Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 2319 ggr
Mymlan
0

Hålla en vit exo vit..

Vad för schampoo etc anv ni för en vit exo skall vara vit speciellt under ögonen i ansiktet?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

JessicaN
0

Nu har jag ingen vit exotic men har en nästan helvit perser. Under ögonen torkar jag med Eye Envy på en bomullstuss. Schampon finns det en hel del för vita katter, Bright White till exempel.

Mymlan
0

Kan man beställa Eye Envy via nätet?

JessicaN
0

Ja då :) http://www.welcome-to-anju.com/prodsv.htm De har även massa bra schampoon, Blancheur är bra på vita katter :)

Mymlan
0

Ska ta beställa därifrån.. House of anju har jag anv till min *R.I.P* blå-vita per och min svartsköldpadda PER *idag 13 år*

jenay
0

tycker eny eye och hery och barn puder funkar bra för det gula under ögonen. jonssons barnpuder.

Skrattandeha en bra dag. kram

yadhayezibas
0

Barnpuder är nog inte så himla skönt att få i ögat. Eye envy vätska o puder är helt suveränt. Men har pälsen en gång blivit gul så får man trimma bort det gula o sedan hålla efter så det inte blir gult igen. :) vid bad använder jag en Tandborste för att kunna borsta/gnugga in schampot försiktigt i ansiktet. Gäller att vara försiktig så det inte kommer schampo i ögonen. :)

Mymlan
0

Puder är jag lite rädd ska komma in i nosen oxå. Puder har jag anv på NFO bakom öronen så det ej tussar ihop där.. Jag har pudret i en äggkopp står inte i närheten av katten och duttar ut det. Så rädd de får puder damm i ögon och nos..

Headturners
2

Barnängen barnshampo no tears använder jag i ansiktet, med en skumlapp Skrattande

Minisen
0

Hur ofta tvättar ni ansiktet på er perser? Kan man göra det dagligen? (Har bara haft en svart perser innan).

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

krasivis
1

Jag torkar av ögonen, runt nos o mun varje dag på alla mina katter. Extra noga på de som är vita. Jag använder Eye Envy vätska eller Jean Peau ögonrengöring.

yadhayezibas
1

Jag torkar 1 gång i veckan kanske… inte mer för det behövs inte på mina vuxna katter. Glad Kattungar kan man ju få torka lite oftare men då är det matrester som torkas bort.