Conchi,Chompi,Gorda
Många smeknamn till våran lilla Conchi, men vi använder bara Conchi och ibland Gorda. Vi har haft henne snart 6 månader, men vi tror hon ännu inte kan sitt namn. När man ropar tittar hon inte på en. Men när vi ropar Percy, bara kanske viskar hans namn tittar han och kommer. Han lärde sig på 2-3 veckor, han lyssnar till även då gäster ropar. Är det så att det kan ta lång tid för vissa katter? Eller kanske att hon inte vill lyssna?
Sen så tog vi av tratten igår, såren är nästan borta kan man säga, ser fint och bra ut. Hon har varit framme sen igår vilket är väldigt kul. Men hon gillar inte att bli klappad speciellt mkt, så jag klappar några ggr per dag och lyfter henne i hopp med att hon ska vänja sig vid det kanske en dag och gilla det. Hon har sprungit jätte mkt och blivit jagad och jagar Percy. Energi har hon fått igen verkar det som. Feliway effekten är ännu tidigt att märka någon effekt av, sen vet jag inte vilken effekt den kommer visa om den visar någon? Vi satte igång den i måndags. Vi hoppas den fungerar.
Här kommer några nya bilder på Conchi, har inte fotat henne sen hon kastrerades. Vi tkr hon ser fin och växer till sig =D:
Fungerar länken? kunde inte ladda upp bilderna då det bröts hela tiden.

Hon är en fin tjej,hoppas kastreringen hjälper så hon blir mer social.

Så fina dom är.Conchi ser jättefin ut.
Jag hoppas det också,hon är underbart fin och ja gullig också. Nu är hon med mig som vanligt,följer efter och är med. Hon är nog en sällskapskatt mer än en katt som vill sitta på mina knän.
det med att hon , eller vi tror,inte kan sitt namn,tar det verkligen så lång tid som över ett halv år?

Ni får ropa ett namn Dii
Nä men hon kan säkert sitt namn, men hon kanske är en tjej som inte kommer då andra vill, hon vill kanske bestämam detta själv. Sådand är min Diva tjej, men hon kommer med stora skutt om jag går till min säng, detta är vår privata kelplats
Jaa, hon är mer egen än Percy.Ju precis hon följer efter mig , och hennes kelplats är här vid kontorstolen eller när man sitter på toaletten
(udda ställe kanske),då vill hon bli klappad och sitta med…

Många katter vill ligga i knät då man sitter på toa
Visst kan detta kännas konstigt, men de ser att där sätter man sig till ro.
Och samma är nog då du sätter dig vid din kontors stol
Men du ska se att detta blir mer o mer, du kommer se förändringar nu efter kastreringen också, de kommer lite i taget.
detta med att katter kan sitt namn…jag vet inte
här kommer alla när jag säger..psstt
eller mammas lilla älskling..
de är få katter som reagerar på just sitt namn
jag tror att de reagerar på ditt tonfall
Om jag tex ropar Cosmos..så kommer alla katterna farande..
o sen så är det många som anser att katter reagerar på ljudet S…
så att alla namn med S i är bättre än andra
jag vet inte
det kanske är s-ljudet i Percy som han reagerar på

Om Ophelia är upptagen med att undersöka något då är hon mycket koncentrerad, lockar jag på henne då så ignorerar hon mig totalt.När hon är färdig vänder hon på huvudet mjauar lite mjukt och undrar vad det var som var så viktigt.
#8 Här hemma kommer den perser jag ropar på, till och med kattungarna verkar veta vad de heter när de är en 4-5 veckor. Visst kommer det ibland någon mer men Electra till exempel kommer som en hund om jag kallar på henne 
/Lotta
Hmm jaa det är annorlunda hos alla antar jag. Det är iaf skönt just nu att hon är med oss. När vi hade gäst sist här så hade hon tratt så hon kom inte långt. Men gästen bar henne,hon sa inte mkt,spann,antagligen var hon rädd. Kankse lika bra hon lär sig att bli lyft och hanterad av andra också. Det är den enda killen hon har lekt med sedan hon blev rädd för folk ( en killkompis lekte med henne en gång tidigare han var på besök och hon tog emot godis ifrån honom) Vi vet inte varför just han går ok.Han gör inte mkt annorlunda än andra.
Vi ber och hoppas på detta ska bli bra.

#10 Merlin är den som flyger springandes om jag ropar hans namn, Tiger kommer med som en skott, där för kan han vara ute med på tomten, han är lika lycklig varje gång jag ropar han ska in. De andra kommer nog när de känner för det
hehe låter gulligt. Gillar när Percy kommer , eller när jag säger KOM så kommer han också,underbart lojal och lydig ibland den där grabben =).
Hehe där är han så gullig, han är lite sur i blicken ,precis nybadad för 2 veckor sen =D

Ja han ser inte glad ut! men en söt pojke 
hehe nej. Den "dryga" ansiktsuttrycket , hihi. Vi har tänkt bada Conchi nu i helgen, men hon blev nyss av med tratten och allt annat,så vi låter henne coola ner sig till nästa helg…

Vänta lite med henne! Om ni anser det går, bara hon inga tovor får för pälsen är fet så tror jag hon mår bäst av få vara ifred lite till
Ju precis, nej hon har inte det,nu är det 2 månader sen hon badade då detta nu har sjutit upp allt..men vi borstar och tvättar hennes ögon åtminstone