Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1205 ggr
Katthemsmatten
0

Perser - hur vet man om de får näsa?

Halkade in här av en händelse och fick syn på de helt ljuvliga små knytena i tråden Pojkar, pojkar, pojkar …….. Slogs av att de har så definierade näsor och vill nu veta om alla perserungar har det från början och sedan tar pannan över eller om just de här herrarna kommer att ha så vackra näsor även som vuxna.

Någon som vill och kan berätta hur det är med just näsor?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Headturners
0

Det är så att nosspeglen kryper upp ju mer dom växer, ryggen finns alltid kvar men dom blir mer typade som vuxna … Vilket jag tycker är vackert Glad

Katthemsmatten
0

Tack för informationen. Man lär så länge man lever ;-)

mallabralla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja man kan titta på stopet, om det sitter där det ska, som headturners säger brukar nosen krypa uppåt med åldern, en katt kan utvecklas otroligt mycket.

men en viss hint kan man ju se, om de ser väldigt långnästa ut eller om nosen redan sittrer högt

men man kan nästan alltid vara säkert på att nosen iaf kryper upp en del.

kolla denna kille tex som 5 veckor

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
2

ganska lågt sittande näsa, men nu som vuxen har nosen dragit upp sig avsevärt.

mallabralla
1

och det är ju så, själva nosryggen skall alltid finnas där, som en liten kudde, nosen ska inte ligga plant i ansiktet som en grisnäsa (vissa gillar ju detta också)  men i rasstandarden står det att det ska finnas en välutvecklad nosrygg, däremot kan själva noslädret vandra upp högre, men ryggen finns alltid kvar. det är så sött och underbart fint tycker jag med :)den där lilla kudden och katterna älskar när man kliar just där i stopet, då kommer det alltid en liten gäsp.

Katthemsmatten
1

Kissen i nr 4 ser väldigt fin ut tycker jag, som inte gillar när det blir gristryne på kissarna. Tack för info om hur det fungerar med utvecklingen av näsan på 'trubbnästa' raser.

mallabralla
1

ja, han är mitt lilla hjärtegryn <3

jenay
0

så min lilla enya kan bli kortnäst som vuxen då???

Skrattandeha en bra dag. kram