Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 4540 ggr
[AndreaPirlo92]
3

Perser med tungan ute

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min perser brukar gå runt med tungan ute ibland (och nej, vi har röntgat hennes tänder osv så det är inga fel där) och jag undrar om det är något som persern brukar göra? ser ju otroligt sött ut men någon som vet vad det kan bero på? :)

[silkesnosen]
0

Nej, det tror jag inte de gör, såvida de ej är för trånga i munnen. Min gör det inte…

[AndreaPirlo92]
0

Hon har den oftast bara ute en liten stund, inte så att hon går runt så hela dagen..

Razzmatazz
1

Det kan vara så att din katt kanske har ett litet underbett, vilket är rätt så vanligt, och då faller tungan fram i öppningen som blir mellan framtänderna.

//Rita

SaraGutis
0

En av mina perserkatter gör också så… Glad

Erna
0

Förr var det vanligt att chinchillorna lät tungspetsen synas. En hel del av dem blev undersökta, men rörde sig inte om tungrotsförlamning som tydligen är vanligt hos hundar.

Det är troligen något ärftligt.

Jag brukade skoja och säga att man måste skynda sig att tävla katterna klart innan tänderna och tungan ramlade ut. Numera är inte detta lika vanligt på chinchillorna längre, troligen pga nya linjer.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Bellbooh
0

Min perser brukar ha tungan ute precis som din men det händer bara när hon tvättar sig själv och hon liksom stannar och tittar upp på mig, vare sig jag kallat på henne eller ej. Det är väldigt sött tycker jag med, men tyvärr händer det inte så ofta så än har inte någon bild på henne med tungan ute Tungan ute

Eija-69
0

Tror det är något som bara händer hos katter ibland.

Har sett detta hos mina katter, perser, exo och ragdoll även grannens huskatter gör så ibland.

Händer oftast i samband med tvätt, katterna verkar liksom komma av sig mitt i tvätten och då stannar tungspetsen ibland utanför.

jenay
0

är det inte det att katten är trång i näsan som gör att tungan hänger ute???.

Skrattandeha en bra dag. kram

SaraGutis
0

Min katt har väldigt öppna och fina luftvägar, så jag tror inte att det beror på det, kan ju bara svara för mig iofs.

Mymlan
0

Min Fruffe *R.I.P* lipade alltid då hon var kelig och gosig annars var tungan inne i munnen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you