Har en terrorist i huset
Som ni kanske kommer ihåg så fick jag en kull med bara en perserunge i och jag letade runt för att hitta ett adoptivsyskon till vår lilla Skrutta men då hon var riktigt liten fann jag ingen. När hon så började upptäcka livet på allvar och lek i synnerhet så fick hon en kompis från en familj som skulle avliva kattungen då den inte var borttingad….. Sagt och gjort, in kom ett yrväder, alldeles för ung för att lämna sin moder men in som en extrabebis till min hona, åtta veckor ung, men alternativet avliva eller flytta var inte så svårt att välja. Det tog ett par dagar innan allt kom igång, katten blev omdöpt från Sotis till Morris, namnet fick han av hans läte första dagarna, han morrade åt allt och alla men de andra fattade att det inte var nåt allvar i det utan lät han hållas. Men en sak är säker, med hans intåg förvandlades vårt liv som kattägare, från att ha väluppfostrade lugna katter till att ha en katt som inte har några som helst begränsningar i livet, mina stora palmer som växter är numera klätterträd, bladen använder han som lian och leksaker som hållt i åratal är numera ett minne blott
, maken bara skrattar och frågar om jag inte kommer ihåg hur det var då vi bodde på landet och hade "bonnkatter" men någonstans har jag förträngt det men jag ångrar ändå inte att denna lilla vildbasin fick flytta in hit i väntan på att bli stor nog för att erövra sitt nya hem men ändå lyckligare är min lilla perserbebis som äntligen fick en kompis att rasa runt med, hon försöker hänga på men oftast så har han gjort tio svängar innan hon har gjort två :-) men de leker enormt och jag tror det är bra för utvecklingen att inte hon fick växa upp ensam även om hon nu har en huligan som kompis.
Om fyra-fem veckor ska den lille huliganen flytta ut på landet, till Dalslands landsbygd och där få leva kombinerat inne och uteliv, ut och fånga möss i ladugården för att sen komma in till stugvärmen och en sak är säker att denna kattunge hade inte varit snällt att ha som innekatt, hela han lyser av den jägare han har i blodet. Tänk att en katter kan vara så olika och ändå så lika.
det låter både kul o…hemskt
men för honom o din lilla så kunde det ju inte bli bättre
han liv räddades o hon fick en kompis innan hon flyttar hemifrån