Vuxen perserhane söker hem
Han är en kastrerad hane, ca 2 år gammal. Vi är inte helt säkra på hans ålder då förra ägarna inte visste så mycket om honom.
Han är världens goaste katt. Jättesocial, ska alltid vara med och kolla vad man gör. Försöker hjälpa till på sitt egna sätt. :) Kelig och gosig och kommer ofta och pussar på en i ansiktet.
Han är väldigt busig. Leker massa med våra två siameser och när dom inte vill så busar han med sina leksaker. Han är också en mästare på att fånga flugor. :)
Han är rätt pratglad imellanåt och går och jamar för sig själv.
Det enda "dåliga" med honom är att han inte gillar pälsvård. Man får borsta honom i fram och på ryggen, men inte under magen och och i bak. Då försöker han gå undan och kan ibland nafsa lite(inte hårt alls).
Det kan hända att det funkar bättre hos någon som är bättre på sådant än vad vi är.
Vi har honom just nu nerklippt i lejonklippning tror jag det heter. Kortklippt över kroppen förutom huvud svans och tassar. Det trivs han jättebra med. Han blev mycket gladare sen pälsen försvann.
Jag vill att han hamnar hos någon som har erfarenhet av katter. Någon som har mycket tid för honom. Helst ska han ha en kattkompis då han har så himla roligt med våra katter.
Han är van vid hund och barn och det funkar superbra.
Du som tar över honom måste vara helt säker på att han får stanna i resten av sitt liv. Han har redan flyttat 5 gånger och det är alldeles för mycket. Han är värd ett hem där han får stanna.
Finns i Skövde.
EDIT! Misstag av mig ledde till missförstånd, ligger helt på mig. My bad!
Dock nyfiken på lite mer historik till anledningen vilket svarades på i #2
/Fridaybrew
Det är inte våran katt. Vi passade honom åt förra ägarna och sen hämtade dom honom inte på flera månader. Sen fick vi höra att dom skulle sälja honom till några som inte alls var passande. Så då fick han stanna här. Men vi har redan 2 katter en hund 2 kaniner och en bebis, och bor i en liten lägenhet. Det funkar inte.
Sen är vår äldsta katt inte alls snäll mot honom heller.
Och jag har INTE sökt andra katter under tiden han bott här. Jag sökte katt för ett år sedan. Och som sagt har jag mina två siameser nu som ska stanna här i hela deras liv.
Ber om ursäkt såg inte att det var 2011 på de inläggen inte ofta medlemmar skriver så sällan som du =) My bad !
Ok då förändrades bilden en aning, hoppas du hittar en bra lösning för alla inblandade. Lycka till!
Ska redigera mitt förra inlägg
/Fridaybrew
Ingen fara. :) Ser själv att det ser dumt ut när man inte känner till hela historien. Borde skrivit det i första inlägget.
Har du någon aning om vem uppfödaren är till katten, kanske du kan få hjälp av den att hitta ett permanent hem.. Han e ju trots allt bara två år gammal och hade jag fött upp han hade jag blivit otroligt ledsen att han redan haft 5 hem 
#1 Har du kollat om han är chipmärkt? På så vis kan man ju få fram vem som är uppfödare.
Nej jag har tyvärr ingen aning om vem uppfödaren är. Ska ta med honom och kolla om han är chippad när vi ändå ska till veterinären nästa vecka.
Ja det är jättehemskt att han fått flytta runt så. Och jag fattar inte varför för han är världens underbaraste lilla kisse. Det går inte att inte bli kär i honom.

finns han kvar ?
You can't spell Bitchy without Itchy