Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1649 ggr
ninuuus
0

NY på katter! lite tips tack

Halloj där,

Jag heter Nina och jag har precis införskaffat en liten perserunge. Han är hur söt och snäll som helst - så det har jag inga problem med.

Jag har dock en undran över hur ofta man kan ge dom t.ex en liten skinkbit?

Vad ger ni era katter varje dag förutom torrfoder?

Tips på allt möjligt välkomnas så jag och lilla Yoda fortsätter må så bra som möjligt :)

Bor i Italien och jag litar inte på deras rekommendationer så jag vill gärna ha svensk åsikter för att han ska må så bra som möjligt.

Tack på förhand!

/Nina

ninuuus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på lilla Yoda också :)

mallabralla
0

så söt, yoda passar ju så bra!

skinka innehåller mycket salt, vänj sakta in katten på rått kött, lövbiff tex ( alltså rå) ge en bit och se hur magen klarar av det, man får vara försiktig. man ska inte hålla på och ge människo mat, om du kan komma över Ziwi peak så är det ett jätte bra alternativ till rått kött. det är torkat kött utan tillsatser, finns i djurbutik el på nätet. jag ger det som snacks till mina katter

Sajtvärd på Perser iFokus

ninuuus
0

Tack vad snällt!

Så vanligtvis äter de bara fodret och sen några gånger i veckan ger man lite snacks?

mallabralla
0

ja jag har alltid torrfodret Acana framme och sedan får de någon form av annan mat under dagen också, bozita tetra pack, torkat kött osv, jag brukar variera så de får lite olika varje dag, men Acana finns alltid framme

mallabralla
0

kan ju tillägga att jag har många katter som behöver extra fett, löpande honor, kattungar, fertila hanar. men jag ger inga super mängder, ge lite granna bara :)