daimys och pollys bebbar.
åh vad synd att bilderna är så små man ser inte så mycket :(
Sajtvärd på Perser iFokus

Grattis! Klarar Polly av att mata alla 6 eller får du stödmata? /Laila
tack jag ska be gubben fixa bättre bilder. nej det sköter daimy min andra hona hon är amma och har 2 av pollys bebbar. och både jag och polly uppskattar daimys hjälp hon är en kanon fin och bra mamma coh amma.
ha en bra dag. kram
Grattis till alla bebbar!
tack så mycket nu ha daimys bebbar öppnat ögon gudomligt söta och fart på dom knapt så det går och väga vildnigarna.
ha en bra dag. kram
jo kan jag ha fel men jag tro pollys bebbe är creme tabby. trodde den va röd först men den är liksom kall i färg.
ha en bra dag. kram
Grattis Jenny till alla fina bebisar
dom ser så fina ut. Blir roligt att få följa dom här 
Grattis..ett tips med fotograferingen. Minska inte ner bilderna så mycket när du flyttat dem till datorn och ska visa dem på forumet=)
tack nej jag förminska inga bilder dom bli tyvärr så små ska se om jocke kan göra dom störe
me risk dom bli suddiga.
ha en bra dag. kram
#14 kolla hur kameran du använder är inställd. Du kanske kan få dom större där?
//Rita
Har du vanlig digitalkamera? Ändra så den inte står på sämsta upplösning (dvs så extra många bilder får plats på minneskortet)
Grattis till kullarna :) Ett tips i all välmening oxå- se till att ha rent i bolådorna. Ser ut att vara ganska smutsigt på bilderna.

# 22 Ser ut som rödtabby.
Polly kan inte fått en svarttabby.
pollys tabby ser ut som silversköldpaddstabby

# 25 Varför? Hanen är ju vit och honan är om jag förstått det rätt tabby. /Laila

Rättelse av mig själv
Hon måste vara padda med en röd mammakatt. /Laila
#28 Precis :)
Ser lite rött ut på ryggen på #31? Men en svarttabby (utan silver) är ju mer brun mellan "tabbarna". Svartsilversköldpaddstabby? Är inte Rubins nån förälder silver/gett silver (om det är pappan)?

#32 Rubin har en silvermamma.
Stolt ägare till tre La permer
hon ser defenitivt svartsköldpaddsilver tabby ut för mig, rubin måste vara silver eller smoke under det vita

Rubins pappa Diamond som jag har här är vit men under är han silver/ Laila
#37 lite nyfiken men då borde väl alla syskon till rubin vara silver… då rubins mamma är ns 03 22? för 2 silver kan väl bara få silver.. ingen i rubins kull såg ut av vara silver iaf

Nu gör du nog en liten tankevurpa..
För att få silver unge måste ena föräldren vara silver.Men en silverkatt behöver inte ge silverungar.
#38 Det stämmer bara om ena föräldern bär dubbla anlag för silver.
Bär bägge enkelt anlag är det 25% chans på icke-silver.
#40 ok silver är inte min starka sida=)

Jenny! Ha lite is i magen med färgbestämningen. Tids nog ser du om de är silver eller ej. Söta! /Laila
ok jag ska ha is i mage kram tack.
ha en bra dag. kram
Ser ut til at du har två ns 03 i post 44 
ok tack jag misstänkte det att pojkar med kan va silver på bild 44 tack. då måste rubin vara silver ??. pappan.
ha en bra dag. kram
Ja om inte mamman er silver :)
Ja om inte mamman er silver :)
nej mamman är inte silver hon är rödtabby. men hennes farfar är ds. och
pappans pappa och mamma är silver.
ha en bra dag. kram
Om alla ungarna är silver kan man va säker på att Rubin ger 100% silver då ? Men om inte alla är det så ger han 50%?
Även om alla skulle vara silver betyder det inte nödvändigtvis att han har dubbla silveranlag.
men han har silveranlaget???
ha en bra dag. kram
Har han gett silverungar så, ja.
Han er silver ja, om inte mamman er silver så måste han vara det under den vita färgen. Silver kan inte vara dolt men vet om anledningar där katter har så dåliga kontraster at dom har blivit felaktig registrerad som icke silver färg.
Så det betyder inget hur många silverkatter som ligger bakut om inte en utav föreldrarna er silver.
aha ok ´då förstå jag men dom vita unga rkan va silve runder sitt vita då??? det är två pojkar och 2 flickor som är vita.
ha en bra dag. kram
Men Rubin bär inte på 100% silver va? För då skulle ju alla ungarna bli silver?
Är alla icke vita av kattungarna silver?
japp det verka ju så. daimys svartvita pojkar tro jag kan ha silver. och dom som inte är vita hos polly är ju med silver så jag tro rubin är 100% silver. för både hans mamma och pappa är ju silver.
ha en bra dag. kram
Ja ok :)
ha tagit lite nyare bilder kommer snart-

ha en bra dag. kram
Ska bli kul att se bebisarna i verkligheten 
Rubin har en pappa present han vill ge sina barn 
tack ja vi ses ju på min 30 års dag den 7 sep ska bli roligt. ok va snäll ni e.
ha en bra dag. kram
Usch hur kattungarna ser ut kring ögonen. Ska (friska) kattungar verkligen se ut så?
vådå???? du dom är friska som nötkärnor så de så. sluta tracksera mig tack.
ha en bra dag. kram
Häftigt "mönster" på den till höger!
Ser ut som 03, men beror ju på resten av kropparna.

#72 Ett litet tips i all välmening.Se till att kattungarna är rena och fina innan du fotar dem.
#74 På en 03 ska man se vitt från alla håll.Kan man det?Svärt att se på bilden.
ok tack jag fota mina kattungar som jag vill ok???. ps dom är mer natrurliga foton.
ha en bra dag. kram

#77 Självklart fotar du dina kattungar som du vill.Själv väljer jag att fota mina katter när de är rena.
#79 Dela på pälsen är de vita i botten är de smoke är de inte de är de inte smoke.Titta på pälsen på benen och på huvudet.
ok dom är vita när jag dela på pälsen japp. haha du mina troll är rena.
,
ha en bra dag. kram

#72 jag tror inte folk säger de för att vara dum.. kattungarna ser ju attraktivare ut med rena ögon =)

Och här ännu ett vänligt påpekande. Om man sätter ut dåliga och smutsiga kattungar på foto när man ska sälja de så är de ju inte så attraktiva på marknaden och Jenay kattungen kanske är "naturlig" men ändå smutsig. Tänk på att du har 9 st kattungar vilket är mycket svårare at tsälja än tex tre st. Varför ta åt dig åt det negativa hållet när folk bara vill hjälpa… Fö ser de ju fina ut fast jag tycker att Enya ser ut att ha lång näsa men det kan ju vara bilden också/Laila
Hej Jenny
Kattungarna ser jättefina ut
Men det är svårt att se när bilderna har dålig skärpa.. Har du ingen du känner som har en kamera att låna ut eller hjälpa dig att fota ?
Jag använde Eye envy vätska och puder 2grr om dagen på min bebisar, har du inte det hemma kan du köra saltvattenlösning på dom två ggr om dagen. Koka upp 1 liter vatten och ett kryddmått salt. Kan också funka att stryka på lite potatismjöl runt munnen, när det har torkat kamma bort med en ansiktskam. pilla försiktigt bort det svarta som sitter i ögonvrån och i nosen.
Du kommer få dom lättare sålda om du gör det 
Allt gott
Sussie
Dom är ursöta i verkligheten precis om på bild 
Förstår att det är ett himla arbete att hålla alla rena.
Jag har ju två vita bebisar nu och dom är missfärgade nere på kinderna av mjölken..och frågan är hur mkt man ska hålla på med dom små o rengöra?

Jag har ju också vita och ljusa kattungar och jag håller efter dagligen och rengör extra inför fotografering.
#88 Eftersom jag föder upp vitt och vitfläckar vet jag vilket arbete det är att hålla dom vita..
Men ett bra förarbete är alltid att rekomendera, vänta inte tills de ser för grisiga ut.
Sen är det ju skillnad på smuts och missfärgningar.. Att hålla sina katter rena från smuts runt mun och ögon kan jag inte se nått negativt med, tvärtom det ska man bara. Att det sen kan bli missfärgningar av mat och välling är en annan sak.. Att torka bebisarna runt mun å ögon med koksaltslösning är inget farligt för dom små, sen att ta bort svart från näsa å ögon är ett måste, det måste ju kännas obehagligt för dom.
Tycker man det är jobbigt så tror jag nog inte man ska hålla på med ljusa färger, ex på en svart katt ser du inte missfärgningar från mat
men de ska ju givetvis också hållas rena från smuts.
Såklart ska man hålla katterna rena :)
Det var missfärgningarna jag syftade på

Jag föder också upp vita och vitfläck och tycker att det inte tar någon speciell tid för varje dag så tar man lite grann så det inte blir ingrott och på så vis lär sig kattungarna att bli hanterade och vana vid människor. Håller med att det är skillnad på missfärgning och att de är smutsiga. /Laila
Jag trakasserar inte dig! Har ingen aning om vem du är.
Bilderna på dina katter är inte direkt säljande, utan visar smutsiga kattungar som i mina ögon inte ser friska ut.
jaha fast här visa jag bara upp mina små här tycker inte jag det spela rroll om dom ha missfärgningar och smutsiga är dom inte så de så. klart jag bli sur på såna som bara hoppa på mig hela tiden jag är ny så är det. jag tvätta dom varje dag.
vad är det nu för fel på min enya llaila
l?????
ha en bra dag. kram

# 94 Jenny! Jag har inte skrivit att det var något fel på henne. LÄS vad jag skrev…
bilderna är tagna av en amtör som jag och min gubbe jocke. och vi ta
foto med en bra mobil kamrera vi ska titta efter digital kamra. nån som vet nån billig men bra??????.
och åter till min fråga är ligtnhing och thunder silver????.
ha en bra dag. kram
ja just mja den bild du visa nr 83, den hade jag missat och tvätta pga
det va ett foto jag bara tog för summer va så jäkla söt där. och jag har ett gäng så visst alla kan vi missa nån skitunge som springer i väg när
det är dags för rengörning. och jag har många vita.
det med ljusa färger och helvita är inget för mig därför jag köpte min rambo. ps ha fått 2 tingade plus en hel del som är intrserade med.
.
ps behöver inte ert klagnde. tack.
ha en bra dag. kram
#96 Jenny Kolla på netonnet efter någon kamera, eller kolla blocket. Du kan säkert hitta någon till bra pris så du kan få lite mer skärpa på bilderna 
tack hedturners.
ha en bra dag. kram
Men snälla, om du inte vill ha kritik så sluta lägg ut bilder. Om du är ny uppfödare så borde du verkligen lyssna vad andra mer erfarna uppfödare säger, och inte påstå att folk hoppar på dig. Nu är jag ingen uppfödare bara en simpel kattälskande människa som råkade se sin tråd och reagerade på dessa bilder som fick mig att reagera.
jaha och då svara jag bara. detta är min tråd här lägger jagut vilka bilde rjag vill på mina troll. gnäll på någon a
nnan tack. el ta det privat taCK.
ha en bra dag. kram
Läser du inläggen överhuvudtaget? Har jag skrivit att du inte får lägga ut bilder? Det jag skrev var att du får räkna med att få kritik när du lägger ut bilder. Har inget behov av att diskutera privat med dig, finns inget att diskutera om. Du anser att dina kattungar är rena och fina på bilderna och mår prima, jag anser att kattungarna ser smutsiga och sjuka ut. Så vi får enas om att vara oense. Tack för mig och lycka till med din uppfödning.
janey du vet väl att varje bild du lägger ut blir reklam för dina katter och din uppfödning? dåliga bilder = dålig reklam
Visst får du lägga upp bilder hur du vill men du kan inte hindra folk att kommentera. iaf inte på ett diskussionsforum..
nej det ve tjag väl och ingen kan begära jag ska vara trevlig mot såna som är fröken fisförnama. sombara måste klanka er på andra.
ha en bra dag. kram
# 105
Inser du vilken ton du håller gentemot andra och vilken dålig reklam du gör för dig själv och din uppfödning? På ett öppet forum där det rör sig inte bara uppfödarkollegor men även potentiella köpare. Inte speciellt säljande eller hur?
Det är väl en självklarhet att man inte försöker sälja kattungar/katter genom att visa bilder på smutsiga kattungar? Alla vet ju att dom blir smutsiga, därför tvättar/torkar man ju av dom. Att skylla på att man är nybörjare är bara dåliga ursäkter. Och att tycka att andra som försöker hjälpa till, genom att förklara att det ger ett bättre intryck genom att ha rena kattungar/rent i bädden/bättre bilder, är bara rent oförskämt.

Real stupidity beats artificial intelligence every time
jaja tjata lagom tack.
ha en bra dag. kram