Perser med "näsa"
Hejj!
För en vecka sen miste jag min allra käraste vän, Flingan. Hon blev 16 år och jag saknar henne oerhört mycket. Hon var en blåsköldpaddsmaskad colourpoint med längre nos och den snällaste, klokaste och mest personliga katt jag haft.
Vill gärna ha en perser igen men har insett att det är väldigt svårt att hitta någon med längre nos så därför vänder jag mig till er. Har haft en perser med kort nos också men hon hade båda andningsbesvär och ständigt rinannde ögon. Långlivad blev hon inte heller så jag vill därför inte ha en sån perser igen. Ingen kritik mot sådana perserkatter..man väljer själv men mina erfarenheter säger mig att jag vill ha en som Flingan igen. Vet inte om det stämmer men jag har läst att Colourpointen är lite livligare än de andra persersorterna också och det tyckr jag att Flingan var ett bra exempel på i så fall.
Tar gärna emot tips från er om kattungar.
Mvh Martina
mejladress: martina.a@telia.com
jag säger som headturners, underbara missar i den tråden!
Sajtvärd på Perser iFokus
och jag beklagar sorgen :( så fin hon var
Jag beklagar din sorg, det är alltid tungt att mista en kär vän.
Jag har en liten shaded silver hane med längre nos. Just nu är han bara en vecka gammal, men mina kattungar brukar tingas snabbt. Han blir leveransklar den 30 jan.
Han ser ut ungefär som en äldre kattunge som är såld.
Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Det är alltid lika tråkigt när man mister en vän men du kommer med all säkerhet finna en ny vän med tiden som du kommer tycka om lika mycket.
Är du intresserad av chinchilla? I så fall har vi chinchilla & shaded silver perser kattungar till salu med leverans jan-feb 2013. Om ca två veckor kan den första kullen ta emot besök och kan då börja tingas och de andra några veckor senare. Vi finns i Södermanland, närmare bestämt Stjärnholm som ligger mellan Nyköping och Oxelösund.
Titta gärna in på min hemsida. Det finns lite bilder redan nu.
Har du frågor så tar vi dem per telefon eller mail.
Hälsningar
Lena
Tack så mycket för alla fina erbjudanden. Var så inne på en Colourpoint el möjligen en Golden men jag ska fundera lite och återkomma till er sen. Skulle det vara möjligt att ställa sig i kö för en Golden om jag helst vill ha en sådan?
Tack oxå för er omtanke i min sorg.
Mvh Martina
Beklagar verkligen sorgen :( Flingan va verkligen en otroligt fin katt :) Om ca en och en halv vecka får jag bebisar här hemma och det kan bli colourpoint. Båda föräldrarna är ganska plattnosade men man vet ju aldrig med ungarna, det kan dyka upp någon långnäsa även med plattnosade föräldrar. Mamman hade lite längre näsa när hon va liten. Du är välkommen att spana in min hemsida och höra av dig om du skulle va intresserad :) www.lovelygodivas.cybersite.se
Hejsan!
Beklagar verkligen sorgen, det är ju alltid lika tråkigt när man mister en vän, bevisar ju verkligen god omvårdnad o bra linjer!
Funderade på om det kunde vara mina gamla Colourpointlinjer?
Har nämnligen sålt en solid (CP) för ett tag sedan till ett par som ville ha en annan färg för at inte jömnföra , med den andra kissen./ lika gammal som din kisse.
Det är så roligt när köpare kommer tillbakas o därför lite extra intressant.
Min specialitet är ju Colourpoint tog in de första 89-90 till Sverige.
Har en ursöt CP- bärare till salu vilket betyder att han är Colourpointbärare.
Blandar aldrig Vitfläck i mina stamtavlor vilket är mycket viktigt förkommande avel att inte göra det./ har ju iof sig inte med detta göra/
Har även mailat dej!
Skickar med ett litet kort på denna lilla hanen ,med kort bred nos / till sällskap. Lev klar till Jul!
Väntar kissungar idag, men det är ju vitfläckar. en helt annan kombination vilken man inte blandar med Colourpoint.
Mvh / G

Han är fruktansvärt söt tycker jag
…jag gillar ju färgen oxo!
Tack så mycket för att du gillar honom.
Har tagit nya kort på honom i kväll o kommit underfund med att han är ju skitsnygg!

Hej allihop!
Hur vanligt är det att ni får Golden färgade perserkattungar och är det möjligt att ställa sig i kö på en hona?
Martina
jag tror du har bäst chans att få en golden hona från Erna, hon avlar kanon golden ;)