Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 501 ggr
Bart
2007-07-01 23:22
0

Badat katt!

Nu har jag badat Bartan,min antibadkatt.Han blir alldeles sjövild när han kommer i karet.Det är verkligen en pärs att bada honom.Han surar nu halvtorr,fick inte föna honom helt torr.Det gick ändå bättre än sist,med hjälp av en sele som jag kunde hålla tag i.I morgon förtsätter kattbadandet med resten,de håller sig alla fall lugna som tur är.Kanske kommer bild imorgon när han är mindre sur och kammad.

Kittentotts
2007-07-01 23:42
0

Huja ja dessa katterGladVa hemma hos min väninna för hjälpa henne klippa ner deras huskatt igår, jisses, jag är inte rädd egentligen, men jag sa denna katt vägrar jag ta. Hon hade ju ont av alla tovor så det va ju bara tvunget, 2 bett 4 revor hade jag sen. Trots detta hade vi satt sele på henne, bundit henne runt strykbrädan så hon inte flög upp på oss i ansiktet, jag höll i ett koppel för styra hennes framdel så hon inte bet den av oss som klippte, usch va elaka vi kände oss, men hon mådde så bra efteråt.

diana_
2007-07-01 23:46
0

Oj vad jobbigt. Alla katter tål inte ¨hanteringLedsen. Neej känns aldrig kul när katten inte är med på det, eller verkar besegrad. Typ rivs och slås och skriker, känns aldrig bra inombords

Kittentotts
2007-07-01 23:48
0

Nä vi mådde inte bra, men hon blir så dålig av åka tll veterinär också denna tjejen. Jag stog och gav henne godis hela tiden, och hon kurrade efteråt. Fick iallafall svar på jag fått en superbra trimmer av min barndomsvän.

Bart
2007-07-02 01:53
0

1#Jag brukar hjälpa till att klippa tovor på en katt jag med ibland.Vi sätter tratt med halsband på katten och en får hålla i frambenen och en i bakbenen så han ligger still.Och det är då oxå en pärs,men han blir oxå nöjd när det är över, och kurrar och mår bra.Det är inte roligt att vara "elak" mot kissarna,men ibland är det nödvändigt.

Annkis54
2007-07-02 03:32
0

Om de inte stressar upp sig ännu mer av veterinärbesök
så är det kanske bättre att fixa sånt hos vetten

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-07-02 10:03
0

#5 Joddå Annki om de mår bättre är det bättre åka dit, men inte med de som mår ännu dåligare av ett. Denna tjej jag berättar om har råkat ut för en psykos efter kastreringen, det går inte ta med henne dit mer än nödvändigt, och absolut inte sövas. Hon kastrerades för några årsen, va så dålig efteråt, sen kastreringen är hon sån här, innan kunde man göra vad som helst med denna tjejen.

Bart
2007-07-02 11:15
0

#5 Och den katt jag pratar om rakas ner en gång om året hos veterinär,men man kan ju inte söva allt för mycket heller,så därför tar vi bort en del däremellan.Han går dessutom ute oxå och är en NFO,och bara hatar allt vad pälsvård heter.Man får kamma över honom på rygg och sidor,men inte mer.

Summerwinds
2007-07-02 11:32
0

Har hjälpt till att kamma, bada & föna katter som varit smått hel vilda…då har vi använt tjocka arbetshandskar som går uppe en bit på armarna (tror man har dem när man svetsar och hanterar varma föremål) Vanliga bett går inte igenom handskarna. Ett bra tag i nackskinnet och sen är det bara att hålla för allt vad man är värd…

Bart
2007-07-02 13:20
0

#8 Ja något liknande gör vi med den katten jag talar om.Handskar är ett måste och så hålla allt man kan.Han är stor och stark.

Kittentotts
2007-07-02 16:22
0

#8 ja Eva jag har hanterad katter(ilskna) innan, men men, denna hon är liksom inte bara ute efter hugga, här tar hon i med kung o fosterland. Vet inget värre! Men vi ordnade det denna gången med, har sen träffat henne efteråt, hon är så nöjd som alltid då allt är klart :)

Annkis54
2007-07-02 17:18
0

tråkigt
jag har inte haft nån sån…
har haft katter som jag har rakat ner o som det har varit jobbigt med…men då för att katten inte vill ligga på rygg eller vara stilla eller att det har tagit för lång tid
men har aldrig haft nån som har bråkat så
o visst…nedsövning för ofta är ju inte heller bra
usch…jag tycker att det är svårt att raka ner en katt som ligger still….deras elastiska hud är så förrädisk
såå lätt att ta huden

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-07-02 18:38
0

Jo Annki det är svårt nog raka en katt som är någorlunda lugn. Jag tog Tiger precis nu, badat han efteråt osv, visst bråkar han lite med, trilskas o håller på med mig, men han biter mig inte, en klo kan hända fastna då han slingrar sig lite, men han gör mig inte illa, han är mattes gullegris. Jag har haft de som varit tokiga då de kommit hit innan de vant sig vid bad o annat, men det går bättre ju mer man jobbar med dem. Tiger badar minst var 14 e dag då han går i vår skog, han älskar utelivet då får han stå ut med min hantering, ja vi har diskuterat detta, och han säger det är okej. Efter bad o annat fikar vi med kaffe med dopp som nötfärs, han myser så då vi tar denna stunden efter allt tråkigt

Summerwinds
2007-07-02 19:31
0

#10 Ja, det gäller ju att katten är någorlunda snäll om man ska kunna orka hålla i den och att den inte jätte smidig, för annars krånglar den ju sig ur greppet. Lite läskigt om de är väldigt starka och arga/rädda! Sånna katter vill man helst inte hjälpa till med. Man vill ju inte bli skadad…Hemlis

Kittentotts
2007-07-02 19:39
0

Precis denna tanken jag hade, jag sa t min väninna, detta är första gången jag sa: nä jag vägrar ta i denna katten, men jag hjälpte till sen ändå. Hade hon kommit loss då hade hon suttit i ansiktet, hon högg min väninna så illa att katten va blodig sen med av hennes blod. Nä inget kul med så ilskna katter, men hon mådde ju själv inte bra den stackars katten, nu är hon nerrakad och mår toppen