Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 347 ggr
Bullan
0

Utsällningen i Skellefteå :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

16 och 17/6-07 var jag på utställning i Skellefteå.

På lördagen blev min Sigge (Hassellidens Silver Grappolini) Nominerad och fick CAPIB. Veikko Saarela, som dömde, var mkt förtjust i honom och han fick mkt bra kritik.

Sigges dotter ställdes också för första gången i öppen klass. Hon fick CAC och hade fått sin Nominering, om hon haft tydligare spottar. Det var Veikko.S som dömde henne också på lördagen.

S*Nordic Silver's Shimmery Princess, som hon heter, fick även ett CAC på söndagen av Jörgen Jenssen.

Det var en mkt trevlig och smidig utställningshelg. Så alla som inte provat på att ställa på Solkattens utställningar, så kan jag varmt rekommendera detSkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

…och här är en bild på Sigges dotter, Majsan(S*NordicSilver's Shimmery Princess)…där Veikko Saarela dömer henne.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

…en till bild på Sigge i Bis:en!

SofiaJ
0

#1 Jättegrattis till de bra resultaten!!!!

Doris tävlade också och blev Champion på lördagen och fick sitt första Cacib på söndagen. Med bra bedömningar, så det verkar som att hon har utvecklats bra sedan sista utställningen!!

Ska lägga upp en skrytbild på min nyblivna champion så fort hjag får bilderna från mamma!!

Annkis54
0

grattis till er framgångar
vi IDP.are får vänta tills septemer innan vi kan ställa..i Drammen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

GRATTIS Sofia till Doris ChampiontitelCool Jo, hon ser verkligen mer "vuxen" ut nu, än förra året då jag såg henne.

Tom Sigge har faktiskt utvecklat mera käkar och haka sedan förra året…men nu är han nog färdigvuxen skulle jag tro. Han blir ju 4år i augusti.

diana_
0

grattis! vad vacker han är!

ophelia
0

Grattis till dom fina resultaten.Så vackra katter.

SofiaJ
0

#5 Tackar så mycket.. och visst gör hon.. masken tycker jag har utvecklats mycket på de månader som gått och så hade hon lite mer päls.. fast öronen skulle ju kunna komma ner lite till.. men hon är ju ung än så det kanske ordnar upp sig…

Bart
0

Så fin han är!Jag tror dessutom att han är släkt min Bart.Bartans morfar heter Hasselidens Silver Giggolo född-99.Kan de rent av vara kullsyskon?

Bullan
0

#9 Giggolo är Sigges morfar :)

simzonites
0

Grattis till de fina resultaten, de är sååå vackra!

/Lotta

Boromir
0

Instämmer i att utställningen i Skellefteå var trevlig. Det är ju dessutom trevligt om det går bra för katterna, eller hur? Jag blev så överraskad att det gick bra för Vicki, jag hade inte väntat mig det. Hon fick sitt första cert. och blev nominerad av Jörgen Jensen. Hon är trots allt bara 10 månader. 

Grattis alla till era fina resultat!

En liten bild på tjejen……

Amorstroll
0

Javisst var det en trevlig utställning i Skellefteå. Jag brukar åka upp och samtidigt hälsa på mina kattungeköpare. Denna gång var det Heléne Fahlgren som köpt IC S*Amors Troll Venuz, en svart perserhona från mig. Även hennes bruntabby perserhane EC Divornas Macho Aboo Action, som var nominerad vuxen hane båda dagarna, har mina linjer bakom sig. Hans pappa är S*Amors Troll Divine.

Denhär gången hade jag med mig S*Amors Troll Eddie Murphy, en svart exothane som jag sålde sent om sider, 8 månader gammal, till Jeanette Östby, Kibow katteri. Eddie Blev BIS vuxen hane båda dagarna och har nu 5 BIS i år och är med och tävlar med de stora herrarna i Sverige. Bifogar en bild på Eddie som togs förra hösten när han blev BOB, Best of the Best alla raser på SK stora jublilemusutställning.

Marita-L
0

Bullan vilka snyggingar.

Amors svarta hanne ..mums..

Boromir din pisse var jätte söt.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

#13 Ja, det är verkligen fina katter du harSkrattandeGrattis till dina fina utställningsresultat. Ja, det var ett medvetet val jag gjorde av att använda Lill-Olle till min Bullan. Hon ska ju få smått nu när som helst…så det ska bli jättespännande att se vad det blir. Du får gärna visa upp flera snyggingar på kommande utställningar! Är alltid kul att se fina katter. Och stort pluss när ägarna är trevliga ocksåSkrattande. Händer ju att man stöter på raka motsatsen ocksåLedsen

#14 Tack Marita. Sigge är nästan tipptopp nu….utställningsmässigt sett, så det var roligt att ställa honom nuSkrattande …passade även på att låta fotografen plåta honom.

#12 Jag såg ju din katt där…men det kopplade aldrig att det var du som ägde henneOskyldig GRATTIS till hennes Nominering SkrattandeInte illa att vara så ung och ta hem Nomineringen!

Boromir
0

#14, Tack! Tack! Dessutom har hon så underbart temperament. Helt orädd för allt, älskar att bada, fönas och bli pysslad med och världens mest nyfikna och så kommer hon som en hund då man ropar på henne.

#15, Tack! Jag är fortfarande så där uppblåst stolt! Hihi.Men nu vet du kanske vem jag är, vi får väl presentera oss vid annat tillfälle…..