Tokig uppfödare?
Idag skulle jag städa, ja det är ju midsommarafton imorgon
Vad gör jag, jo jag lämnar pojken på fritids, bakar tårtbotten, bäddar, sen ser jag på katterna hmmm ni ska få bada
Ja ni ska veta mina 2 damer hatar bada! så detta drar jag mig för, men oj så snäll Olivia va denna gången, det går bättre o bättre nu när hon vet jag skiter i om hon låter, försöker smita osv osv. Men nu ska jag då ge mig på husets damptjej, ja hon är mer en oriental i sättet än en perser, vi får se vad som händer denna gången, undra om handlederna är såriga i eftermiddag :)) Lite spänning!

Nu va jag klar med Även vildingen
3 st Rivsår som jag får plåstra om
Men hon va också mkt duktig, hon önskade nog tvättmaskinen som står bredvid va en klättervägg. Nu är de rena o fina inför midsommar, de är ju flickor, vem vet om jag badar deras fästman, men nu får jag ta dammsugaren innan pojken ska hämtas.

Haha…….åh, vad jag känner igen det där!!
Särskilt min ena persertös avskyr att bada och protesterar högljutt och rivs och bits…….dock har det blivit väldigt mycket bättre med tiden och nu står hon väl egentligen mest och ser ut som om världen rasat över henne ungefär, men hon står still och låter mig hållas!?!?!?
Efteråt goooosar jag massor med henne och då myyyser hon istället. 
Det som är så synd är att just hon måste bada ofta för att hennes päls ska hållas fin, medan de andra som tycker om att bada har en annan pälskvalitet som är glänsande vacker oavsett om de är nybadade eller inte, så de kan bada lite mer sällan. Tänk att det kan vara så olika! 

Jag har ju oxå en, som inte vill bada,han gnäller,skriker,försöker sticka osv.Han har sån pälskvalitet att han borde bada mycket oftare än han gör,medans jag har 3 tjejer som inte behöver bada alls knappt,men inte har något emot det.Det borde varit tvärtom har jag önskat många gånger.

Min lilla primadonna hatar att bada hon försöker klättra på väggarna i duschkabinen och gör allt för att komma loss! men sen när borstarna och hårfönen kommer fram blir hon så lugn o snäll så :)

Åh så fin hon är :) ska bad träna strimma lite nu är hon inte ska ställas förens nästa år, så kanske hon vänjer sig lite :)

Ja jag ska säga att dessa flickor har jag tagit det lugnt med, har badat en av dem med yes enbart i början, sen har det blivit mer o mer allvar i badandet. Tjejerna är vana vid bad egentligen från uppfödaren, men ibland är det knepigt hur ens nya individer ändrar sig helt då de kommer hem till ny ägare.j>ag har haft ungar som flyttat fr mig, de har badats här många ggr, då de flyttat ringer köparen och säger katten är tokig. Jag tror ju de försöker testar oss, det är bara jobba på! Jag ville inte bli ovän med mina tjejer, vi har arbetat fram trygghet, idag pussas vi under badet, och efteråt vet de om de får godis och myspys i massor. Olivias motor gick i ett efer badet igår, hon älskar vara fin!