (hade badat, fönat och kammat) så ville inte fortsätta bråka med henne. Nästa gång hoppas jag på att det blir lite mindre klet runt ögonen Obestämd
Ge mig gärna tips om skötsel osv. Hon ska användas till utställning så vill att hon ska bli "så fin" som möjligt!

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

krasivis
0

Fin katt! Vilken färg är hon?

Minisen
0

Tack Tyst Hon är silvertabby. 4 månader gammal Glad

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

krasivis
1

Nu kommer det låta som att jag klagar, men det menar jag inte. När du ställer ut henne måste du tvätta bort det som är gult på henne. Det finns speciella bra shampon som du måste använda.

Hon är ju gul runt munnen, i ansiktet och även på tassarna och frambenen. Allt det måste bort. Kattutställning är en skönhetstävling och det innebär att katten ska vara så fint presenterad som det bara går. Det är din sak att fixa Glad

Kattens utseende, form och typ beror på katten själv Cool det kan inte du påverka.

Lycka till!

Minisen
0

Nejdå! Jag tror inte att du klagar :) Hon har bott här en vecka än så länge så hon har mest "fått vara", och jag har "bara" haft en perser tidigare - men hon var svart så det här är nytt för mig. Hur skulle du sköta henne? Med vilket shampoo för det gula? Hur ofta? Fick rekommendation att bada för pälsen varannan vecka (avfettning + all systemsshampoo som jag tycker känns bra) och innan utställning 4 veckor innan varje vecka.

Hur ofta bör man kamma?
Evy eye för kletet vid ögonen har jag hört (gör det så att det rinner mindre också eller är det för att hon är kattunge det rinner så mycket?).
Har man något speciellt medel för det gula och tvättas det varje dag eller hur gör man då? :)
Tar emot alla tips jag kan få :D

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

MonicaLagerquist
0

Men silver tabby är ingen färg.Vilken färg har katten?

Stolt ägare till tre La permer

krasivis
2

Tur att du inte tog illa upp Oskyldig

Bra fråga Monica!

One All System är ett helt ok shampo. Men, du måste nog liksom "skrubba" med något annat för att få bort det gula. Espree har ett shampo som heter Energee Plus och det är jättebra för extra smutsig päls. Jag brukar använda det i baken på min vita hane inför utställningTyst. Det brukar behövas…

Jag måste fundera lite på vad som kan vara bra för din katt?

Annars så finns det en hel mängd olika medel att använda. Alla har sina speciella knep.  

Eye Envy är superbra både vätskan och pudret. Det gör faktiskt att ögonen rinner mindre. Finns att köpa hos http://www.welcome-to-anju.com/ Här finns även ett shampo som heter Blancheur som jag använder och det passar också för silver katter.

Fråga på bara hur mycket du vill. Jag kommer så väl ihåg när jag var nybörjare Cool

Vänligen Elisabet

Minisen
0

Hm. Det står Per n 0322 i passet, men de sa i tidigare tråd att det måste stå fel. Hon är från Norge, där kanske man bara säger silvertabby? Har inte fått hem stamtavlan ännu. Jag ska kolla av med M-A igen. Tack för tipsen, tar gärna emot fler! :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

MonicaLagerquist
0

PER står för Perser

n står för svart

03 är vitfläcksgraden

22 är tabby

inget silver i den EMS koden.

Minisen
0

Vad är silver för betäckning då?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Solitaire
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Minisen,
Din söta hona är enormt lik min Solitaire! Jag bifogar en bild på min hona, så ser du själv. Solitaire har EMS koden PER ns 03 23, dvs hon är svartsilvertigré bicolour.

Din hona ser helt klart ut som en silverkatt, så hon borde ha ett s efter n i sin kod (s = silver).

yadhayezibas
4

Jag tycker att köper man en katt till utställning då ska den baske mig vara i utställningsskick när man får hem den. Jag skulle bli galen om jag fick hem en så missfärgad katt. Jag tror inte att det gula kommer gå att få bort bara genom att tvätta tyvärr…. Trimma o låt ny fräsch päls växa ut. För övrigt så ser hon jättesöt ut med en superhärlig silver färg. :)

Solitaire
0

#7 Jag tror att det finns gott hopp om att få bort det gula :)
Du har redan fått bra tips här ovan. Jag kan verkligen rekommendera Eye Envy, både vätskan och pulvret. Beställ och sätt igång att behandla på en gång, dagligen. Du ska använda både vätskan och pudret. Vätskan tar bort gulfärgningarna, och pudret gör att det rinner mindre.

Sedan finns även andra preparat som kan användas för att få bort det gula. All Systems har en produkt som heter Whitening Gel som du kan testa. Tycker själv att den ger bra resultat.

Lycka till!

Headturners
1

En mycket söt liten skitgris Flört

Ger du henne blötmat?

Börja med att tvätta henne 1 gång om dagen med barnängens barnshampo no tears i hela ansiktet. Du tar en babyskumlapp och blöter upp, några droppar shampo och löddra in hela ansiktet. När hon är torr så kan du använda Eye envy vätska och massera in pudret med en liten sminkborste under ögonen. Tassar och haka använder du vanligt shampo på.

Minisen
0

#10 Ja hon var ju väldigt lik :D Jag antar att veterinären missat "s" när de skrev passet, jag har mailat och frågat uppfödaren :)

#11 Ja det kan jag väl hålla med om, men ska jag vara helt ärlig så trodde jag att hon såg ut så (att hon var creamfärgad i ansiktet alltså) vilket idag är lite pinsamt. Finns inte så mycket att göra idag åt det utan nu ska jag se till så att hon blir vit istället :) Med "trimma", menar du klippa eller hur menar du? :)

#12 Tack för mer tips! Jag ska beställa Eye Envy på en gång nu när lönen har kommit :D

#13 Haha, ja, tyvärr väldigt skitig, trots att hon är nybadad (tyckte det var svårt dock att tvätta ansiktet, men ska köpa det schampoot för barn som vart rekomenderat över och som även du rekomenderar så behöver jag inte vara lika orolig när jag tvättar ansiktet). Nej hon får ingen blötmat och ger inte mina katter det heller. Det får det som mest på julafton eller på sin födelsedag.

Är supertacksam för alla tips! Har en till fråga: tycker att hennes päls på magen (speciellt mellan frambenen) tovar sig och det är väldigt lockigt). Kammar ofta men tycker inte att det hjälper så mycket. Något tips? :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Minisen
0

Nu har jag pratat med MA, hon sa att veterinären absolut skrivit fel, hon är alltså ns 0322, svartsilvertigré bicolour. Herregud vilket långt färgnamn Förvånad

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

MonicaLagerquist
0

Tigre är EMS kod 23.

Minisen
0

Aha, jag kopierade bara vad #10 skrivit, såg nu att det stod 23 och inte 22, haha. Vad är Per ns 0322 då?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

krasivis
0

22 betyder tabby.

Minisen
0

Så svartsilvertabby bicolore?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

krasivis
0

Ja, exakt, det är så det står. Men, hon ser ju inte ut att vara tabby?

dramaQ
0

TS Med risk för att låta elak………

Din katt har en rödaktig fläck i pannan, samt en rödaktig fläck på vänster skuldra.

Antingen är detta refism (vilket inte är önskvärt på silver), smuts vilket går att tvätta bort på lite sikt.

ELLER är hon PER fs 03 22, dvs sköldpaddsivertabby och vit. Mängden vit är på gränsen för vad som tolereras på 03 (25%), hon verkar inte ha någon ryggfläck eller halsband?

För mig är hon en söt "Breeder", men inte som hon ser ut idag en showkatt.

För det inte menat att du kan showa henne!

Är hon "Kletig" i ögonen är det troligen en infektion, vilket behandlas med "tid" eller antibiotika.
Är det bara klar vätska som blir brun efter ett tag, fungerar Eye Envy.

/D

Minisen
0

#21 Finns ingen risk att vara elak.
Jag har köpt henne av en känd uppfödare i Norge, menar du att hon skulle ha lurat mig eller något? Hon är köpt för utställning och avel.

Det här med färgerna känns som att jag inte fattar någonting. Det känns egentligen där som jag blir mest förvirrad. Jag har faktiskt betalat 9000:- för henne och 1400:- för transport samt blivit lovad en fin utställningskatt. Den röda fläcken som syns (ser den knappt själv) måste komma från vår lampa. Det är mörkt när fotot togs och lampan har ett speciellt sken. Kan fota imorgon på dagen istället.

Nja, hon är mer rinning och det blir sådär brunt när det landar i pälsen. Men jag ska hålla koll.

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Minisen
0

Ville bara säga att jag vill att ni är ärliga. Jag vill gärna lära mig.

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

SaraGutis
1

Jisses vad hon var söt då! Kyss

Headturners
1

Ta gärna lite bilder på hennes rygg och mage så ska vi försöka lista ut om hon är en godkänd 03:a alltså hon måste ha minst 25% vitt. gärna dagsljusbilder.

Är hon det så är det bara å börja jobba med hennes missfärgningar i ansikte och på tassarna. Kattungar brukar ju skita ner sig mer än vad en vuxen katt gör Skrattande

För övrigt tycker jag det ser ut som du lyckats bra med badningen Glad

yadhayezibas
3

#14 Jag har själv en katt som är en riktig skitgris. Och när vi ställde ut henne fick jag slita som ett as rent ut sagt för att hålla henne vit. Jag använde alla medel man kan hitta tror jag. Flört Inget hjälpte o jag fick skämmas på utställning. Obestämd Tills en annan uppfödare sa till mig att trimma bort det gula och håll sedan efter med bad och eye envy ( ja eye envy går bra att använda även på tassar o ben) Vips så blev katten vit och fin. På nåt vis så blir det gula bara ännu värre ju mer man försöker få bort det på vissa pälsar. Då pratar jag bara vitfläckpälsar för jag har inget annat. Glad

Och med trimma menar jag att du tar en fin effileringssax, låååångt innan utställning och trimmar bort så mkt du kan av det gula. Ibland får man tillomed plocka bort stråna med pincett så det växer ut helt nya strån. Flört

Man kan såklart dölja det gula lite med diverse puder men det är ganska svårt att få det bra och så måste man hålla efter det på utställning. Jag gjorde det i  början men upptäckte senare att guuuuu så skönt det är när katten verkligen är vit o man kan roa sig med att bara kamma o borsta på utställningen. Glad

19Mikaela93
2

Jag har en blåsilvertigré-bicolour hane som jag använder detta shampoo till #1All Systems Pure White Lightning, tycker att det funkar riktigt bra på ljusa silverkatter! Jag använder även Barnängens barnshampoo no ters i ansiktet på alla mina katter:)

Hon är jättesöt men jag kan inte se att hon är tabby, men möjligen kan hon vara tigré…skulle jag inte ha läst färgen så hade jag gissat på PER gs 03 ev 23 för på första fotot ser det ut som att hon har cremefärgat på kroppen…

///Mickan

AgnetaB
1

Jag tycker också hon har fläckar av creme/rost både i pannan o på kroppen så ser ut som en padda.

Om man har rufism finns det något konkret tips för att få det att ej synas på utställning?

Minisen
0

Känner mig så himla ledsen just nu. Vad gör man om man köpt en katt till utställning som sedan när man får hem den inte alls duger för det? Känner mig så lurad… Det här med djuren går bara dåligt just nu… Rynkar på näsanGråter

Jag har tagit bilderna på kaninburen och jag stryper henne inte på första bilden, såg att det ser ut som det, håller henne i tassen och så sträckte hon ut tungan samtidigt. Jag är så kär i den här katten, fattar inte att det skulle bli så här :'( Kan säga att jag iaf inte vill att hon ser ut så här. Har beställt eye evy och följer era råd. Jag är väldigt nogrann med mina djur… Vet faktistkt inte ens själv vad som är missfärgat eller inte :(Nytvättad i ansiktet är hon också, därav lite blöt.

http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0006_zpsffea3034.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0007_zps3aa95de1.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0008_zps3bd7a947.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0001_zps664812b0.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0003_zps94f8d32b.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0004_zpsa78310af.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0005_zpsf12e917f.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0006_zpscfcae5e3.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0007_zpse4b24e2e.jpg
http://i942.photobucket.com/albums/ad269/Minitassens/Saga/DSC_0008_zps35ae52b1.jpg

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

dramaQ
0

#29 För mig ser det efter att ha tittat på bilderna helt klart ut som en PER gs 03 23, dvs blåsköldpaddsiver tigre bi-colour.

Det bästa du kan göra är att anmäla henne till en utställning, och även anmäla henne til färgbedömning.

Mängden vitt ligger absolut på gränsen i mitt tycke för vad som är tillräckligt på en 03.

Till avel ser hon mycket lovande ut, att tänka på där att para med en hane med större mängd vitt.

Vad är det för föräldrar till henne?

/D

[MonEnil]
1

Visst ser hon ut att duga för utställning, men man kan aldrig garantera hur det går för en kattunge man säljer, och vad menar man med utställning; cert eller BIS. Prisnivåerna på perser är nog allmänt också mycket högre i Norge, tror jag. Jag tycker hon är jättesöt och kan säkert bli en mycket vacker vuxen katt. Med lång päls döljer man ofta det vita, men man ska komma ihåg att de 25 procenten avser hud med vit päls.

Det är viktigt att hålla hålla på med rengöring även om det verkar hopplöst. Det som redan är missfärgat brukar sällan gå så bra att bleka, men genom att hålla rent undviker man att den nya pälsen som kommer blir missfärgad, och katten byter ju hela tiden lite päls i taget. Man kan också rycka lite av de längre stråna som ofta är de som är äldst och mest missfärgade.

Det är en väldig skillnad på vita pälsar också. Särskilt på kattungar verkar den vara mer porös och suga åt sig mer av mat och vatten. Min vitfläck blev för eländig på kragen i den åldern utan att jag förstod hur det gick till, men nu som 1-åring är han hur kritvit som helst.

Färgen skulle jag inte ifrågasätta.

Minisen
0

Tar åt mig av precis allt ni säger. Jag känner så stort förtroende för MA så blir lite "tagen på sängen" av kommentarerna. Jag har haft väldigt otur med mina (faktiskt noga utvalda avelsdjur). Alla har jag köpt av rekomenderade uppfödare som har flera bra avkommor och jag hoppades verkligen på den här lilla tjejen. Är jättetacksam för att ni hjälper mig, reder ut lite och kommenterar. Jag vill också påpeka att jag inte tror något ont om uppfödaren alls, hon har varit super hela vägen men jag blir ändå orolig…. Har inte fått hennes stamtavla ännu, så jag återkommer snarast med hennes linjer :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

19Mikaela93
0

På dom nya fotona syns det tydligt att hon är en PER gs 03 23 blåsköldpaddsilvertigré-bicolour och det tycker jag är en jättefin färg! Får du bara bort missfärgningarna så tycker jag att du ska ställa ut henne. Men det kanske inte bara är missfärgningar utan hon kan ju vara lite cremefärgad i ansiktet:)

Lycka till med sötnosen!

///Mickan

Minisen
0

#33 Jaha! Jag fick intrycket av att hon var en "icke-godkänd" färg som man inte vill ha och som med rätt hane kan duga till avel typ? Tack iaf för dina kommentarer!

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

19Mikaela93
0

Färgen är godkänd men den är inte så jättevanlig! Ska du ta kattungar på henne skulle jag nog ha satsat på en silverhane. Det finns dom som inte vill blanda in silver i sin "vitfläcksavel" och det finns dom som älskar silverkatter och jag hör till en av dom:)

///Mickan

malinwi
2

Jag tror också att hon är en gs 03 23. Hon är jättesöt! Du får ha någon som visar hur du skall trimma henne inför utst. så går det säkert bra. Olika domare dömer ju olika också, ibland går det bättre, ibland sämre - men katten är ju den samma ändå. Kan det inte vara så att när man säger till avel och utst. menar man att katten typmässigt håller för utst. alltså att den är helt och hållet korrekt vid försäljningen? Om man köper en katt som definitivt är en showkatt så måste det kanske vara en äldre katt som redan är färdigutvecklad.

Det är iaf en roligt hobby med utst. även om det tar mycket tid. Och åter igen, hon är bedårande söt med fint silver tycker jag. Kyss

MonicaLagerquist
0

#32 Men du vet väl vad hennes föräldrar heter?

Solitaire
2

Jag håller med om att hon är en gs (alltså blåsilver) snarare än ns (svartsilver). Sedan är ju frågan om hon även är padda. På vissa bilder ser det ut så, på andra inte. Mamman till min hona Solitaire är gs 03 22, och jag bifogar en bild på henne här så ser du hur hennes färg ser ut. Det där med tabby eller tigré (22 eller 23) är väldigt svårt att avgöra ibland. Jag är inte säker på att Kitty (som ses på bilden här) verkligen är en tabby, men hon är registrerad som det i alla fall.

Hur som helst, det bästa är nog om du anmäler henne för färgbedömning på en utställning så får du saken avgjord en gång för alla.

Mängden vitt ser ut att räcka för 03. Min Solitaire har ungefär lika mycket, och det har inte varit några problem att plocka cert och även bli nominerad. Sedan är det givetvis så att vissa domare är mera petiga med mängden vitt än andra, men det lär man sig ju med tiden.

Typmässigt ser din hona mycket lovande ut. Jag tror absolut inte att du har blivit lurad, utan du har köpt en mycket snygg katt som just nu är ungdjursurvuxen och litet ofräsch i pälsen, men som kommer att bli jättefin litet längre fram. Ha tålamod bara!

dramaQ
0

#35 Om du vill ha kattungar med vita tassar? Para henne på en höggradig vitfläck, valfri färg i stället.

Att para ut en låggradig bi-color på solida (även om de är silever), genererar bara en massa sällskapskattungar och det är ju sällan målet med avel?

#33 Ja vi kom ju fram till den färgen tidigare i tråden, så bra att du repeterar ;-)

#34 Var bor du kanske kan hjälpa med lite knep för att hålla henne vit?

/D

Erna
0

PER gs 03 22 eller 23. Svårt att säga vilket mönster, eftersom jag inte kan se svansens ränder.

Tabby ger ca 5 breda ränder = 22

Tigré ger 7-8 smalare ränder = 23

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Minisen
2

#37 Givetvis vet jag det! Tänkte att det kunde vara mer intressant att se hela linjerna!
Men nu har jag dem:
Här är pappa:
(N)Misty Dark Side of The Moon, Per NS 0322
E: (N) Du Monet A Kingdoms Triumph
U: (N) Misty Haute Coture

Fotot är hämtat från Misty persians hemsida.

Mamman har jag ingen bild på men hon heter:
(N) Stargates Librae, Per NS
E: Boberan Cowboy Caddilac per n 03
U: (N) Frisco Smoke No More

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Minisen
0

#39 jag bor i Åkersberga :) Är jättetacksam för hjälp. Har kontakt med Anna-Lena och Mats på Athelstones som hjälper mig också Glad

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

MonicaLagerquist
0

Med de föräldrarna kan hon inte vara padda.

Minisen
0

#43 Okej! Ja jag kan inte så jättemycket om färger, tycker sånt är svårt. Det rödaktiga på bilderna då, vad kan det bero på?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

mallabralla
0

God damn girl vilken pappsing! <3

jag tycker hon ser jätte lovande ut! du ska inte alls vara besviken eller orolig att du köpt grisen i säcken. men kan se på flera av bilderna att hon kommer få en super fin top, jag tror hon blir lik far sin fast inte lika maffig då hon är en hona. hur är pannan? är den jämn?

med de linjerna bakom tror jag inte du behöver oroa dig ;)

för mig är hon en svart silver padda, med mönster och vitfläck så klart.

jämför denna dam som har samma färg:

http://www.lilychic.se/attachments/Image/IMG_2638_Lexi.jpg

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
2

jag ville också säga detta med gulnaden, jag har ju vitfläckar och vid varje bad så sätter jag bright white shampoo (outspädd) på kinderna och där det kan tänkas vara missfärgat. sätt på det rikligt i början av badet och låt sitta till sista sköljningen, det bleker bort missfärgningen, det tar ett tag så jag skulle rekommendera att bada ofta (var annan vecka) du kommer märka skillnad på pälsen också om du badar så ofta. börjar du i tid är jag säker på du kommer få bort missfärgningarna!

mallabralla
0

ett tips till, om hon är en väldig slafspella så kan man lägga på vaselin el försvaretshudsalva under haka och kinder så fastnar inte gegget!

Minisen
1

Tack för tipsen! Tycker redan hon ser fräschare ut i ansiktet nu när jag tvättar det med barnschampoo :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Minisen
1

Lite nya bilder på Saga!
Har inte fått hem Eye Envy ännu men tycker ändå hon ser lite bättre ut i ansiktet nu va? (men hon är fortfarande missfärgad).

Är det någon här som har ett bra tips på prisvärd fön? Jag har ju bara en perser än så länge i alla fall :)

Bonusbild på liparn ;)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Minisen
0

Lite nya bilder på Saga!
Har inte fått hem Eye Envy ännu men tycker ändå hon ser lite bättre ut i ansiktet nu va? (men hon är fortfarande missfärgad).

Är det någon här som har ett bra tips på prisvärd fön? Jag har ju bara en perser än så länge i alla fall :)

Lägger ut länkar, lättare att se då tror jag :)
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/782_10151158174856688_1226921540_n.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/163302_10151158174941688_233144749_n.jpg

Bonusbild på "liparn" ;)
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/385229_10151158174871688_324932314_n.jpg

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Minisen
0

Hm, skumt att det blev ett nytt inlägg när jag klickade på "hantera", men skit samma, nu kan ni välja hur ni vill titta :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

mallabralla
2

hon är super fin! fast fortfarande missfärgad…keep on fighting, skall bli roligt att se henne på utställning när du fått ordning på grisan:)

Minisen
0

#52! TACK Skrattande
Ja just nu känns det rätt hopplöst, å så har hon börjat löpa också Obestämd

Men hoppas få hit Eye Envy så vi kan få fårt det gula Tungan ute

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se