En uppfödares vedermödor
Jaaaa som ni alla vet så har jag ju tagit tag i det här med katter och uppfödning igen.Efter många års uppehåll.När jag läser alla trådar om väntan och förlossningar så undrar jag ju ibland om jag är som jag ska
Ge mig in i detta trots att jag VET vad det kan bära med sig.
Först av allt var det ju det där med att skaffa katt.Då blev det ju inte alls som jag planerat.För jag planerarde jättemycket *ler*men man måste ju vara flexibel eller hur.Så lilla Ophelia flyttade in nästan 2år ingen kattungeperiod att njuta av här inte.Inte den låååååånga planerings tiden heller att lära känna uppfödare och deras katter med tanke på att hitta fina linjer som passade mitt lilla troll.Ophelia började ju löpa som en tok.Trots allt så dök det upp en underbar hane som blev en total utparning med allt vad det innebär av nytt blod och valmöjligheter till kattungarna.Hittade ju också gamla bekanta och har fått nya som är underbara i sin hjälpsamhet.Ophelias uppfödare har jag också fått fin kontakt med och det är jag jätteglad för.Allt detta har hänt så fort under dessa fem månader så jag blir nästan snurrig i huvudet.
Nu läser jag och uppdaterar mig om katt förlossningar,färgutfall sjukdommar ja allt som man bara kan tänka sig för att vara så väl förberedd som det bara går.Men det är roligt så fort minnena och kunskaperna kommer tillbaka från det man en gång har lärt sig.Kommer till och med ihåg hur jäkliga dom tre första veckorna efter parning var innan man visste om det var nåt på gång.
Men jag njuter varje dag över att finnas med i denna världen igen.Helt på mina egna villkor med öppna ögon om att det inte bara är rosor och glädje utan även tårar och sorg.
Jag vill passa på och tacka alla er som har gjort det så lätt att glida in i kattgemenskapen igen.Kram på er.Ni är härliga.
Har tänkt att skriva lite efterhand hur väntans tider utvecklar sig och fram till förlossning.Kanske det ger någon som inte har vågat börja modet att komma igång.För roligt är det.
Hälsningar /Sylvia
Robin Hood´s
Ps.Tycker ni att det är ointressant så skicka ett pm.Så skriver jag i db i stället Ds.

Inte ett dugg ointressant!Tvärtom jättefint skrivet tycker jag.Och visst är det just så som du skriver,jätteroligt men oxå mycket jobb och vedermödor.Men värt det när man väl har de små liven!Lycka till med din återuppväckta uppfödning!
Önskar dig all lycka å det är jätte roligt att fördjupa sig i allt man kan aldrig veta mycket nog.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Väldigt trevligt att läsa. Är själv i strartgroparna - väntar på att min lilla ska löpa igen så att det kan bli små bebbar…

Tack för dom uppmuntrande orden.
#3 Lycka till med din start.Har du valt pojkvän ?
Jag håller helt med de andra som svarat. Intressant läsning. Lycka till med din kattuppfödning.
Jag känner igen mig i mycket fastän jag ännu inte haft någon (levande)kull. Det är glädje och sorg och vedermödor.
Igår var jag och bestämde mig för en liten avelshanne till mina tjejer. Det ska bli spännande när de börjar få kattungar sedan. Fast det dröjer länge än. Hanen är bara sju veckor än så länge.
Kram
Bettan
#Ophelia…vi är så tacksamma för att du väljer att skriva här
Din dagbok är suverän, men en del kanske missar den. Här missar man inget hehe
Det ska bli jättespännande att följa vår fina blåvita misse under hennes första dräktighet o sen födseln
Din författartalang ger oss mycket att se fram emot
Massor med kramar från gammelmorsan

Ja det är spännande men oxå mycket mer jobb än jag trott. har ju fått stödmata den ena ungen och så e man rädd för att göra fel hela tiden men men man lär sig med tiden antar jag