Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1466 ggr
SaraGutis
2012-09-05 20:46
0

KATTGRÄS

Skulle behöva tips om kattgräs…

Äter era perserkatter det?

Fungerar det bra?

OM JA, vilket kattgräs ska man köpa?

Tänker mest eftersom mina ulltussar har väldigt mycket päls och de vill gärna tugga på mina blommor, så de verkar ha behov av kattgräs.

Tar tacksamt emot alla råd & tips!

Mvh//Sara

mallabralla
2012-09-05 20:56
1

jag föredrar malt pasta, gräs får man ofta i hela hemmet annars…:)

vet att det finns att köpa kattgräs i kruka på vissa blomster affärer, jag skulle nog satsa på det ;)

Sajtvärd på Perser iFokus

heliotropes
2012-09-05 21:36
1

Du kan även köpa havre på djuraffären och så själv i en kruka med jord,de brukar tugga sönder havregräset ganska fort så man kan med fördel ha en ny planterad innan de har fått den första Glad

Nu när det finns gräs ute brukar jag ta in en tova gräs åt de som inte vill eller kan gå ut i rastgården eller hagen. Att det skräpar gör inte mej så mycket…man får ju endå städa annat efter dom.Flört

Jag läste någonstans att de hår du ser på golv och tyger är hälfen och den andra hälften får de i sig….värt att tänka på…och man kan förstå vikten av att katterna behöver få den hjälp de behöver för att underlätta att få ut håret de har svalt…

Eva // medarbetare på Perser

SaraGutis
2012-09-06 20:18
0

Tack Mallabralla & Heliotropes för att ni tog er tid och svarade! Glad

Har beställt Malt Pasta, men även köpt havrefrön så får vi se hur det går! Cool

heliotropes
2012-09-06 21:10
1

Ytterligare ett tips..så tätt och på olika djup så sitter gräset stadigare i jorden,annars är risken att de drar ur gräset med jord och alltCool

Eva // medarbetare på Perser

SaraGutis
2012-09-07 11:22
0

#4  Tack för tipset! Flört