Cookies&Rubins bebisar
Den 18/10 2012 fick S*Stolen Heart´s Coquet sina små bebisar,
det blev 3 st vita :)
Två honor och en hane:)
Söta små bebisar.
Ett tips till dig i all välmening, försök att tvätta de små i ansiktet innan du fotograferar dom, då ser man bättre hur dom ser ut.
Det kan också vara bra att tvätta av mammakatt under magen lite nu och då, för antagligen är det där som bebisarna blir solkiga. Ta vanligt barnschampo, det skadar inte någon.
//Rita
Förstår din mening, men pillar på dom små så lite som möjligt nu i början, de är inte ens 3 veckor, som du kan se i min andra tråd så vet jag hur man håller rent de små 

Mammakatt är ren så tror inte det är därifrån, det är nog mjölken som torkar i ansiktet…
men va fan sluta gnälla vita kattungar bli lätt sketna. var ju samma gnäll på mig el hur alfdis??.
ha en bra dag. kram

#11 Jag har också vita kattungar och jag skulle aldrig visa upp dem skitiga och gula i ansiktet om det inte var något speciellt.Typ rally i matskålen med någon rolig min.Tar jag veckor bilder så skurar jag ungarna innan jag fotar.
Stolt ägare till tre La permer
Jisses vilka söta små! 
Kattungen i #8 ser ut att vara svart på huvudet? Ser lite småfränt ut.
Sen måste jag hålla med övriga- om man börjar hålla efter fejset på dom små tidigt så blir det aldrig missfärgat. Och man slipper ha gula kattungar. Det ser väldigt tråkigt ut för de är ju hemskt gulliga annars. 

#10 Jag "pillar" på mina småttingar från dag ett. De måste ju vägas varje dygn så att man ser att de går upp ordentligt i vikt. Jag föder också upp vita och håller med föregående att det är viktigt att de hålls efter för om det får torka in kan det ju inte kännas skönt för kattungen för det blir ju hårt o stelt. Söta kissar annars och nu har du väl 5 vita på dina 2 kullar. /Laila
Japp 5 vita är det 
Jag vill inte göra mig ovän med folk …
Jag tycker det är extremt svårt att hålla dem helt vita! Jag rengör varje dag med Eye Envy o det är ändå ljusgult, suck tips gärna 
De små är ju 4 veckor nu så tycker det är mer ok o pilla lite mer med dem, de är ju smutsiga på kinderna inte under ögonen…
Nu har de börjat få välling med så då blir det ännu mer att hålla rent

#16 Varför ger du dem välling?
välling är nyttigt för dom små. gjode jag med inan dom började äta torisar.
ha en bra dag. kram

#18 Vad är det i välling som en katt behöver?
Våra små får nötfärs, babyburkmat och babytorrfoder.
Ibland har jag gett RC mjölkersättning om jag har nån kattunge som går upp i vikt dåligt.
Enda tipset mot missfärgning ifrån mat/tutte är att torka rent ansiktena direkt ifrån början. Mamma katt gör ju samma sak fast med sin tunga så det är inget lustigt för bebisarna. Plus att de blir vana vid hanteringen. 
#17 Vad är det du fiskar efter? du som är uppfödare borde väl veta varför man kan behöva ge tillägg i form av välling? Läste din tråd på SKS , kanske din gökunge hade behövt det?

#21 Förklara för mig varför en katt behöver tvåbensvälling.Vad finns det i det som katten mår bra av.
Mjölkersättning för kattungar kan man ge om man nu vill ge något extra vätska.Min Gökunge HATAR mjölkersättning och ska jag ge henne det får jag sondmata.
Tack alla för era tips :) Fick bra hjälp via inboxen också från krasivis 
Jag brukar alltid ge kmr mjölkersättning och majsvälling vid 3-4 veckor sen får de det+uppblött RC Babycat och sen icke uppblött babycat+blötmat 
Slutade ge vällingen vid åtta veckor på de stora.

#23 Jag har ju "vilddjur" så de får rått kött att äta när det är dags för mat.Torrfoder serveras inte i detta hus.
#23 En blöt skumservett till bäbisar med någon droppe av Barnängelns notears shampoo fungerar bra att torka av kattbäbisar i ansiktet med.
/D
#22 Vi kallar mjölkersättning för "välling" jag ger mina getmjölkbaserad ersättning. De kan du ju testa på din gökunge.

#26 Nej hon får hålla sig till sin mat som hon har nu.Hon är drygt tolv veckor och behöver lite mer fast mat är mjölkersättning.
underbara små sockervaddar <3
Sajtvärd på Perser iFokus
Tack 
De är ljuvliga alla tre! Vilka fina bilder!
Tack :) <3