Skaraborg, upphittad perser?
Någon som vet något om den här perser(blandingen)? Okastrerad kille mellan 6-12 månader. Chippad men ej registrerad. Upphittad mager och smutsig i Lidköping. Hör av dig till Alexandra 0511-29219
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Men är det INGEN som kan lista ut var han kommer ifrån?Vem har vitfläckar i liknande färg?Nog bör han vara renrasig?Ser ut att ha fin päls.trots allt!
Stackars lilla vän.Hoppas det löser sej!
Kollade Sverak och SKK, inget.
Upphittaren sa att han kastades ut ur en bil men jag är tveksam. För mycket som inte stämmer. Upphittaren har djurförbud pga vanvård av perser/perserblandingar. Så den katt kan också vara stulen eller ingen aning.
Väldigt mager och skitig, så jag badade honom. Men han har fina färger och är väldigt snäll.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Det finns många uppfödare runt Lidköping ! Utan stamtavla?
Det finns tyvärr flera uppfödare som föder upp utan att beställa stamtavlor.
Varför ? 
Anita/Rosengånges
#3 Ja, det är nog så. Finns också en annons på Blocket där en perserkattunge i Lidköping säljs för 2000 Kr som inte är registrerad och liknar den här. Men numret har ingen abonnent??
Väldigt konstigt allting.
Stackarn… Ser ju väldigt fin ut trots allt..
Det finns dessvärre många i hela södra Sverige från Eskilstuna till Skåne som producerar mängder av oregistrerade kullar, som därmed också hamnar hos oseriösa köpare. Han ser ut att kunna vara blåtabby-vit och det kan säkert vara möjligt att han har något samband med annonsen du nämner, Alexej.

jag är helt övertygad om att jag har sett honom i en annons på FB, men jag satt hela dagen igår & kollade på alla annonssidor jag är medlem på, men den verkade vara borttagen :(
annonsören hade flera perserkatetr (utan stamtavla) till salu väldigt billigt :/
You can't spell Bitchy without Itchy
#7 Bra möjligt. "Upphittaren" har alltid några perser gömda hos bekannta och köpare får sedan överta katten på parkeringsplatser osv. Det är så tragiskt att det finns folk som är beredda att köpa billiga "raskatter" bara för att de är billiga. Men jag förstår inte varför den här killen inte dög till avel eller försäljning.
Han är nu kastrerad och på väg till ett bra hem, en kvinna som har redan två katter från katthemmet. Den ena var en skygg problemkatt som är bra nu. Hon kommer få en underbar katt, han är som en liten baby. Men har problem med andningen och måste sova med öppen mun och då dreglar han. Och man måste hålla rent hans näsa hela tiden men det är kvinnan medveten om.
Tack för all hjälp!
gud så skönt att höra han får ett bra hem, tänk om alla katter kunde få det :(
Sajtvärd på Perser iFokus
#7 Annonsen tycks vara borta. Det var en mamma med en blåsilvertabby unge som såldes. Kanske är det här den stackars pappan som gjort sitt.
Man önskar att folk som köper "billiga" raskatter utan papper förstod eller brydde sig om vad det är för slags verksamhet de stödjer. Så bra att han kunde få hjälp till en normal tillvaro.