Sommarpälsar
Hur ser era perser och exoter ut nu på sommaren? Mina fertila honor ser ut som två ruggugglor
och jag har kammat bort massor, massor av päls. Mina kastrater är däremot i full päls!
Min Perser pojke håller fin kondis än, Men min Exotic hona ser ut som en rugguggla och fäller och fäller.
Min fertila hona fick ju barn för 5 veckor sedan och har väl inte allt för mycket päls men jag tycker att hon börjat bli riktigt tjock i kragen nu. Bondkatten Elvis som är långhårig har massor med päls! Fällningen är över och de verkar bara bli mer päls hos oss mitt i sommaren!

Min Bart har jättedålig päls,och är tunn hela han,ska inhandla Hills AD imorgon och hoppas han gillar det.

Tiger som är kastrat är i full päls :)
Diva som är kastrat är bra i päls.
Eliza har börjat få en tjock fin päls efter att ha haft kattunge päls innan.
Olivia har bytt krage så ser väl inte så pälsad ut, nog den som tappat mest.
Merlin han håller på byter men har en hel del päls trots detta.
Men jag tycker det verkar som de fällt klart nu!
Jag har bra med päls på mina katter den här årstiden. Tjejerna som är 10 månader börjar komma tillbaka efter vårens fällning och de andra två har sin bästa päls så där i augusti, så det är mycket hår just nu. Det är ju skönt så länge det sitter fast på katterna…….

min exot hona fällde mycket före ungarna men nu då även hon ätit kattumgefoder har hon blitt sååå tjusig i pälsen;) Syrrans hona däremot har fällt väldans mycket päls nu
här fäller alla
Blossom som är 1 1/2 år har nyss börjat att fälla…drivor
exoterna oj oj oj..ta inte i de..säger jag bara hehe
bara ungarna o Cosmos som inte fäller
o Cosmos måste pälsa på sig mer för honom har jag tänkt att ställa ut i Drammen
Gizmo, perserhane kastrat har massor med fin tjock päls! Tingeling exotic hona kastrat har fällt massor men har nu börjat att få mer päls och den är blank o fin.
Wendi blå perserhona har nog fällt lite för kragen har minskat i storlek. Men f.ö. så är hennes päls bra. Zazzi blåcrémehona har varit exot på framkroppen och perser i bak. Nu har hon börjat att få mera päls runt halsen och på bröstet.

Verkligen…Min hona ser ut som just en rugguggla…Fäller otroligt med hår…så mycket som jag kammar men ändå fäller hon mer o mer…Undrar hur dom kan ha sååå mycket päls igentligen…Hon borde vid detta läget va flint nu som hon tappar hår;) Min hane däremot fäller men är hur snygg som helst i pälsen…(killarna ska väl alltid slippa undan mest;)

min lilla tjej fäller som en julgran… det dröser om henne! Hon ser ut som om hon varit i gängslagsmål eller nåt.
Min kastatpojk (halvperser) fäller också men har ändå tjock fin päls, så håller med dig Millan, killarna klarar sig bäst.