Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 1243 ggr
SamanthaJones
6

Misskött perser i Kungälv!

Två gånger när jag har hälsat på min bror så har jag stött på en helsvart perser som är mager som en speta och tovig så in i hel-vete rent ut sagt. Båda gångerna har jag sagt till ägaren men utan respons.

Nu när jag var där förra veckan så hade det gått så långt att katten hade kala fläckar och sår över hela ryggen samt så mycket tovor att den inte kan gå normalt. 

Så, finns det någon uppfödare som sålt en katt till en familj i Romelanda (kungälv) så bör ni kolla upp hur denna katt har det! Han är otroligt kelig och tillgiven men familjen skiter uppenbarligen i honom.

Jag bor ju 35 mil bort så känner mig lite maktlös i det hela men kommer att ringa in en anmälan på fredag om inte katten är rakad för detta är vad jag sa till dem sist att de hade som val. Raka katten och ta hand om den eller få en anmälan. Bror min håller ett öga på katten så länge.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

mallabralla
0

usch :( vad ledsemt :( hoppas det blir ett lyckligt slut för katten, fattar inte varför man skaffar perser om man inte vill ta hand om pälsen, krävs ju inget geni för att veta vid köp att katten kommer kräva vård hela livet:(

Sajtvärd på Perser iFokus

Headturners
0

Blir såå trött på folk Gråter Precis som Mallabralla skriver så krävs det inget geni för att fatta att en perser behöver pälsvård.

Nästa gång du träffar dom kan du gott fråga om dom kammar å tvättar sina egna hår Flört