Sådan skillnad!!!
Hur kan det vara sån skillnad på priser när det gäller sverak och Idp?
Stamnamn tex kostar 1500 på sverak och 450 på IDP??'!!!!!
IDP "jobbar" folk på ideellt, SVERAK är ett "företag" där folk ska avlönas och lokaler ska betalas, kanske finns lite förklaring där
Ja alla vi inom IDP arbetar ideelt både med klubbarna och utställningarna, jag tror att priserna baseras på de faktiska kostnaderna. men jag kan kanske ta reda på exakt vad som är skillnaden..

Då jag fick mitt stamnamn 2002 kostade detta 600:- i iDP idag kostar detta 1000:- i vår klubb. Tror detta kan vara olika i IDP.
konstigt trodde stamnamn kostade lika i alla IDP… vi tar 400 sek plus postförskott på SNRF och jag trodde att alla stamregistrerare tillsammans bestämde vad det ska kosta att registrera.. Vi tar 100 plus postförskott vid överflyttning av stamnamn från annan organisation…

Nä det är tydligen olika

Hur gör man för att flytta från sverak till idp då?
Tror att man måste ansöka om medlemskap i den idp-klubb man vill tillhöra?
Sen måste du nog ha en transfer från SVERAK för varje katt som du vill regga om till idp (behövde iallafall transfer för Vivvi från idp till SVERAK men samma borde väl gälla tvärtom också?)
Det enklaste är nog att kontakta just den klubben du vill vara med i om du har tänkt byta och fråga vad de kräver.
Att det skiljer mellan olika idp-klubbar beror ju just på att det är det idp står för - independent =oberoende, fristående, självständig. Därför sätter varje klubb sina priser oberoende av varandra. Och som nämts tidigare så har idp-klubbarna inga anställda utan allt sker på frivillig basis medans SVERAK har ett kansli för allt som har med registreringar osv att göra.
Det kan vara bra att veta att om du går över till IDP så kan du inte ställa ut dina katter på SVERAK-anslutna klubbars utställningar.
/Lotta

Jag har inte behövt transfer vid överflytt till idp av de katter jag haft. Men jag vet inte om det är annorlunda nu, jag har ju en Sverak katt idag får se då detta ska göras.

Hej har läst lite här.
Det behövs ingen transfer från svarlak till IDP
Bara stambokföra över katterna till idp stamtavla när ungar skall Reggas ca !00:- stamtavla postavgifter
Mona

Oket då vet jag;) men då kattmamman och pappan e sverak reggade måste man ej regga ungarna där oxå, eller har jag fel?
#10 det är också olika från klubb till klubb. SMK tex begär alltid transfer även från SVERAK (då vet man att köpet osv är ok) och vi tar 150:- även för omreg. Att regga över stamnamn kostar inget hos oss. Nästan alla klubbar har olika avgifter. På http://www.idpnordic.se/ finns info om IDP och klubbarna.
#11 Om du vill byta till IDP, måste du regga om mamman. Det går säkert bra att göra i samband med att du reggar kullen. Pappan behöver ej vara IDP reggad.

Okey då vet jag, ska fixa det på momangen