Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 599 ggr
ninuuus
0

klarar han utställning?

Halloj!

Har en liten kattunge (Yoda) som jag undrar om han skulle klara sig bra i utställning (har absolut inte tänkt ställa ut honom) men undrar om han har bra drag, eller om han t.ex har för nära mellan ögonen, lång nos osv. Bara lite kul att veta, men för mig spelar det ingen roll då jag bara ska ha honom att gosa med :)

ninuuus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är bild också :)

Headturners
0

Det bästa är att fråga uppfödaren, dom vet ju allt om katten Glad

ninuuus
0

Fast jag bor i Italien och det funkar inte riktigt som i Sverige…

Headturners
0

Okej, vad är han för färg? cream?

Jina
0

Så när du säger "ställa ut", syftar du då på Italiens FIFe-förbund?

ninuuus
0

Han är cream ja :) nej utan svenska, är som sagt bara lite nyfiken!

[MonEnil]
0

Han har ett sött och piggt uttryck, tycker jag, men det kan vara svårt att bedöma utsikterna på utställning bara av ett foto utan att känna på detaljerna. Mycket beror det på konkurrensen, domarens preferenser och hur väl du kan göra i ordning katten för utställning samt hur du visar upp den. Så även om du skulle ha den bästa katten är det inte givet att vinna eller få en bra bedömning, samtidigt som det mycket väl kan gå bra för en medelmåttig katt.

Hur menar du i #3; att man inte i Italien som i Sverige brukar ha kontakt med uppfödaren?

ninuuus
0

Jo då jag mailar och frågar honom om det är något. Dock pratar ingen engelska och kan inte italienska ännu, sedan är de inte lika engagerade som i Sverige. Här hittar man ibland kattungar som är för unga till salu med. Deras "utbildning" på katter ligger lite efter än oss svenskar. Tack för svaret :)