"Täppt och nysande" perserkille.
Min dotter har en väldigt plattnosig perserkille. Han är så väldigt täppt och "snörvlig" i näsan. Nyser väldigt ofta. Kan vi hjälpa honom på något sätt? Kan en veterinär spola rent?
hmmm, det låter inte bra, har ni varit hos veterinär? har han alltid varit så eller är det bara nu?
Sajtvärd på Perser iFokus
Min dotter köpte honom från ett katthem för drygt ett år sedan. Då var han 4 år. Han har varit så här hela tiden och vi har väl trott att det "tillhör" perserrasen. Har pratat med vår veterinär då jag var där i ett annat ärende. Han sa att man kunde prova att ge katten näsdroppar…
Jag tycker så synd om honom. Han är annars världens gulligaste o gosigaste kisse jag träffat!
ok! nej det ska ju inte absolut inte vara så :( lille då. men då är han alltså vaccinerad iom att han kommer från katthem.
det finns faktiskt de katter som har astma, och då kan det rinna och snörvlas, veterinären brukar skriva ut kortison för att se om det hjälper, det kan antingen försvinna då eller så kommer det tillbaka när man tar bort kortisonet, då sätter veterinären in behandling med inhalator.
rätt vanligt på katt även om man inte hör det så ofta! jag skulle be veterinären att undersöka det närmare.
#3 Jättetack för ditt svar! Ska omgående kontakta en veterinär så kanske Lokis kan få hjälp. "Vår" veterinär ( granne här i byn) är nog inte så jätteduktig på katter. Ska kontakta en smådjursklinik i stället.
Tack igen för ditt svar.
det var så lite ;) lycka till!