"Morgonögon"
jag tog lite bilder häromdagen hur en del av mina katter ser ut på "morgonen" innan ögontvätten
o som ni ser är det mycket olika
ser era ungefär likadana ut
ingen som har nån kommentar eller vill tala om ifall deras katter ser "likadana" ut på morgonen

…jorå´ Annki *ler*; mina missar ser precis ut som dina! Vissa rinner, periodvis, mindre/mera. Men i det stora hela så har jag nästan identisk "ögonrinningsbild" *flin* i mitt katteri.
Kramar!
Tina
Jodå, jag kan också svara. Satt precis här på jobb idag och berättade att jag har katter jag får tvätta ögonen på dagligen och vissa behöver jag ALDRIG tvätta. Är väldigt olika har jag märkt. Sen är det några som gillar det och andra gömmer sig under soffan när jag är på gång.
Bodil

Jag har inte detta! Känns konstigt säga det! Men jag kan medge jag haft detta innan. Men de katterna jag har idag är det inte så med. Jag har Tiger som går ute, honom tar jag med jämna mellanrum men inte dagligen. Olivia rinner tårar då hon är ivrig ibland men då tar jag servett. De andra rinner inte så, om jag torkar dem så är det för de behöver ha en rengöring pga annat el så. Då jag hade min vita perserhona så kunde jag torka henne 3 ggr dag för hålla henne fräsch, hon rann en del, men detta berodde nog på hornhinneskadan och annat runt henne. Känns så skönt och fridfullt när man slipper detta, men vem vet jag får ju hem 2 tjejer i nästa vecka.
Vilken kanonbild den bästa på länge här,det är precis som det är,jag har 4 och mina rinner olika en del mer en del mindre,såna bilder ska man dela med sig,det är lika för alla som har perser men om man underhåller på ett rätt sätt så blir det ju bättre.Morgon o kväll tar jag mina.Än en gång mycket bra bild.Lena
Hälsningar LENA

Jodå jag känner oxå igen det,som den på första bilden kan Bartan se ut vissa morgnar,andra är han helt ren.Sen har jag en med Entropion,och hon är ju rinnig oxå.Det är dock mycket bättre än när hon var yngre.De andra är tack o lov inte rinniga,de kan få lite svart gojs i ögonvrån,och ibland knipa med ett öga,men mer är det inte.

Här var det mera flöde under löpningen.Har blivit betydligt mindre nu.Har också märkt att när jag ivrigt torkade flera gånger om dagen blev det värre än om jag tar en gång/dag.Men fönster som är öppna bara lite när det är varmt ökar tårflödet.
Har även märkt nu efter parningen att det inte mörknar så mycket runt ögonen när det rinner.Blir det en annan sammansättning i tårvätskan vid graviditet tro?
tack för era svar
jag började undra om jag var ensam om att ha dessa snyggingar
tack Lena..

Min ena perser har rinniga ögon och jag brukar tvätta henne varje kväll, men sedan jag läste om att några här på forumet gör det på morgonen istället så har jag bestämt mig för att också börja göra det på morgonen då det ju faktiskt är bättre.