Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 597 ggr
Notaquita
0

Den "fula" katten på blocket

Det var som jag misstänkte en katt som jag visste vart den kom ifrån. Uppfödaren ringde försäljaren rätt upprörd, försäljaren var nämligen inte den ursprungliga köparen heller.

Det framkom då att denna stackars katt nu redan från denna annons fyttat till sitt femte hem!!!

INGEN har någonsin kontaktat uppfödaren!?!? Gissa om hon var förbannad, ledsen och upprörd?

Denna gång hade han bott med denna ägare ca 5 månader. När hon nu inte längre ville ha hans låda på toaletten utan på balkongen och han hade protesterat så var lösningen att sätta honom på blocket som denna annons som "Ful" katt.

Vad FAN ska man säga!? Hur FAN är folk funtade?!

Uppfödaren kan ju lagligen inget göra men har i alla fall fått ett telefonnummer till detta femte nya hem. Jag sade till henna att för guds skull be dem hellre avliva honom än att skicka stackaren vidare. Inget djur förtjänar en sådan behandling. Då förespråkar jag avlivning. Här törs jag skriva det. På SKS skulle man bli halshuggen.

I vilket psykist skick är en katt efter alla dessa omplaceringar? Är han ok måste det ju verkligen tyda på att han är en riktigt självsäker och trygg i sig själv kisse och det är ju något som han fått med sig från sin uppfödare och sina gener. För det är där grunden läggs.

Summerwinds
0

Stackars, stackars katt. Ingen katt ska behöva flytta så många gånger! En del borde aldrig skaffa djur alls! Att det står i våra köpeavtal (och stamtavlor) att uppfödaren skall informeras vid försäljning/avlivning verkar inte som köparna följer speciellt bra.

Tycker det är jätte bra när vi hjälper varandra och informerar varandra när man ser en "misstänkt" annons ute på nätet. Ibland står ju namnet på katten och ibland kan man ju se/misstänka vart den kommer ifrån.

LinaK
0

Usch vad hemskt! :( Såg nu att annonsen var borta från blocket.
5 GGR??? herregud! Fattar inte hur man kan utsätta en katt för det. Katten vet säkert inte alls vart den hör hemma..

Hoppas sötnosen hittar ett hem där han/hon kan stanna förevigt !

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

simzonites
0

Hoppas uppfödaren har lyckats få kontakt med annonsören så hon får veta vad som händer katten.

/Lotta

Notaquita
0

#3 det har hon ju, det skrev jag ju Förvånad

Kittentotts
0

Fy vilket liv han haft, så söt han är också, hur kan folk göra så här?

simzonites
0

#4 jag som läste slarvigt jag fattade att hon varit i kontakt med den som köpte katten av henne från början. *sorry*

/Lotta

dexter
0

Fy vilket liv för den katten hoppas att han får en familj som överöser den med kärlek och uppmärksamhet!!!

Maggie
0

Stackars katt! Så fruktansvärt!! Skrikandes  Hoppas han kan komma till ett varaktigt hem fyllt med kärlek!!

Lovebuffen
0

Fruktansvärt! Stackars liten!! Ledsen

Vissa borde inte ha djur överhuvudtaget!!!!!

AnnicaK
0

Jag får verkligen hålla med dej Notaquita här, visst kan det ibland vara avlivning som är det bästa ibland även om många har svårt för att höra det.

Blir väldigt upprörd varje gång en uppfödare inte kontaktas innan ev försäljning, även om inte uppfödaren vill/kan ta katten åter så kan man iallafall jobba för kattens bästa tillsammans.

Naquita
0

åh vilken tur att jag "såg" honom då..tyckte väl annonsen var lite knasig. stackars kise:(