Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 8011 ggr
Headturners
0

Kattungehage

Hej

Jag funderar på att köpa en kattungehage, men jag tänkte höra först om det är någon här som har eller haft en sådan. Är det bra eller dåligt ???

Jag menar typ en sån här :

http://www.hundteknik.se/burar/valphagar/hage-canvas-tyg.html

Sussie

Lovelines
1

Japp….har en sådan :)

Kanonbra. Har haft den i flera år nu.

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

Lovelines
1

Min heter Karlie.

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

MonicaLagerquist
1

Har ni sett att RC har en kattungehage som man kan köpa av dem?

http://royalcanin.se/for-uppfodare/profilprodukter/

Fakta: bredd, djup, höjd 92×92x49 cm. Vikt 2,6 kg.

Medlemspris: 370 kr, ej medlem 420 kr.

Stolt ägare till tre La permer

Headturners
0

Tack Monica, jag ska beställa en sådan Glad

AgnetaB
0

Är RCs lika stor som den som är på första bilden?

Headturners
0

Den som är överst finns i tre storlekar, du kan se det om du klickar på länken Glad

AgnetaB
0

jo var lite lat bara:)

jenay
0

va bra att jag hitta den tråd är den till för när dom börja spring arunt dom små???. medelm är det när man ärt reggisterd uppfödare el på rc???.

Skrattandeha en bra dag. kram

[MonEnil]
0

En kattungehage av något slag behövs när kattungarna ska lära sig använda sandlåda vid 3-4 veckors ålder. När de lärt sig det efter 1-2 veckor släpper man ut dem i ett rum eller en större del av ett rum, helst med låda i varje hörn till en början.

Medlem i RC uppfödarklubb kan man bli om man har ett registrerat stamnamn.

AgnetaB
0

Är RCs lagom stor tycker ni?

[Topsy]
0

Dom här hagarna är fina och snygga. Notera bredden och finns i flera höjder.

http://www.4dogs.se/valphagar

Coolgrim
0

Jag byggde hage. MDF skivor små bitar 40x50  som jag satte ihop med ögla och blompinne med varandra, då kan man ju liksom öka och minska hagen till vilken storlek man vill då är det ju bara att lägga till och ta bort. Det är första gången jag använde den nu och jag är så supernöjd.

Headturners
0

#12 vilken bra ide Gladsjälv har jag alltid använt pallkragar och det har funkat braGlad

jenay
0

vad är MDF skivor?? kan man använda flyttkartonger med ??? kompostgaller är ju för stroa hål i.

Skrattandeha en bra dag. kram

MonicaLagerquist
0

MDF skivor tycker jag är lite för tunga.Funderar att sätta min far på att bygga i plexiglas.

Har tidigare använt kompstgaller med plast på.Men mina vildingar brukar rymma därifrån redan vid fyra veckors ålder och jag gissar att plexiglaset är svårare att klättra på.

Flyttkartonger kan man ju använda men det är lite svårt att hålla rent.Jag vill gärna torka golvet inne i kattungehagen varje dag och tejpar man fast kartongerna på golvet blir det lite bökigt.

I den här tråden på SKS finns det flera fina hemgjorda och köpta hagar.

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=6&t=213618

Coolgrim
0

#14 MDF skivor köper man på byggvaruhus och det finns i olika tjocklekar. Jag köpte ganska tunn typ 1 cm tjocka. Målade skivorna oxå i fin färg.

AgnetaB
0

#15 Tack för där var det bra idee´r. Smart tänkt med plexiglas el plast så de kan se ut o man kan se dem utan att gå dit. Undrar om plast är billigare än plexi? Vad kan mer skilja dem åt, för o nackdelar? Vill gärna kunna tvätta av o sedan packa undan så det ej tar så mycket plats.

MonicaLagerquist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder byggplast som jag tejpar på kompostgallret.Plasten kastas efter varje kull.Sen är det bara att vika ihop kompostgallret.

Headturners
1

Ett tips jag fick av en väninna är att har man ett fint parkettgolv som man är rädd om kan man lägga vaxduk i botten på kattungehagen och sen mattor över Glad Även under bolådan och matskålar .

Headturners
1

Hej! Efter mycket om och men kom denna rosa kattungehage Glad

Headturners
0

Bebisarna trivs Kyss

mallabralla
0

den är underbar!!! vill också haaaaaa

Sajtvärd på Perser iFokus

sötsigne
0

Ja jag vill oxå ha Skrattande Dags att skaffa sig en hona nu! Foten i munnen