TISDAG
Godmorgon tisdag
Ännu en tråkig dag, det regnar, blåser och är mulet här i Trelleborg. En tröst mina/våra kisar älskar att sitta i fönsterkarmen och kolla vattendropparna, ja även försöka ta dem (har inga blomkrukor).
Ha en trevlig dag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Godmorgon!
Här regnar det otroligt som vanligt, Semestern kommer väl regna bort i år :(Vi tänkte åkt med barnen till Skara Sommarland men vi får väl se hur vädret är veckan ut.

MEN……….Var bor ni nånstans i landet? Här skiner solen från en klarblå himmel och det är redan 22gr varmt. Jag tror att vi har klarat oss rätt så bra ifrån regn överhuvudtaget denna "sommar"
Jag ska till veterinären idag och ge en orolig Texas en p-spruta så han får coola ner lite. Texas är två år och går fritt bland alla honor och har aldrig strilat eller så, så det är ju dumt om han skulle få för sig att börja nu.
Sen kommer mina bästa vänninor Maria,Attention´s och Lisa, Amors Troll på besök. Hoppas på en trevlig em tillsammans med dom. Ska väl hitta på nåt gott att äta tills dom kommer.
Så ser min dag ut idag :-)
Ha det bäst allihopa
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#2 vi bor i Kungsbacka, här bara öser regnet ner. vad är det för spruta du ger din pojke?

#2 Jag bor i Trelleborg södra Sverige och det regnar fortfarande. Hoppas ni får en trevlig eftermiddag med något gott att äta.Ha det bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

God förmiddag.
Här har det slutat att regna men det blåser och är mulet.Vi bor på österlen i ett av dom riktiga blåshålen.
Hoppas det är uppehåll i E-boda där ungarna ska byta takpannor på andra halvan av huset.Första halvan gjordes förra sommaren.
#2 så härligt med en träff med kompisar.Ha en trevlig eftermiddag.//Sylvia

#3 jag ger Pronom, en hormonspruta så han slipper gå och vara så orolig då han är en väldigt fertil hane. Han väger drygt 6,5 kg och är väldigt fertil så vikten kan man ju inte klaga på iofs men jag tycker så synd om honom då han inte har nån hona att para och gå runt och vara "hmmm"(ni förstår säkert vad jag menar) hela dar är ju inte bra. :-)
Jag tog en sån spruta på honom förra året i augusti och han blev kolugn och parade i alla fall i okt så den gör ju inte honom ointresserad ändå.
#2 Tack så mycket, väntar med varm mat nu så jag hoppas det plingar på dörrena snart :-)
Ha en bra em ni oxå
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#6 Ursäkta min nyfikenhet, men jag kan inget om detta
Är detta p-spruta??? jag funderar nämligen på detta också. Men jag vet inte vad jag ska göra, vår hane är mkt hormoner i, men han har inte lärt sig hur man parar, så jag har lånat hane nu till en av tjejerna, en av min egenuppfödda, ska ta en lånhane till även Olivia om hon löper om snart tänkte jag, då tar jag min andra hane jag har hos min styvdotter och provar. Detta innebär vår ingen får förrän nästa år i så fall.Han är ju bara 1år, snart!

#7 det heter Promon, såg att jag förväxlat bokstäverna.
P-sprutan har funkat väldigt bra på hanar som är "översexuella" eller som är oroliga och inte har nån hona att para.
Hanarna kan ju bli väldigt oroliga då dom går fertila med alla honorna och då hjälper p-sprutan. På en del hanar/honor sitter sprutan i 3-6 mån men Texas parade ändå efter 2 mån men var lugn och cool och inte alls vankande fram o tillbaka skrikandes efter honor för i det stadiet så blir det ju synd om hanen och om han dessutom går ur sig totalt som min ragdollhane som vägde som mest 6.8 kg och nu "bara" 5". Jag står inte ut med att se honom gå ner sig så mycket så honom ska jag kastrera då jag nu fått dom kullar jag ville på honom så får han gå som glad pensionär.
Funderar starkt på att sätta mina honor som ska vila på p-spruta istället för p-piller 1 ggr i veckan. Lugnare för både honan och mig :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tack för dina svar! Vi ska prata om detta hemma, även ta kontakt med vår veterinär om detta. Jag tycker som du synd om hanen som hoppar av alla hormoner