Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 865 ggr
Kittentotts
0

Nu va det dags!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska vi låta våra flickor paras, Merlin är inte mogen att klara detta ännu. Vi kommer idag låta vår Eliza åka och träffa vår egen uppfödda Koby. Han är en Vit-Röd hane mkt stor o fin med fina bedömningar på utställningar. Håll nu tummarna för oss!

Här ser ni vår Koby som idag bor hos min vänninas dotter som ensamkatt. Han njuter av få åka med på utflykter med bilen, Och att få gå ut och strosa med matte i koppel

IdaJ
0

Vilken tjusig herre!! =)

Lycka till!

Kittentotts
0

Ja han är undebar i sättet med! Och han ger underbara små efter sig,här är en av hans söner vi fått innan,tanken är att om vi får en fin hane så är det möjligt vi låter denna stanna ett tag för se om han kan duga i vår avel sen med.

Här är en son:

dexter
0

ohhhhhhhhh vilken gobit och snygging……mmmmmmmm!!!

Kittentotts
0

Tack!Skrattande

Cajza
0

Vilken stilig herre, hoppas han "ställer upp" för Eliza. Hans son är också en riktig snygging. Lycka till med flickornas "äventyr". Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Kittentotts
0

Ja nu hoppas jag verkligen detta går vägen!  Han pratade så snällt när hon kom på besök, gick efter och va trevlig, visade sin låda mm, om de här får smått ihop,så kommer de nog tjata huvudet av oss de små som kommer båda dessa katter är nämligen riktiga pratkvarnar.

englagirl
0

Lycka till säger jag oxå. Det kommer med all sannolikhet att bli finfina bebbar när den dan kommer :-)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
0

hmmmm Carina dom blir nog riktigt snygga ihop. Jätte söta bebbar väntas då snart…Glad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Ja jag får hoppas de blir finaSkrattandeHar inte ens tänkt på vad för färger det kan bli ännuFlörtHon blåsilver han rödtabby-vit hmmm får kolla detta tro jag

Dockan
0

CoolGud va roligt för dig och va jättefin han är Herren,spännande.Lycka Till Lena

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
0

Kan ju tala om jag får en chock av se i tabellen vad det skulle kunna bli i färger, jag o färgerGeneradJag tänker aldrig på detta! Men hur i jissenamn ska jag kunna veta vad det är som kommer ut om nu denna parning lyckasFundersam

Svartsköldpadd
Svartsköldpadd-vit
Svartsköldpaddsmoke
Svartsköldpaddsmoke-vit
Svartsköldpaddtabby
Svartsköldpaddtabby-vit
Svartsköldpaddsilvertabby
Svartsköldpaddsilvertabby-vit
Svartsköldpaddspotted
Svartsköldpaddspotted-vit
Svartsköldpaddsilverspotted
Svartsköldpaddsilverspotted-vit
Svartsköldpaddtigré
Svartsköldpaddtigré-vit
Svartsköldpaddsilvertigré
Svartsköldpaddsilvertigré-vit

Svart
Svart-vit
Svartsmoke
Svartsmoke-vit
Bruntabby
Bruntabby-vit
Svartsilvertabby
Svartsilvertabby-vit
Brunspotted
Brunspotted-vit
Svartsilverspotted
Svartsilverspotted-vit
Bruntigré
Bruntigré-vit
Svartsilvertigré
Svartsilvertigré-vit

Boromir
0

Ja, det enda du kan vara säker på är att det kan komma många olika färger iaf. Men det är ju en del av spänningen, eller hur?Lycka till med parningen. Hanen såg superläcker ut.

Kittentotts
0

Skrattande#12 jo det är så sant, man får ju mkt spänning med! De är ju välkomna vilka färger de än blir, men jag vet en gång i början av min uppfödning så hade jag en silverblå hane, och jag fick då ganska roliga färger jag aldrig hade kunnat sätta namn på, men det är ju tur man har en uppfödare då som hållt på många år mer

simzonites
0

Oj det var många möjliga färger Förvånad men det är ju kul. Lycka till, hoppas du snart får smått i huset.

/Lotta

Summerwinds
0

Om hanen bär på dilution (tex a, e, g) , så kan det ju bli alla varianter i blått också Flört

Kittentotts
0

Nu ska vi inte röra till det mer Eva, du vet jag har ingen aning om vad detta ärGenerad

Summerwinds
0

Hehe det är bara att fråga så hjälps vi åt. Du kan kolla om det ligger tigre/spotted i stamtavlorna, gör det inte det så kan du troligen utesluta dessa färger iallafall Flört

Boromir
0

Jag köpte för många år sedan en liten perserkille, cremesmoke, han hade en bror som var piotor?? vet inte om det stavas så. I alla fall var den färgen inte godkänd, det kanske den är nu, vad vet jag. Men den var någon sorts produkt av silvershaded och solida. Det verkar vara riktigt spännande med silver, då utfallet blir så stort.

Ett litet foto på "Nalle"

Summerwinds
0

Nu ska jag krånga till det lite till eller göra det lättare..beror på hur man ser det. Flört Tabellen ovan stämmer inte…

Pappa: Rödtabby-vit

Mamma: Blåsmoke

Hanar: svart, blå (om båda bär på dilution)

Honor: svartsköldpadd, blåsköldpadd (om båda bär på dilution)

Sen kan de ju bli med/eller utan vitt, tabby och silver

Alla honor som föds blir sköldpaddor och alla "icke sköldpaddor" är hanar. Så får man färgen rätt blir det rätt kön automatiskt Flört

Summerwinds
0

#18 Pewter heter färgen. Finns mer att läsa på http://www.kattkojan.com/veckoraser/ras.asp?id=26

Söt Nalle Kyss

Boromir
0

Tyckte nog det blev lite lättare nu….

Kittentotts
0

Om det blir lättare blir ingen gladare än jag. Orkar inte gå igenom stamtavlan nu, men kan säga att den lille exotic pojken ovan son till Koby han är spottad