Perser iFokus

Perser

Etikett06-till-salu
Läst 3926 ggr
SheLoves
0

Kissebebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej :)

Nu har jag äntligen fått kull igen. Tänkte jag skulle dela med mig av lite bilder på underverken här :) De är till salu och blir leveransklara i vecka 1 2012.

Första bilden är på en golden shaded pojke (5 veckor på bilden).

S*She Loves chinchilla, shaded silver & golden perser. www.sheloves.se

SheLoves
0

Detta är en silver shaded hane. Hur mysig som helst :)

SheLoves
0

Och så sist men faktiskt inte minst Tungan ute en söt silver shaded tös.

[MonEnil]
0

Det var riktiga små underverk!

heliotropes
0

Grattis! till din söta trio!!Kyss Dessa vill man se mer av..Glad

Eva // medarbetare på Perser

Alde
0

Jag smälter verkligen… riktigt gulliga!

Harrys sköna blogg - http://persernharry.blogspot.com/

jenay
0

gu va söt tös va pojkarna med men jag blev lite förtjust i tösen.

Skrattandeha en bra dag. kram

[Iwanhoe]
0

Underbart söta. Min favorit är shaded silver-pojken. Grattis till så fin kull!

SweetPearls
0

Villka underbara kattungar du fått igenGlad Grattis grattis. De är en njutning att se på!

SheLoves
0

Tack allihopa Glad Roligt att ni gillar mina små busar Glad

yadhayezibas
0

Jätte jättefina! Och vilken bra typ du har fått på 2 av dom. Härligt!! Glad

Snobbehills
0

Silver hanen ser jättesnygg ut! Vill ha!…Glad

SheLoves
0

Tack Glad Tycker själv det ska bli jätteroligt att se hur de utvecklas Skrattande silver hanen är min favorit också, så underbar och söt som få!! Kyss

jenay
0

jag är lite nyfiken är golden och silve rshde tillåtet i vitfläck vitt silver??

Snobbehills
0

sköldpadd och andra färger är tillåtna i andra förbund men ej Sverak, men vitfläck har jag aldrig hört talas om

jenay
0

ok hur menar du med du inte hört talas om vitfläckar??

Snobbehills
0

jag menar att jag är inte tillräckligt kunnig inom genetik att säga om det ens är möjligt. Har aldrig hört talas om vitfläck på silver eller golden, varför skulle man vilja ha det? En silver är ju redan vit på magen, undersidan av svansen etc men det är ju inte vitfläck.

Snobbehills
0

Här hittade jag lite svar på din fråga:

Vitfläckar bör undvikas helt, eftersom vitfläcksvarianter i vår grupp inte är godkända. Om man ändå använder en vitfläck, ska man ha mycket goda skäl av andra orsaker. Då får man räkna med att man får många, många kattungar som får "fel" färg och trots bra typ, ändå måste säljas som sällskapskatter och helst med avelsförbud. Vitfläck är dessutom dominat och ganska svårt att avla bort, så det är att rekommendera att hellre gå direkt på solida eller agouti. Personligen tycker jag att det är synd att vitfläck i vår grupp inte är godkända för de har otroligt tilltalande färger, särskilt i kombination med golden. Jag har sett flera kullar, resultat av tjuvparningar, med vitfläcksgolden, mycket klatschiga färger och relativt gröna ögon, men tyvärr ej godkända.

källa: Yamacatos.se Artikel av Erna

[ÄlskarIndien]
0

Hej, jag har en katt som är vitfläck och silver som är tillåtet. Det har väl att göra med vilket silver man parar på, smoke och silvertabby är godkänt i sverak med vitfläckiga katter.

jenay
0

ja jag tro det med vitt och vitflcäar och smoke tabby varinter h ajag hört är godkända färger man jag tycker med detlåte synd att inte vitfläcks golden är tillåtet dom är ju jäkligt fina??

[Iwanhoe]
0

Jag har en vitfläck/silvertigré tjej hemma (03) och hennes färg är faktiskt väldigt tilltalande. Färgen är tillåten; hon har blivit BIS ungdjur en gång.

Erna
0

Grönögda silver & golden får paras med vitfläck i några andra förbund,
t ex WCF, men inte i FIFe. De finns då i alla möjliga tippingar, t ex svarttippade-vitfläck, blåtippade-vitfläck, rödtippade-vitfläck osv. Det finns en lång EMS-lista med färger. Gå in på www.wcfnordic.se

Som sagt, golden-vitfläck är urläckert! Jag har själv 2 st svart sköldpadd shaded silver honor, som kan få en del roliga färger, som är godkända i WCF, fast inte i FIFe.

Kopparögda silver & smoke får givetvis paras med andra kopparögda färger, t ex vitfläck och är då godkända i FIFe och andra förbund.

Man måste skilja på grönögda och kopparögda. De har helt olika standard och förbunden har olika regler.

Bilden: Yamacatos Noble Nicola, PER fs 11, som blev BIS-kitten i SNRF-WCF.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
0

Jag kom in på frågan om silver x vitfläck, men vill givetvis även gratta till en fin kull! Lycka till i framtiden!

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
0

Eftersom du har döpt kattungar efter gamla filmstjärnor, kan jag meddela att jag har foton med autentiska autografer av Marilyn Monroe, Tony Curtis m fl. En hobby som jag hade i tonåren.  Kanske lite samlarvärde idag?

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

jenay
0

ok tack för hjälpen erna. Skrattande

Marita-L
0

Helt Bedårande små du har SheLoves ♥

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

SheLoves
0

Tack Erna och Marita Glad Hade tänkt fota lite nästa helg, så får ni se hur de utvecklats hittills, silver honan och golden hanen är tingade men silver hanen är forfarande till salu men gud vad jag har svårt att skiljas från honom, är så sugen på att behålla honom men har dessvärre inte möjligheten Rynkar på näsan

Erna: Häftigt med fotona på filmstjärnor, är säkert något samlarvärde i dem nu. Den här gången blev det dock inte filmstjärnor, efter mycket funderingar, var ju sugen på att fortsätta på samma spår men denna gång blev något helt annat, nämligen X-men kullen haha tyckte det fanns en hel del häftiga namn, kanske kommer tillbaka till filmstjärnor nästa gång Tungan ute

Someia
0

Hej ! Jag undrar om du har katterna fortfarande för jag är intresserad av den bruna med blå ögon !