Bada kattungar
Undrar när ni brukar börja bada era Kattungar och hur många gånger badar ni dom innan försäljning??
Bodil

Jag börjar vid ca 5-6 veckor, sen tar jag lite då o då fram till flytten. Jag vill ha dembadade och fina till första fotograferingen.
jag börjar oxå runt 5 veckor
o sen är det lite olika
ska de säljas som utställningskatter…så badar jag de 1 gång per vecka tills de flyttar vid 12 veckor…(om inget händer, så man blir sjuk eller annat)
ska de säljas som sällskapskatter så badar jag ca 3 gånger innan flytt. Allt för att de ska vänjas vid hantering

Samma här. Första gången vid ca 5 veckor men det har hänt att jag badat 4 veckors bebisar som har varit ena riktiga lortgrisar och mammakatt inte sett till att hålla dom rena.
Jag badtränar dom sen varannan vecka speciellt persern då som behöver badas oftare som vuxen oxå. Exoterna åker med av bara farten :-) då är dom vana vid bad och hantering och det blir så mycket lättare för den nya ägaren att ta hand om sin kisse.Jag försöker att bada igenom alla mina kissar var 3-4:de vecka så blir pälsvården så mycket lättare. En ren perser tovar ju inte ihop lika lätt heller utan håller sig fin. Mycket jobb….jaaaa men värt varenda timme och en fröjd för ögat med en ren perser.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Ja jag hade en kull jag badade fr 2 veckor för mamman inte skötte dem, men detta är ju inget vanligt