Rinnande ögon på kattunge
Hej! Köpte en kattunge i söndags, en perserblandning. Hans pappa är en renrasig chinchilla perser och hans mamma är en chinchilla perser med ragdoll i sig.
Är lite orlig för hans rinnande ögon, att den gula vätskan under ögoat är onormalt. Det vi gör nu är att torka av med bomullsrondell fuktad i ljummet vatten varje dag och sen torkar vi noga. Men tycker inte att det gula försvinner. Hur ser eran perser ut när det rinner från ögonen?
Finns det något sätt att självbehandla han och få bort det gula? Ska jag försöka med saltvattenkok?
Hjälp tack :)
Eye envy helande puder är ett puder som många perser ägare använder. Det lugnar rinannde ögon. Du kommer även behöva ögonvatten eller lins vätska för att göra rent med en bomulls rondell och lösa upp proteinet under ögat. Här kommer en länk till en kvinna som säljer dessa produkter. Ring henne så kommer du att få mer info om produkterna. http://www.welcome-to-anju.com/prodsv.htm Hoppas det löser sig.
Tusen tack! Det ska jag genast prova!
# 1 Håller med, fantastiskt puder!
Orsaken till de rinnande ögonen kan vara att katten nyligen blviit vaccinerad med levande vaccin.
Min ena kull fick rinnande ögon 2 dagar efter vaccinationen och blev helt gula under ögonen. Veterinären skrev senare ut ögonsalva och nu är det bra igen, men den gula missfärgningen finns kvar lite.
Jag har börjat behandla med Eye Envy, som är oslagbart.
Just nu är det avdödade vaccinet FEL-O-VAX PRC restat, men så snart det kommer in igen så kommer jag att använda enbart detta.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se