hjälp!!!!
Bebbarna e nu snart 4 veckor och tycks tröttnat på att ligga på ett och samma ställe. Skall jag låta de springa fritt i rummet eller e de för små ännu….
Om jag har fattat rätt så har du 2 bebbar
när jag har "så få" ungar i en kull så brukar jag låta de gå fritt direkt när de kan..o det brukar gå jättebra
annars så hägnar du av med nåt..kompostgaller är bra
men om ungarna är små o smala så tar de sig igenom gallret.
så man kan ha nåt skydd längst ner. Har sett att vissa har pappbitar..eller barnsängsskydd..
tänk bara på att sätta ut många små kisslådor..minst 3 skulle jag vilja säga
ser du att de kissar utanför eller bredvid så flytta lådan dit där de kissade
många föredrar att kissa i hörnen..så har du hörnen så sätt gärna lådorna där. De brukar fatta väldigt snabbt att de ska kissa i lådan
jag brukar oxå har olika "sand" i lådorna så att de vänjer sig vid olika sorter. Har alltid en med papperspellets.
När de börjar känna sig för o gå utanför lådan eller vad de nu ligger i så är de nog mogna för denna upptäcksfärd

Hmmm det e klart att Aragon o arwen skall få gå fritt men passa så inte Gogge leker för hårdhänt med dom…Det räcker om dom får va i sovrummet…till att börja med alltså;) Kommer imorrn o hälsar på:) Kram Syster

haha ja de har sprungit runt lite idag och aragon har dessutom smakat pålite annan mat idag, det var gotte tyckte han

Det är härligt att prova benen,
ett rum i taget brukar bli bra
Lycka till i fortsättningen
Mona
med fritt så menade jag fritt i ETT RUM
men de brukar ju inte gå sååå långt ifrån bolådan första tiden.

nje men aragon han har tytt sig till mig då jag stödamatat honom så han försöker smita dit där jag e hela tiden fniss