Två annonsfrågor
Varför står det aldrig vart katterna finns och vad dom kostar i era annonser? Priset kanske man inte får lägga ut (regler?) men man vill ju gärna veta vart i detta avlånga land katterna befinner sig i?
Håller helt med dig!
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Kan väl inte vara så svårt att fråga om det är en katt som intresserar en. Man vill ju helst inte att avståndet och priset ska avgöra om man är intresserad av att ge en katt ett livslångt hem. Man bygger ju upp en relation med köparen först som börjar med mail, sen telefon sen kanske ett besök.
Men era kaninannonser kanske ser annorlunda ut 
Men alla har väl ett ca-pris? Om någon ställer mig frågan på vad en katt kostar så tja, jag svara ju som det är dvs. 6000-8000 och uppåt beroende på kvalité och ändamål :)
Och visst kan det för en del även ha betydelse vart en katt finns. Alla har inte möjlighet att åka några längre sträckor och då är det ju helt logiskt att man faktiskt söker sig till uppfödare som finns inom det avståndet som man anser är rimligt för en själv.
Real stupidity beats artificial intelligence every time
#2 Det skiljer sig i "kaninvärlden" ja. Haha, där är det nästan alltid ett pris och ort med. Men då är det ändå vanligt att man köper kaniner från långt avstånd för att ex. djurtransport.ifokus hjälper till. Jag bor i norra mellersta sverige men har köpt kaniner från Luleå och Skåne.
Men det känns som (eller jag har iaf. fått uppfattningen av det) att "kattfolk" inte säljer kattungar utan att först träffa köparen och prata? Eller har jag fel? Därför vill jag veta vart katten befinner sig så att man kan komma och träffas. Jobbigt att behöva maila varenda annons och fråga vart de bor x) För jag själv säljer kaniner utan att ha träffat köparen först p.g.a. att de bor så långt bort ibland.
Sen priset är det väl mer ett riktpris jag behöver veta, som #4 säger. Exempelvis om jag enbart kan betala max 4000 (givetvis kan man säkert betala lite extra om något klickar extra mkt) så vill jag gärna att det står i annonsen, ex. 5000-6000 kr. Då vet man om man ska maila eller avvakta. Än att återigen behöva maila och fråga pris, känns som att man ses som "oseriös" om man, det första man frågar är priset hehe. Därför är det skönt att det står med - då behöver man inte fundera.
#3 Prissätter du efter hur köparna är? Eller vågar du inte/vill du inte ge ut priset för än du "känner" dom lite mer?
#5#
Hoppas du fick tillräcklig förklaring,eller var det ngt som var oklart?
#6 Vilken förklaring? inte fått någon ny sedan min sista kommentar eller vad menar du? 
#7 Självklart måste man lära känna köparen innan ,det är ju ett stort åtagande att köpa en katt. Man vill ju att katten ska bli väl omhändertagaen och att den får stanna hos köparen hela sitt liv.. När det gäller våran ras så innebär det ju en hel del pälsvård och det måste köparen vara väl införstådd med. Och kanske även gå en kurs hos uppfödaren.. Vi kattuppfödare sätter en hög status på våra katter även om andra kanske inte gör det 
Priset sätts inte på grund av vem köparen är utan vad katten ska "användas" till, Avel, sällskap, show. Jag har fasta priser och inte speciellt höga. Trots att jag importerat mycket dyra djur är det för mig viktigast att katten kommer till ett bra hem. Alla katter är först å främst sällskapsdjur … 
Du får nog acceptera att pris inte sätts ut i annonser, visst vart katten finns är väl att föredra. Men ser du en katt ditt hjärta smälter för så får du nog skicka ett mail å fråga. Är priset för högt så får man spara 
Hej igen!
#7#
Förklaringen fick du nu av #8#
Så då behöver jag ju inte skriva samma sak igen
#8 Håller med.
Om en köpare är seriös i sitt intresse så vill man som uppfödare till sina bäbbar få en "bild" av ev. köparen. Ett pris betyder inte att nu får du komma och hämta katten rakt av,det är levande väsen. Och jag känner ingen som säljer sina katter enbart via mailkontakt.
Minst tel.kontakt då frågorna kommer från båda part.
Prisfrågan kommer sen om det nu visar sig att den intresserade har förstått vad det innebär att ha i detta fall Perser. Och att hemmet verkar bra för den specifika katten.
Att katten kostar bör ju den intresserade vara medveten om innan den tar kontakt för ett köp,priserna ligger ungefär lika hos alla uppfödare i sin ras och färg.
Ibland så har priset inte ens blivit aktuellt då det ex. har visat sig att de åker utomlands och är borta i flera veckor och passning har de inte tänkt på. Ett annat ex. har det visat sig att just den katten de har varit intresserad av passar inte dom av olika anledningar….listan kan göras lång.
Själv har jag många års erfarenhet av köpare och intresserade så mina frågor till en intresserad ligger till grund om de är lämpliga eller ej. Man vill att det ska fungera till 100% i det nya hemmet… om det så är möjligt.
Prisfågan är känslig för många att ta upp i första skedet…det är ju "våra" barn.
Vad det gäller orten så tror jag att många missar den infon ..men den löser man ju snabbt med en egen forskning eller med en mailförfrågan.
Vilka annonser är det vi diskuterar här? Enbart sådana som ligger på PiF, eller överhuvudtaget? Om man annonserar på Blocket anger man alltid bostadsort, så där sorteras ju annonserna efter geografisk region. Pris anges också.
För övrigt instämmer jag helt i vad #8 skriver. Självklart vill man träffa den eventuella köparen först. Jag skulle personligen aldrig sälja en katt till någon jag bara haft mejl- och telefonkontakt med. Ett möjligt undantag skulle vara om man säljer utomlands, men i så fall är det viktigt att ta noggranna referenser.
#11 Här inne i Perser.ifokus menar jag.